مراسم های ختم و دیدوبازدیدهای نوروزی گیلانغرب را نارنجی کرد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/کرمانشاه فرماندار گیلانغرب گفت: برگزاری آیین های بزرگ ختم و دیدوبازدیدهای نوروزی باعث شد تا این شهرستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار گیرد.

مراسم های ختم و دیدوبازدیدهای نوروزی گیلانغرب را نارنجی کرد

کوروش محمودیان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به نارنجی شدن شهرستان گیلانغرب به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با اعلام این شرایط در گیلانغرب، محدودیت هایی برای تردد به این شهرستان اعمال خواهد شد.

وی شرح داد: براین اساس، خودروهای غیربومی که در شهرستان حضور دارند باید ظرف 72 ساعت گیلانغرب را ترک کنند و از ورود پلاک های غیربومی هم به شهرستان جلوگیری می شود.

فرماندار گیلانغرب شرح داد: از آنجایی که گیلانغرب یکی از شهرستان های خوش آب و هوای استان در این فصل است و طبیعتی بسیار زیبا دارد، برای همین از شهرستان های اطراف در ایام نوروز مسافرین زیادی به آن وارد می شوند و بیشتر در تفرجگاه ها و مناطق بکری همچون منطقه ناودار اسکان پیدا می کنند.

وی افزود: در منطقه ناودار هر ساله در این ایام حدود هفت تا هشت هزار نفر تا آخر تعطیلات اسکان دارند که برای جلوگیری از شیوع گسترده تر بیماری کرونا از چند روز پیش راه های ورودی آن و چند تفرجگاه دیگر را مسدود کردیم.

محمودیان اظهار داشت: همچنین از همه مراکز اقامتی شهرستان خواسته ایم تا پذیرش مسافر نداشته باشند و پارک ها و مراکز گردشگری را هم تعطیل کرده ایم.

وی یکی از مهم ترین عوامل راه های انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب را حضور مردم در مراسم ختم اظهار داشت و افزود: باتوجه به بافت سنتی و قومی قبیله ای که این شهرستان دارد، مراسم ختم در آن بصورت خیلی گسترده و معمولا با حضور حداقل هزار نفر برگزار می شود که این مسئله عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است و مهمترین گرفتاری است که در شهرستان داریم.

فرماندار گیلانغرب شرح داد: علیرغم اینکه در جمعه آخرسال درب آرامستان ها را بستیم، اما در سایر روزها کماکان حضور بالای مردم را در این محیط ها شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دید و بازدیدهای نوروزی هم از دیگر عوامل افزایش شیوع کرونا در شهرستان است، گفت: حدود شش هزار نفر از مردم گیلانغرب در خارج از شهرستان زندگی می کنند که معمولا در ایام تعطیلات و از جمله عید به نزد خانواده و اقوام خود باز می گردند که این مسئله هم به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم انتقال کرونا در شهرستان بوده است.

محمودیان از آمادگی مراکز درمانی این شهرستان برای مقابله با موج چهارم کرونا هم خبرداد و گفت: بیمارستانهای شهرستان آمادگی کاملی برای مقابله با موج چهارم بیماری که اکنون در حال ورود به آن هستیم، دارند و علاوه بر ایجاد ظرفیت 33 تخت برای بستری بیماران کرونایی، نقاهتگاهی با ظرفیت 22 تخت هم آماده کرده ایم.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28915

به "مراسم های ختم و دیدوبازدیدهای نوروزی گیلانغرب را نارنجی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم های ختم و دیدوبازدیدهای نوروزی گیلانغرب را نارنجی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید