بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید

به گزارش شیوا مارکت، راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید به میزبانی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نشست راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید با حضور رئیس، معاون پژوهش و فناوری و تعدادی از مدیران دانشگاه تبریز و شهامت مشاور عالی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید و محمد کریم زاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی برگزار شد.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، در این جلسه ضمن معرفی اجمالی برخی دستاورد های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف گفت: این دانشگاه بعد از دانشگاه تهران به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور، از بدو تاسیس جزو دانشگاه های تاثیرگذار بوده است.

مجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از 800 نفر هیئت علمی، 20 هزار دانشجو و ... به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور ایران مطرح است، اضافه کرد: این دانشگاه هم اکنون به خاطر توانمندی ها و ظرفیت های که در عرصه های مختلف دارد، به سوی دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین در حرکت است.

رئیس دانشگاه تبریز، در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در رشته های مختلف ظرفیت های فراوانی دارد و از این رو آماده هرگونه همکاری مشترک با دیگر دستگاه ها، سازمان ها و صنایع مختلف است، بیان نمود: ما باید از پتانسیل های دانشگاه های کشورمان برای پیشبرد اهداف کلان نظام و رفع نیاز روز جامعه بهره مند شویم.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک با صندوق کارآفرینی امید در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: دانشگاه تبریز در سال های اخیر گام های موثری برای توسعه همکاری های مشترک با سایر نهاد ها و به خصوص صنایع برداشته است و از این رو با توجه به ظرفیت های که دارد، آماده همکاری مشترک نیز با صندوق کارآفرینی امید است.

عسگری در ادامه توسعه مراکز رشد و نوآوری دانشگاه و بسترسازی برای فعالیت واحد های فناور نوپا در راستای تولید و تجاری سازی محصول را از جمله اهداف کلان این دانشگاه بیان نمود و افزود: به خاطر توسعه، رشد و افزایش تعداد متعدد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه، برخی مراکز رشد این دانشگاه به دلیل کمبود مکان در آینده نزدیک در دیگرساختمان های بیرون دانشگاه مستقر خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود گفت: دانشگاه تبریز با اتکا به پتانسیل و توانمندی های علمی و پژوهشی و مراکز رشد، آماده ارائه خدمات حمایتی از ایده های نوآورانه و توسعه کسب و کار های نوین توسط کارآفرینان است و در این راستا نیز با تقویت سیاست ارتباط با صنایع مختلف، موظف به ایجاد توسعه کارآفرینی با صنایع نموده است که در این خصوص نقش مراکز رشد و نوآوری دانشگاه تعیین کننده بوده است.

لازم به ذکر است، در این جلسه مقرر شد، با تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه و صندوق کارآفرینی امید، و با امضای این سند توسعه همکاری های مشترک در پیش گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29482

به "بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز و صندوق کارآفرینی امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید