مشتری اصلح و بااهلیت برای سهام پرسپولیس

به گزارش شیوا مارکت، این شرکت بدون استفاده از رانت و تسهیلات خاص ایجاد شده و اعضای آن را نامداران و بزرگان خانواده پرسپولیس تشکیل می دهند و البته شمولیت این خانواده تا طرفداران نیز گسترش می باید.

مشتری اصلح و بااهلیت برای سهام پرسپولیس

شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس مشتری اصلح سهام پرسپولیس

محمد قراگزلو ، سه سال و 7 ماه قبل پروژه واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که بعد از سال ها خاتمه به جریان افتاده و عملی شده بود بعد از انجام سه مرحله مزایده لغو شد.در آن مقطع مشتریان دست به نقد با هیاهو و جنجال بسیار وارد معرکه شده اما اهلیت بسیاری از آنها تائید نشد و در نهایت این پروژه بزرگ فرجامی نداشت.حالا و بعد از 43 ماه دوباره عزم دولت برای فروش سهام این دو باشگاه و واگذاری آنها به بخش خصوصی جزم شده و مدیران وزارتخانه هر بار بر این مساله تاکید می نمایند که این بار کار نهایی خواهد شد.

در این میان قیمت پایه مزایده هم اعلام شده و سهام باشگاه پرسپولیس که در مقطع قبلی مشتری 300 میلیاردی داشت حالا با رقم پایه 500 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. بعد از اعلام این مبلغ تعداد مشتریانی که قصد ورورد به مزایده را نموده اند زیاد به نظر نمی رسد اما اینجا باز هم بحث اهلیت است که می تواند باعث گردد تابوی خصوصی شدن این باشگاه بزرگ و پرطرفدار را شکسته و به مسیر درستش راهنمایی کند.

در تمام این سال ها جدا از اینکه همواره شنیده ایم دولت دوست ندارد برند این دو باشگاه را از دست بدهد،همواره این پرسش مطرح شده که در صورت عملی شدن پروژه واگذاری چه کسی قادر به خرید و مدیریت این مجموعه خواهد بود؟در واقع باز هم بحث اهلیت است که به صورت جدی مطرح می گردد و چنانچه تمام ذهنیت های قبلی مبنی بر اینکه دولت هیچ وقت این دو باشگاه را نخواهد فروخت دور بریزیم،باید ببینیم مثلا کدام یک از مشتریانی که برای خرید پرسپولیس پا پیش گذاشته اند در مقایسه با یکدیگر اصلح و شایسته ترند؟

شاید کمتر از یک هفته باشد که شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس رسما تقاضای خرید باشگاه پرپولیس را مطرح نموده کما اینکه طی یک سال گذشته بارها از زبان اعضای هیات مدیره این شرکت شنیده بودیم آنها برای انجام این ماموریت بزرگ پا پیش خواهند گذاشت و بشدت مشتاقد تا پرسپولیس را به دست بزرگان و نامداران تاریخ این باشگاه بسپارند.

در این میان شاید عدم شناخت کافی از ماهیت وجودی و فعالیت های شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس باعث شده برخی دست به قضاوت های آنی زده و این مجموعه را کنار بزنند اما برای تنویر افکار طرفداران پرسپولیس و اهالی فوتبال باید یادآور شویم این شرکت از زمان تاسیس تاکنون بر اساس خرد جمعی اداره شده و هیچ گاه فرد محور نبوده است.مهمتر اینکه این شرکت همراه و کنار باشگاه پرسپولیس بوده و هیچ گاه برای مجموعه فعلی حاضر در تیم مدیریتی باشگاه و البته تیم پرسپولیس حاشیه سازی ننموده یا نقش دست انداز را نداشته است.جالب اینکه حتی در معدود مواردی که برخی پیشکسوتان علیه باشگاه موضع گرفته اند علی پروین و سایر مدیران ارشد شرکت پیشکسوتان به سرعت پل ارتباطی لازم با باشگاه را ایجاد نموده و همواره از در دوستی وارد شده اند.

لازم به یادآوری است این شرکت بر مبنای امور اقتصادی پایه گذاری شده و بی حاشیه امورش را پیش برده است.این شرکت بدون استفاده از رانت و تسهیلات خاص ایجاد شده و اعضای آن را نامداران و بزرگان خانواده پرسپولیس تشکیل می دهند و البته شمولیت این خانواده تا طرفداران نیز گسترش می باید.

حالا مدتی است مجموعه مدیریتی فعلی باشگاه پرسپولیس نیز ارتباطی تنگانگ با مدیران ارشد شرکت پیشکسوتان برقرار نموده و چهره های فوتبالی و اقتصادی حاضر در این جمع نیز بدین نتیجه رسیده اند گزینه شایسته تر از اعضای خانواده پرسپولیس برای خرید سهام این باشگاه یافت نخواهد شد.

امروز در نهادهای غیر فوتبالی و غیر ورزشی بحث واگذاری سهام به افراد زیرمجموعه شرکت ها و کارخانجات بزرگ است، چه اینکه شاید اگر کارگران هفت تپه سهمی از آن کارخانه عریض و طویل داشتند اتفاقات اخیر در این مجموعه رخ نمی داد.همین اتفاقات البته دولت را به سمتی سوق داد که حالا بحث واگذاری سهام کشت وصنعت شوشتر به صاحبان اصلی این کارخانه یعنی زمین داران و کارگران آن در اولویت قرار گرفته و این اتفاق ویژه می تواند در مورد مجموعه بزرگی مثل پرسپولیس هم مصداق داشته باشد.

لازم به یادآوری است همین حالا غیر از شرکت پیشکسوتان پرسپولیس دو غول اپراتور تلفن های همراه هم برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس پا پیش گذاشته اند اما آنها سهام هر دو باشگاه را با هم می خواهند و چنانچه به هدف شان برسند می توان پیش بینی کرد مسائل مجمع مشترک و تقسیم بودجه به مساوات بین این دو باشگاه درسر ساز خواهد شد پس هر طور که حساب کنید مشتری اصلح و با کفایتی مثل پیشکسوتان پرسپولیس پیدا نخواهید کرد.

3-670

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2468

به "مشتری اصلح و بااهلیت برای سهام پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتری اصلح و بااهلیت برای سهام پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید