مراسم شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار گردید

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، این مراسم در مصلای نماز آدینه اهواز و حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی هم زمان با اولین آدینه ماه محرم الحرام و به یاد حضرت علی اصغر طفل شیرخوار امام حسین (ع) برگزار گردید.

مراسم شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار گردید

این مراسم از جمله برنامه های بزرگداشت روز دنیای حضرت علی اصغر (ع)، است. ماهیت این حرکت واقع گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و موضوع شهادت حضرت علی اصغر (ع)؛ در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ در حادثه کربلا برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان شان را با لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی بند یا صاحب الزمان (عج) نذر قیام صاحب الزمان (عج) نموده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می نمایند.

معرفی حضرت علی اصغر (ع) به دنیا سند بی گناهی امام حسین (ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان شان در این مراسم آگاهی بخشی به دنیا در این زمینه بوده است.

مراسم شیرخوارگان حسینی که به همت مجمع دنیای حضرت علی اصغر (ع) آدینه اول ماه محرم برگزار می گردد، در کشورهای مختلف دنیا مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، قطر، عمان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، کانادا، فرانسه، تایلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، آمریکا و استرالیا برگزار می گردد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12495

به "مراسم شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید