محمدی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد؛ مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال، بازوی اجرایی معاونت علمی

به گزارش شیوا مارکت، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: برای اجرای برنامه های خود مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال راه اندازی شده است.

محمدی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد؛ مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال، بازوی اجرایی معاونت علمی

مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت گو با خبرنگار ، درباره همکاری معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: می خواهیم بخشی از منابع سرمایه گذاری در حوزه های اقتصاد دیجیتال را از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق های خطرپذیر اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: اگر صندوق خطر پذیر وارد عمل شود و روی استارت آپی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، سرمایه گذاری کند می توان به استارت آپ و شرکت ها کمک کرد.

محمدی شرح داد: به دلیل آن که حضور صندوق های خطرپذیر و ارائه وام از سوی آنها به کاهش میزان ریسک منجر می شود، صندوق های خطرپذیر جایگزین صندوق های نوآوری و شکوفایی منجر خواهد شد.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با اشاره به آیین نامه این صندوق ها گفت: آیین نامه در حال تدوین است اما هنوز مصوبه آن به امضا نرسیده و به زودی کار آیین نامه آن هم به پایان می رسد.

شرکت ها و استارت آپ های اقتصاد دیجیتال گرد هم می آیند

وی با اشاره به مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال جمع آوری گروهی از شرکت ها و استارت آپ های اقتصاد دیجیتال در مجمعی به عنوان مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال هستیم. به دنبال این هستیم تا برخی از فعالیت های خود را به کمک این مجموعه پیش ببریم و چندین صندوق تخصصی را با مشارکت این گروه ایجاد کنیم.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی شرح داد: مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال بازوی ما برای اجرای برنامه های مهمی چون ایجاد صندوق های خطرپذیر خواهد شد.

وی درباره تعداد شرکت های حاضر در مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال گفت: حدود 40 شرکت اقتصاد دیجیتال در این مجمع وجود دارند و به پیشبرد برنامه های اقتصاد دیجیتال کمک می کنند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5698

به "محمدی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد؛ مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال، بازوی اجرایی معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد؛ مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال، بازوی اجرایی معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید