مرکز تحقیقات زیست محیطی در بوشهر راه اندازی گردد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با وزیر بهداشت گفت: سند توسعه استان بوشهر در حوزه سلامت تا سال 1404 تدوین شده است.

مرکز تحقیقات زیست محیطی در بوشهر راه اندازی گردد

وی افزود: بوشهر از جمله معدود استان های کشور است که در آن، توسعه متوازن در نظر گرفته شده و تفاوت فاحشی بین مناطق شمال و جنوب استان با مرکز استان، وجود نخواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه نمود: تا سال 1404 بر اساس سند توسعه سلامت استان بوشهر، شاخص اعزام بیماران این استان به استان فارس مطرح نخواهد بود و شاخص این خواهد بود که چه تعداد از بیماران از شهرستان های استان بوشهر به مرکز استان مراجعه می نمایند و میزان اعزام بیماران به استان های دیگر و البته اعزام بیماران به مرکز استان نیز کاهش پیدا می نماید.

وی ادامه داد: از زمانی که بنده در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت داشتم، بنا گذاشتیم که به هیچ عنوان نباید خودمان را مدیون صنعت نفت کنیم و هیچ صدقه ای را از صنعت نفت نمی پذیریم و می خواهیم که میزانی از سلامتی که قبل از حضور صنایع در استان وجود داشته، تضمین گردد.

رئیسی توضیح داد: صنایع حق ندارند با اقدامات و آلودگی های خود به سلامت مردم آسیب وارد نمایند و یا در حوزه هایی مانند کوتاهی قد فرزندان استان، اثرگذار باشند و قانون معین نموده که صنایع باید پیوست سلامت داشته باشند و در حال حاضر نیز مرکز تحقیقات زیست محیطی در حال راه اندازی است و توصیه می کنم که تمام علم و تحقیقات را بر روی این زمینه متمرکز کنیم چون جنبه ملی دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه وظیفه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پاسخ به مسائل و گره های نظام سلامت است، اضافه نمود: سوالاتی در حوزه سلامت استان بوشهر وجود دارد که شاید پاسخ به آن سخت باشد از جمله اینکه آیا وجود صنعت نفت و گاز در استان بوشهر، باعث افزایش ابتلای مردم به سرطان و بیماری های تنفسی شده است؟ بنابراین احتیاج است که مطالعه کوهورت در استان بوشهر شروع گردد تا بتوانیم سلامت مردم و اثرات زیست محیطی را بر روی سلامت مردم در دهه های آینده رصد کنیم.

رئیسی تاکید نمود: اگر مستندات قوی در خصوص اثرات مخرب آلودگی صنایع نفت و گاز در استان بوشهر بر سلامت مردم وجود داشته باشد، بدون اینکه بخواهیم از کسی صدقه ای بگیریم، می توانیم شاهد تحولات عظیم در استان بوشهر باشیم. مشکل اصلی استان بوشهر در حوزه سلامت، مسائل زیست محیطی است.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4272

به "مرکز تحقیقات زیست محیطی در بوشهر راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تحقیقات زیست محیطی در بوشهر راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید