مجوز هفتمین اقامتگاه بوم گردی کاشمر صادر شد

به گزارش شیوا مارکت، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: هفتمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کاشمر در بخش کوهسرخ در روستای نامق، پروانه فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دریافت کرد.

مجوز هفتمین اقامتگاه بوم گردی کاشمر صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رضا یوسفی امروز چهارشنبه 5 تیر با این خبر اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی اولنگ که در روستای تاریخی نامق قرار گرفته است، دارای زیربنایی به مساحت 200 مترمربع است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه دارای شش اتاق برای اسکان و اقامت گردشگران با ظرفیت 30 نفر در شب به همراه ارایه خدمات به مسافران است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر اظهار کرد: 850میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی در جهت راه اندازی این اقامتگاه مصوب و پرداخت شده است.

یوسفی با بیان این که اقامتگاه بوم گردی روستای نامق، پنجمین اقامتگاه بوم گردی در بخش کوهسرخ است، یادآورشد: این روستا زادگاه شیخ احمد جامی است و وجود گورستان تاریخی با سنگ های افراشته و کتیبه دار از جاذبه های تاریخی این روستاست، این روستا دارای طبیعتی بکر و چشم نواز بوده و بادامستان ها و میوه های تابستانی از دیگر جاذبه های این روستا به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به این که منطقه کوهسرخ کاشمر دارای طبیعتی بکر و زیباست، بنابراین پرداختن به مقوله زیرساخت های گردشگری در این منطقه از نکات مهم و ضروری توسعه و رونق گردشگری است که در این راستا احداث اقامتگاه های بوم گردی اولین گام ها برای رونق گردشگری داخلی و معرفی پتانسیل های گردشگری این منطقه است.

یوسفی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کوهستانی گردشگران خارجی به خصوص دوچرخه سواران، امیدواریم که منطقه کوهسرخ در کنار جاذبه های بکر طبیعی، به مقصد گردشگران ورزشی نیز تبدیل گردد.

روستای نامق در فاصله 29 کیلومتری شرق شهر ریوش و در جهت ریوش به بایگ واقع شده است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9183

به "مجوز هفتمین اقامتگاه بوم گردی کاشمر صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز هفتمین اقامتگاه بوم گردی کاشمر صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید