مرحله اول پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز به سرانجام رسید

به گزارش شیوا مارکت، دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز از اتمام فاز اول طرح پایش در دانشگاه خبرداد.

مرحله اول پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز به سرانجام رسید

حمید احمدی، دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، گفت: طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز مهم ترین زیرمجموعه این نظام ارزیابی را تولید و جمع آوری مستمر داده های آماری از شرایط نیروی انسانی است.

احمدی بیان کرد: دانشگاه تبریز نیز در دی ماه 98، ضمن استقرار دبیرخانه طرح در گروه حمایت از استعداد های درخشان، با انجام برنامه ریزی های لازم و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان را آغاز کرده است. با بررسی میزان اشتغال رشته های مختلف دانشگاهی می توان سیاست های مناسب مرتبط با پذیرش دانشجو، توسعه رشته های جدید و همچنین بهبود فعالیت های حوزه ارتباط با صنعت و مهارت افزایی را رقم زد. با استمرار اجرای این طرح، می توان به تدریج بین عرضه و تقاضا در تمامی رشته ها در سطح کشور تعادل مناسبی برقرار کرد.

دبیر طرح پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان در مورد روش و مراحل اجرای طرح افزود: طرح پایش اشتغال برای دانش آموختگان 4 سال قبل صورت می گیرد تا اطلاعات جمع آوری شده قابل استناد باشد. بدین ترتیب در واقع فرصت کافی برای کاریابی با توجه به طی دوره خدمت نظام وظیفه عمومی، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر و موارد مشابه لحاظ می گردد.

وی در ادامه گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت عتف، فارغ التحصیلان در حال انجام خدمت نظام وظیفه عمومی و فارغ التحصیلان در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر می توانند شاغل فرض شوند. ضمناًً لازم است جامعه آماری مناسب برای هر مقطع و رشته در پایش شرایط اشتغال لحاظ گردد. در فاز اول اجرای این طرح در دانشگاه تبریز، با توجه به توضیحات فوق مقرر شد شرایط اشتغال دانش آموختگانی که در سال تحصیلی 95-1394، یعنی در بازه زمانی اول مهر 94 تا آخر شهریور 95، فارغ التحصیل شده اند پایش گردد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18905

به "مرحله اول پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله اول پایش شرایط اشتغال دانش آموختگان دانشگاه تبریز به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید