مسائل حاشیه ای در انتخاب شناگران تاثیر نداشت، به نظر کمیته و وزارت احترام می گذاریم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا ،شیرجه و واترپلو در نشست خبری این فدراسیون که ظهر امروز یکشنبه در سالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار گردید با اشاره به اعزام کیفی کاروان به هفدهمین دوره از بازی های آسیایی اظهار کرد: هر فدراسیون علاقه مند است تا رشته های زیر نظرش به رقابت هایی مثل بازی های آسیایی اعزام گردد. با توجه به کیفی اعزام شدن کاروان ورزشی کشور به بازی های آسیایی در رشته های تیمی، تیم هایی به اینچئون اعزام شدند که در گذشته مدال کسب نموده بودند. واترپلو و شیرجه نیز با نظر کارشناسان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از اعزام به بازی ها کنار گذاشته شد که ما به این تصمیم احترام می گذاریم.

مسائل حاشیه ای در انتخاب شناگران تاثیر نداشت، به نظر کمیته و وزارت احترام می گذاریم

وی اضافه نمود: واترپلو در دوره گذشته نیز در بازی ها شرکت ننموده بود و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران این رشته کمی سخت است اما تلاشمان را می کنیم تا با اعزام ورزشکاران به مسابقات ساحلی آنها را برای حضور در رویدادهای بزرگ آملاده کنیم.در فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو سه رشته کاملا متفاوت داریم که هر کدام اهداف خاصی دارد و کار کردن در این فدراسیون به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به مسائل و نیازهای موجود در این فدراسیون اظهار کرد: برای پیشبرد کارها در این فدراسیون به عزم ملی نیاز است. توجه به سخت افزار و نرم افزار، تاسیس و افزایش مدارس شنا و دیگر اقدامات نیز باید در دستور کار صورت پذیرد. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به این رشته دارد.

رضوانی با بیان اینکه تاکنون در شنا مدالی در بازی های آسیایی نداشته ایم اضافه نمود: باید با برنامه ریزی دقیق باید سعی کنیم در ورزش های پایه مدال کسب کنیم. نمی گردد جادوگری کرد. به هرحال در هر رشته استعدادهای خاصی وجود دارد و ما باید کاری کنیم تا بیش از 50 استعداد داشته باشیم. در خصوص عدم اعزام رهام پیروانی نیز باید بگویم که همه چیز به نظر کادر فنی مربوط است. وی شناگر خوبی است و دارای آینده درخشانی است.

وی اضافه نمود: من در کار کادر فنی دخالت نمی کنم و می دانم که دلایلشان از انتخاب شناگران منطقی بوده است. انتخاب هیچ شناگری بر اساس مسائل حاشیه ای نبوده است و بهترین ها به اینچئون می روند. در خصوص پاداش ملی پوشان در صورت کسب مدال نیز با هاشمی در آینده ای نزدیک صحبت خواهیم کرد.

سمیع زاده: شناگران ما دست و پا بسته نیستند

محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو نیز در نشست خبری این فدراسیون با اشاره به اعزام ورزشکاران این رشته به بازی های آسیایی اعلام نمود: تیم ملی شنا متشکل از 5 شناگر به اینچچئون اعزام می گردد.سعی نموده ایم تا افرادی را بفرستیم که بیشترین شانس را برای فینالیست شدن داشتند.

وی در خصوص عدم اعزام رهام پیروانی به اینچئون اعلام نمود: علم در ورزش می گوید که بین دو مسابقه بزرگ حداقل باید فاصله زمانی بین 2 تا 3 ماه باشد.در رشته های دیگر هم شرایط به همین صورت است مثلا اگر احسان حدادی هم فقط به المپیک می رفت در آن برهه زمانی می توانست نتیجه به مراتب بهتری را بگیرد.

دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو ادامه داد: پیشرفت در ورزش شنا نقطه به نقطه استبرنامه بعدی ما ورودی مسابقات قهرمانی دنیا است. ما به دنبال الگوی خارجی نیستیم.در همین کشور خودمان الگوهایی مثل فدراسیون والیبال به عنوان الگویی تمام عیار برای ما محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: تیم ملی شنا پوست اندازی نموده است و با توجه به میانگین سنی پایین ورزشکاران حدنصاب ها و دورنمایی هایی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.در گوانجو به سادگی می توانستیم در 50 متر قورباغه به مدال برسیم.مطمئن باشید خبرهای خوبی در آینده به گوش خواهد رسید.در شنا نسبت به برنامه هایمان به مراتب جلوتریم البته هنوز کار زیادی داریم.

سمیع زاده با اشاره به رقبای ایران در بازی های آسیایی اعلام کرد: ورزشکاران کره،ژاپن و چین از رقبای ما هستند و در مواد تیمی نیز رقابت سنگینی با اندونزی،سنگاپور و کویت داریم.شناگران ما دست و پا بسته نیستند و منتظر نتایج خوب آنها در تغییر و جابه جایی رکورد هستیم.

حضرتی: انصاری کم تجربه اما با انگیزه است

ما از اوایل بهمن اردوی متمرکز داشتیم. در نهایت 12 شناگر برای بازی های آسیایی معرفی شدند که از 5 فروردین تمرینات را آغاز کردند. ما همچنین اردویی هم در مجارستان داشتیم که ورزشکاران ما در یک مسابقه تدارکاتی که قهرمانان دنیا المپیک هم بودند شرکت کردند.

وی ادامه داد: مهدی انصاری یکی از ورزشکاران ما که در طول یک سال گذشته به تیم ملی دعوت شده اما توانست رکورد 100 متر پروانه ایران را جابجا کند. وی کم تجربه ترین ورزشکار ما در بازی های آسیایی است.

حضرتی در پاسخ به این سؤال که نمی شد به جای انصاری ورزشکار دیگری اعزام کنید، گفت: او رکوردهای خوبی داشته که اگر تجربه اش بیشتر می شد می توانست رکوردها را بیشتر جابجا کند. سیر رکوردهای انصاری از سال 92 زیاد بوده و من فکر می کنم ما بهترین انتخاب را برای بازی های آسیایی داشتیم حالا اگر شخص دیگری رکورد زد نباید در رسانه ها به گونه ای رفتار نمایند که بار روانی و فشار روی ورزشکار باشد.

- See more at: https://farsnews.com/newstext.php?nn=13930609000669#sthash.IM9yVO4i.dpuf

خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا نیز با اشاره به اردوی ورزشکاران اعلام کرد: از اوایل بهمن سه بار اردوی متمرکز داشتیم. شناگران برتر مرحله سوم لیگ نیز به اردو دعوت شدند و بر اساس نتایج به دست آمده ، 12 نفر برای بازی های آسیایی معرفی شدند.

وی اضافه نمود: به هر حال جمال چاووشی فر، احمدرضا جلالی، مهدی انصاری، آرشام میرزایی و آریا نسیمی شاد برای اعزام به اینچئون معرفی شدند.

حضرتی در خصوص اعزام انصاری به بازی ها توضیح داد: مهدی انصاری در مسابقات مجارستان توانست رکورد 100 متر پروانه ایران را جابجا کند. وی کم تجربه ترین ورزشکار ما در بازی های آسیایی است و تنها یک سال است که به تیم ملی دعوت شده است.وی سیر رکوردخوبی داشت و راستا پیشرفت صعودی را از حرکتش شاهد بودیم.مهدی کم تجربه اما با انگیزه بالاست.بدون شک فدراسیون و کادر فنی بهترین ها را برای اعزام به اینچئون انتخاب نموده اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10627

به "مسائل حاشیه ای در انتخاب شناگران تاثیر نداشت، به نظر کمیته و وزارت احترام می گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حاشیه ای در انتخاب شناگران تاثیر نداشت، به نظر کمیته و وزارت احترام می گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید