مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری برگزار می گردد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، نوش آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع رسانی ایرانی است. او که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود در پاییز 1318 در دهلی نو هندوستان زاده شد. او تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کار شناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کار شناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد و به ایران بازگشت.

مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری برگزار می گردد

انصاری از اعضای شورای کتاب کودک است. او از اعضای هیات علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیت های اوست.

از آثار نوش آفرین انصاری می توان به تاسیس کتابخانه ها در روستا، توسعه کتابخانه های عمومی، کتاب برای همه، ترجمه مدخل تاریخ اسلامی اثر ژان سوواژ که به عنوان کتاب سال ایران برگزیده شد، اشاره نمود.

در مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری، چهره هایی مانند منصوره اتحادیه، زهره قائینی، غلامرضا امیرخانی، مهدی محقق، محمدحسن رجبی و رضا فراستی سخن خواهند گفت.

این مراسم ساعت 16 تا 19 روز چهارشنبه 20 اسفندماه در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار می گردد و حضور در این مراسم برای علاقمندان آزاد است.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11285

به "مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید