لیست اولیه وزنه برداری ایران آب رفت!

به گزارش شیوا مارکت، کمیته برگزاری مسابقات جهانی 2018 ترکمنستان در حالی اسامی اولیه وزنه برداران شرکت کننده را اعلام نموده که بدلایل نامعلوم لیست اولیه تیم ملی وزنه برداری ایران دراین رقابت ها اشتباه و ناقص رونمایی شده است

لیست اولیه وزنه برداری ایران آب رفت!

به گزارش خبرنگاران ، رضا عباسپور - کمیته برگزاری مسابقات دنیای 2018 ترکمنستان در حالی اسامی اولیه وزنه برداران شرکت نماینده در رقابت های دنیای عشق آباد را اعلام نموده که به دلایل نامعلوم لیست اولیه تیم ملی ایران در این رقابت ها اشتباه و ناقص رونمایی شده است! حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، عارف خاکی، رضابیرالوند، رحمان اورامه، سهراب مرادی، امیرحقوقی، محمد زارعی، علی هاشمی، محمدرضا براری، کیاقدمی، علیرضا سلیمانی، علی داودی و همایون تیموری 14 ملی پوشی بودند که حسین برخواه سرمربی فعلی تیم ملی وزنه برداری آنها را در اوزان دهگانه جدید (55، 61، 67، 73، 81، 89، 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم) به اردوی دنیای تیم ملی دعوت نموده بود. البته از همان ابتدای اردوی دنیای، مسائل ریز و درشتی سر راه کادر فنی و سرمربی تیم ملی نهاده شد که قطعا مهمترین آن، خداحافظی یا مصدومیت تعداد زیادی از ستاره های مدال آور و افتخارآفرین وزنه برداری ایران در رقابت های دنیای 2017 امریکا، مثل کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، سعید علی حسینی، سید ایوب موسوی، علی مکوندی و...، بود.

***

جدا شدن یا مصدومیت چهره های شاخص تیمی که خود را برای حضور در رقابت های دنیای مهیا می نماید، اتفاقی تلخ و غیرقابل جبران است. حالا چه رسد به اینکه چند مهره اصلی یک تیم به هر دلیل از ترکیب اصلی جدا شوند! شرایط فعلی تیم ملی وزنه برداری ایران که خود را برای حضور در رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان آماده می نماید، دقیقا مصداق بارز همین موضوعی است که گفتیم. تیم ملی وزنه برداری ایران البته گویا شرایطی بدتر از چیزی که گفتیم را دارد تجربه می نماید. زیرا دست کادرفنی تیم ملی علاوه بر اینکه بخاطر نداشتن مهره های شاخص وزنه برداری ایران در عشق آباد بسته تر از سال قبل به نظر می رسد، نفراتی هم به صورت سفارشی به تیم تحمیل شده اند که قطعا اگر آنها به دنیای اعزام شوند، با شرایطی که دراوزان مختلف و استارات لیست اولیه دنیای می بینیم، قطعا جایگاهی دربین چهره های برتر مسابقات دنیای نخواهند داشت. فدراسیون دنیای وزنه برداری هفته گذشته رکوردهای ورودی جدید را بدین ترتیب (293، 312، 331، 348، 368، 387، 401، 412، 424 و نهایتا 453 کیلوگرم) برای اوزان (55، 61، 67، 73، 81، 89، 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم) اظهار داشت تا تیم های شرکت نماینده و چهره های مدعی حاضر در این دوره از رقابت های دنیای قبل از حضور در عشق آباد ترکمنستان توانایی خود را در مقایسه با رکوردهای اعلام شده محک بزنند. اما گذشته از اینکه رکوردهای اولیه اعلام شده بچه های وزنه برداری ایران که البته آن هم گویا بخاطر اشتباه عجیبی که انجام شده است، غلط اعلام شده و قرار است بعد از نظر نهایی فدراسیون دنیای دستخوش تغییراتی گردد هم خیلی با رکوردهای ورودی فدراسیون دنیای وزنه برداری برای کسب مدال یا حتی قرار دریافت در جمع 10 وزنه بردار برتر دنیا مطابقت ندارد! اتفاقی نگران نماینده که بیش از هر زمان دیگری ما را برای کسب نتیجه ای حداقل مشابه با آنچه در سال 2017 دشت کردیم نگران می نماید.

انداختن توپ به زمین فدراسیون دنیای!

فدراسیون دنیای وزنه برداری (IWF) لیست اولیه وزنه برداران شرکت نماینده در مسابقات قهرمانی 2018 وزنه برداری دنیا را در حالی اعلام نموده که طبق نظرمسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران این لیست اصلی نفرات اعزامی ایران به عشق آباد نیست! اعلام لیست ناقص نفرات اعزامی تیم ملی وزنه برداری به رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان، از چند جهت قابل آنالیز و جالب توجه است. اول اینکه فدراسیون دنیای وزنه برداری مطمئنا بدون دریافت مجوز از فدراسیون های مربوطه به هیچ وجه اسامی را روی خروجی سایت خود ثبت و منتشر نمی نماید. زیرا سایت فدراسیون دنیای بعنوان منبع و مرجع اصلی کلیه کشورهای زیرمجموعه فدراسیون دنیای وزنه برداری به شمار می رود و قطعا انتشار هر خبر یا گزارشی روی خروجی این مجموعه تبعات و اثرات مثبت یا منفی گسترده ای به اندازه کل فدراسیون های تحت حمایت فدراسیون دنیای وزنه برداری را بدنبال دارد. بنابراین اگر به دور از هیاهوی تبلیغاتی و بگو مگوهای معمول بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، قطعا کم کاری یا نقص موجود مربوط می گردد به سیستم ارتباطی بین المللی داخلی ما که به دفعات دیدیم و شنیدیم که کمبود و اشکالات عجیب و غریبی داشته و درنهایت ما از این بابت بارها متضرر شده و ضربه خوردیم. درست مثل داستان و ماجرای عجیبی که قبل از بازی های آسیایی 2018 اندونزی در جاکارتا سر (مجید عسگری) ملی پوش سبک وزن کشورمان رخ داد. اتفاقی که باعث شد مجید عسگری تا پای پرواز تیم به جاکارتا بین زمین و هوا معلق باقی بماند و نمی دانست که آیا می تواند در بازی های آسیایی برای تیم ملی وزنه بزند یا اینکه کلا باید قید حضور در بازی ها را بزند. در صورتیکه کمیته برگزاری بازی ها از چند ماه قبل اعلام نموده بودند که قوانین تغییر نموده و دسته 69 کیلوگرم هم دررقابت های وزنه برداری بازی های آسیایی می تواند باشد. اما ما تا زمان اعزام از این ماجرا بی خبر بودیم و در نهایت نیز زمان مسابقه با حذف عسگری از گردونه بازی ها بخاطر آماده نبودن ضربه جدی خوردیم.

حالا هم در موضوع نقص و اشتباهی که سهوا یا عمدا در اعلام لیست اولیه وزنه برداران حاضر در رقابت های دنیای 2018 ترکمنستان انجام شده است، فدراسیون وزنه برداری ایران باز هم همان روش قبلی یعنی انداختن توپ به زمین فدراسیون دنیای وزنه برداری را پیش گرفته است. مسئولان وزنه برداری دوباره بدون اینکه اصل موضوع را با شفاف سازی برای افکار عمومی روشن نمایند، باز هم با ابهام نگه داشتن موضوع سعی دارند روی اشتباه انجام شده به هر شکل ممکن سرپوش بگذارند و شرایط را خیلی طبیعی جلوه دهند! واقعا چطورممکن است که اسامی اولیه تمامی تیم های شرکت نماینده در این دوره از رقابت های دنیای درست و کامل منتشر می گردد، اما وقتی قرعه به نام ما می خورد، فدراسیون دنیای وزنه برداری اسامی تیم ایران را اشتباه و نصفه و نیمه اعلام می نماید؟! مطمئنا کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون دنیای وزنه برداری لیستی را که برای آنها ارسال شده است را بدون کم و کاست اعلام می نماید. بنابراین نباید تردید کنیم کگه اگر مسئله ای وجود دارد همینجااست و ما باید اشکال اصلی را درضعف سیستم بین المللی خودمان جستجو کنیم. به هر حال قرار بود طبق اعلام کادرفنی تیم ملی، ما در ترکمنستان با ترکیب کامل و 10 وزنه بردار شرکت کنیم.اما در لیست اولیه اعلام شده از سوی فدراسیون دنیای ترکیب تیم ایران به صورت کامل اعلام نشده و نام سه ملی پوش نسبتا شاخص حاضر در اردوی آماده سازی در این لیست قرار ندارد. برهمین اساس نفرات اعلام شده و لیست ناقص تیم ملی وزنه برداری برای که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون دنیای قرار داده شده است به توضیح زیر است:

73 کیلوگرم: حسین سلطانی با رکورد ورودی 332 کیلوگرم

89 کیلوگرم: عارف خاکی با رکورد ورودی 360 کیلوگرم

96 کیلوگرم: سهراب مرادی با رکورد ورودی 410 کیلوگرم

رضا بیرالوند با رکورد ورودی 390 کیلوگرم

رحمان اورامه با رکورد ورودی 360 کیلوگرم (رزرو(

102 کیلوگرم: علی هاشمی با رکورد ورودی 405 کیلوگرم

امیر حقوقی با رکورد ورودی 375 کیلوگرم

109 کیلوگرم: محمدرضا برابری با رکورد ورودی 400 کیلوگرم

109+ کیلوگرم: علی داودی با رکورد ورودی 425 کیلوگرم

پیش از اعلام لیست اولیه مسابقات، قرار بر این بود که علاوه بر نفرات اصلی نام نفرات ذخیره هم در این لیست باشد، اما در لیستی که فدراسیون دنیای منتشر نموده است، نامی از نفرات ذخیره و برخی چهره های شاخص تیم ملی وزنه برداری ایران مثل محمد زارعی، علیرضا سلیمانی و همایون تیموری که از نفراتی همچون عارف خاکی ، سلطانی یا حقوقی شرایط آمادگی بهتری برای امتیاز آوری در رقابت های دنیای سال جاری دارند خبری نیست! حال باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون دنیای مشکل ایجاد شده را می پذیرد و به ما فرصت جبران داده می گردد یا اینکه باید منتظر اعزام همین تیم ناقص به رقابت های دنیای 2018 باشیم؟

5، 1

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1305

به "لیست اولیه وزنه برداری ایران آب رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست اولیه وزنه برداری ایران آب رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید