محافظت از بافت های پیوندی با پوشش هیدروژلی

به گزارش شیوا مارکت، محققان دانشگاه هاروارد به تازگی پیروز شدند تا با پوشش هیدروژلی از بافت های پیوندی در برابر حملات سیستم ایمنی محافظت نمایند.

محافظت از بافت های پیوندی با پوشش هیدروژلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، پیوند مغز استخوان یکی از درمان های رایج برای بیماری های خاص مرتبط با خون است اما سیستم ایمنی اغلب بیماران نسبت به این پیوند واکنش های بدی نشان داده، به گونه ای که بافت پیوندی را بیگانه تلقی می نماید و آن را از بین می برد.

براساس گزارش نیواطلس، گروهی از سلول های بنیادی بالغ به نام مزانشیمی که به طور طبیعی در بدن حضور دارند، به عنوان عوامل تنظیم کننده سیستم ایمنی شناخته شده اند. تاثیر این سلول ها بر انواع سلول های سیستم ایمنی باعث شده تا امروزه از این سلول ها برای درمان بیماری های خودایمنی و پیوندها استفاده گردد اما متاسفانه گاهی اوقات این سلول ها در اثر حمله سیستم ایمنی از بین می روند.

اکنون تیمی از محققان دانشگاه هاروارد در مطالعات جدید خود نشان دادند که پوشاندن سلول های بنیادی مزانشیمی با یک هیدروژل می تواند از این سلول ها در برابر حمله سیستم ایمنی محافظت کند و پیوند استخوان با موفقیت بیشتری انجام گردد.

لازم به ذکر است؛ سلول های بنیادی که خون را می سازند در مغز استخوان یافت می شوند، به همین دلیل است که پیوند مغز استخوان می تواند به افراد مبتلا به سرطان یا اختلالات متابولیکی خاص یاری کند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7842

به "محافظت از بافت های پیوندی با پوشش هیدروژلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظت از بافت های پیوندی با پوشش هیدروژلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید