مدلی برای صندوق های کارآفرینی

به گزارش شیوا مارکت، جلسه دفاع رساله دکترای کارافرینی با عنوان مدل سازی ارزشیابی فرصت طی کنش کارآفرینانه در محیط فازی با گرایش فناوری در دانشگاه تهران برگزار گردید.

مدلی برای صندوق های کارآفرینی

به گزارش خبرنگاران، سیده الهه عادل، دانشجوی رشته کارآفرینی در مقطع دکتری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با هدایت دکتر علی مبینی دهکردی، و مشاوره دکتر یداللهی و دکتر عادل آذر، به مدت بیش از دو سال بر روی این پژوهش مطالعه و تحقیق نموده است تا معیارهای ارزشیابی فرصت های پیش روی کارآفرینان را دریک مدل ارائه کند. مدلی که امکان دستیابی به فرصت های برتر را به کارآفرین می دهد تا بتواند از بین آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب کند.

سیده الهه عادل رستخیز، در شرح این پژوهش گفت: معمولا کارآفرینان با فرصت های متعددی برای کسب و کار خودشان روبرو هستند، اما مسئله مهم این است که زمان و منابع محدود امکان پیگیری همه فرصت ها را نمی دهد. در این مرحله بحث ارزشیابی فرصت مطرح می گردد. هدف اصلی پژوهش این است که تشخیص دهیم کدام فرصت ها، از اهمیت و اولویت و امکان توفیق بیشتری برخوردارند.

وی در خصوص معیارهای مورد نظر برای ارزشیابی فرصت ها در مدل تصمیم گیری خود اضافه نمود: با مطالعه بیش از 250 مقاله علمی در این زمینه، معیارهایی را استخراج نموده و بین خبرگان به بحث گذاشتیم تا ببینیم که آیا این معیارها واقعا فرصت را شناسایی می نمایند یا خیر. معیارهای مد نظر این پژوهش شامل عوامل مالی و اقتصادی مانند بازار و میزان تقاضا برای محصول یا خدمتی که فرصت عرضه می نماید و نیز مطلوبیت از نظر متقاضی یا مشتریان هدف، همچنین امکان سنجی فرصت، و سرمایه انسانی (که بخش مهمی در ارزشیابی فرصت است) می گردد.

با توجه به اینکه پژوهش مورد نظر در حیطه عمل، در دو سازمان مختلف آنالیز گردیده و نتایج خوبی حاصل گردیده است؛ از این مدل می توان در صندوق های کارآفرینی و موسسات و شرکت های مربوطه استفاده کرد.

در نهایت هیأت داوران نتایج و دستاوردهای پژوهش را مطلوب دانسته و پژوهش مورد نظر را شایسته درجه عالی دانستند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 689

به "مدلی برای صندوق های کارآفرینی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدلی برای صندوق های کارآفرینی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدلی برای صندوق های کارآفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید