مدیریت پارک حاشیه ای جایگزین پارکبان ها شد، نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات با کولر لحاظ شده است

به گزارش شیوا مارکت، معاون شهردار تهران درباره مدیریت پارک حاشیه ای و... توضیحاتی داد.

مدیریت پارک حاشیه ای جایگزین پارکبان ها شد، نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات با کولر لحاظ شده است

به گزارش خبرنگار ، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که در پایتخت تردد می نمایند متوجه شده اند که ترافیک در 2 هفته گذشته نسبت به قبل روان تر شده و ما کاهش بسیار خوبی در ورود خودرو در بعضی از زمان ها مانند پیک ترافیک بودیم به طوری که آمار نشان می دهد حدود 40 درصد کاهش ورود خودرو ها به محدوده را تجربه کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه نمود: پیش بینی من این است که با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در مهر ماه نیز شاهد کاهش ترافیک باشیم این در حالی است که تجربه به ما ثابت نموده همیشه هفته اول مهر روز های شلوغ ترافیکی بوده است.

پورسید آقایی با اشاره به ثبت نام افراد در سامانه تهران من گفت: بیش از 1 میلیون و 600 هزار خودرو ثبت نام کردند و ما پیش بینی می کنیم که این آمار به 2 میلیون دستگاه خودرو نیز برسد.

وی ادامه داد: روزانه نزدیک به 30 تا 40 هزار نفر در سامانه ثبت نام می نمایند و نزدیک به 70 هزار نفر از افراد ساکن محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز مدارکشان تایید شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فراوری خودرو های آلاینده گفت: اطلاعات در اختیار سازمان محیط زیست قرارگرفته است که اجازه فراوری خودرو های آلاینده را به شرکت های خودروساز ندهد و آن چه که در حوزه اختیار شهرداری است این است که اگر خودروی فراوریی آن ها مشکل آلایندگی داشته باشد معاینه فنی به آن ها ندهد و مشمول جریمه شوند.

پورسید آقایی با اشاره به پارک حاشیه ای اظهار کرد: پارک حاشیه ای همیشه در تهران وجود داشته که پیش تر افرادی به عنوان پارکبان اقدام به اخذ وجوهی می کردند که امروزه شاهد هستیم با اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه ای این اقدام به صورت مکانیزه شده و دیگر پارکبانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خودرو های دوربین دار کنترل پلاک حین گشت زنی در معابر پلاک خودرو را ثبت می نمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه نمود: 30 دقیقه اول پارک حاشیه ای برای هر خودرو رایگان است و نرخ پارک بیش از 30 دقیقه بر اساس نرخ سال 93 شورای شهر تهران اخذ می گردد و شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که این مبلغ یا به صورت کسر از کیف شهروندی سایت تهران من و یا به صورت خوداظهاری شهروندان به خودرو های گشت زنی انجام می گردد.

پورسید آقایی با اشاره به کسانی که خودروی خود را به صورت دائمی می خواهند پارک نمایند، توضیح داد: کسانی که به صورت دائمی می خواهند از فضای حاشیه ای خیابان برای پارک خودرو استفاده نمایند نحوه نرخ گذاری برای آن ها تصاعدی است.

وی درباره عدم استفاده از کولر در تاکسی های شهری تهران گفت: نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات به مسافر است که تاکسیرانان باید آن را رعایت نمایند و رانندگانی که از کولر وسیله خود استفاده نمی نمایند متخلف هستند و همه تاکسی ها موظف به روشن کردن کولر برای مسافران درحین سفر هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره برخورد با خوردرو های آلاینده گفت: توقف خودرویی که دود می نماید بر عهده پلیس راهور است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به ازای هر روز 540 هزار تومان جریمه می َگردد، اما باید به این نکته توجه کرد در بعضی از موارد خودرویی پس از اخذ معاینه فنی خراب شده است و شهروندان در صورت مشاهده خودروی دودزا عکس پلاک آن خودرو را به سامانه 1888 ارسال نمایند تا ما معاینه فنی آن ها را باطل کنیم.

پورسید آقایی در رابطه با برخورد با خودرو های پلاک مخدوش گفت: سال گذشته بیش از 3 هزار خوردرو پلاک مخدوش شناسایی و توسط پلیس توقیف شد.

وی اضافه نمود : دوربین های کنترلی ترافیک ما تنها در قسمت های ورودی منطقه نیست بلکه در معابر مختلف شهر دوبین های پلاک خوان معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره معضل دستفروشی درمترو گفت: آنچه که ما در گام اول برخورد می کنیم دستفروشی در خود ایستگاه های مترو است و من دستور دادم اگر در ایستگاهی بساطی مشاهده گردد رئیس ایستگاه برکنار می گردد.

پورسید آقایی با اشاره به نقش مردم در جمع آوری دستفروشان گفت: مردم شهر برای مقابله با دستفروشان مترو خودشان تصمیم گیر هستند و اگر مردم خرید نمایند و دستفروشان سود ببرند امکان مقابله و دستفروشی سخت می گردد و ذکر این نکته لازم است که اگرمردم خرید می نمایند و از خرید خود راضی هستند چرا باید با دست فروش های مترو مقابله کنیم.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7525

به "مدیریت پارک حاشیه ای جایگزین پارکبان ها شد، نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات با کولر لحاظ شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت پارک حاشیه ای جایگزین پارکبان ها شد، نرخ کرایه تاکسی با ارائه تسهیلات با کولر لحاظ شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید