مظاهری: چندین میلیون هدیه دادند برای هیچ، فکر نمی کنم ثوری انتها دوره چهار ساله را ببیند!

به گزارش شیوا مارکت، علی مظاهری مربی سابق تیم ملی و عضو شورای فنی بوکس به شدت از مدیریت این فدراسیون توسط حسین ثوری انتقاد کرد.

مظاهری: چندین میلیون هدیه دادند برای هیچ، فکر نمی کنم ثوری انتها دوره چهار ساله را ببیند!

علی مظاهری در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه تنها هدف من شفاف سازی بعضی پشت پرده ها از شرایط بد فدراسیون بوکس است، شرح داد: شاید خیلی ها فکر نمایند دلیل انتقادهای من از فدراسیون بوکس و رئیسش به دلیل مسائل چند وقت اخیر باشد اما به هیچ عنوان این طور نیست و تنها هدف من شفاف سازی درباره بعضی مسائل است تا همه تقصیرها در عدم نتیجه گیری تیم ملی را گردن بوکسورها و کادر فنی تیم ملی نیاندازند. رزومه کاری علی مظاهری در بوکس ایران معین و همه می دانند همواره از جان و دل برای این رشته و کشورم زحمت کشیده ام.

برای دور ماندن تیم ملی از حاشیه حرف نمی زدم

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون تصمیم به شفاف سازی مسائل تیم ملی نداشت؟ اظهار کرد: من یکسال با ملی پوشان زندگی نموده و همه کمی و کاستی آن ها را از نزدیک دیده ام. به همین دلیل تصمیم گرفتم سکوتم را شکسته و درباره اتفاقاتی که برای ملی پوشان افتاد صحبت کنم تا حقی از آن ها ضایع نگردد، هر چند که تا به امروز تنها برای دور بودن حاشیه از تیم ملی سکوت نموده بودم.

او اضافه نمود: چند بار به دلیل وجود این مسائل استعفا دادم و آخرین بار هم به من گفتند اگر مظاهری نمی خواهد با تیم باشد به سلامت. خیلی حرف ها بود که می توانستم استعفا داده و در همان موقع آن ها را مطرح کنم اما نمی خواستم آرامش نسبی تیم ملی به هم بخورد و تنها برای دوری ماندن تیم و کادر فنی از حاشیه حرفی نزدم. شاید خیلی ها بگویند چون الآن در تیم نیستم این حرف ها را می زنم اما این طور نیست. ناراحتی من از این است که همه دست اتهام را به سمت کادر فنی و بوکسورها گرفته اند در حالی که کم کاری ها از سوی فدراسیون بوکس و رئیسش بوده است.

غذای ملی پوشان تن ماهی بود

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک 2012 لندن، گفت: فدراسیون برای بوکسورها حتی کم ترین امکانات که غذا هست را فراهم نکرد. غذای بوکسورهای تیم ملی حتی در بعضی مواقع تن ماهی بود! تنها به یک دلیل این صحبت ها را پی از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا مطرح نکردیم که تیم به حاشیه نرود اما اشتباه بود چون فدراسیون بوکس ما لیاقت حمایت نداشت.

او اضافه نمود: حقوق و دادن عیدی از ابتدایی ترین مسائلی است که هر فدراسیون ورزشی آن ها را انجام می دهد اما فدراسیون بوکس هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده است. بوکسورهای ما بیخیال حقوق بودند و 17 یا 18 فروردین ماه بود که ثوری سر تمرین تیم ملی آمد و ملی پوشان درخواست عیدی 200 تا 300 هزار تومنی از رئیس فدراسیون داشتند که حتی این عیدی ناچیز را هم به آن ها نداد.

مربی سابق تیم ملی بوکس ادامه داد: در همه رشته ها امری عادی است که وقتی یک حریف تمرینی را به اردوها دعوت می کنید تا با ملی پوشان کار کند، یک حقوق ناچیز به او می دهند اما در فدراسیون بوکس ملی پوشان تیم ملی حتی هزینه ایاب و ذهاب را هم نداشتند. وقتی بوکسورهای تیم ملی پول آمدن و رفتن به اردوها را نداشتند چگونه از آن ها انتظار مدال داشتید؟ برگه روانشناس همه ملی پوشان موجود است و آن ها را از آقای ثوری بخواهید، هیچکدام از بوکسورهای ما آمادگی و آرامش ذهنی برای حضور در رقابت های آسیایی را نداشتند چون در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشته و دارند.

مربی خارجی برای رده های پایه مناسب است

او با اشاره به اینکه موافق آوردن مربی خارجی برای بوکس ایران است، شرح داد: من نیز مثل بقیه دوستان موافق استفاده از مربی خارجی درجه یک هستم اما نه برای تیم ملی بزرگسالان، باید از مربی خارجی خوب در رده های پایه استفاده کنیم تا بوکسورهای ما را از پایه درست پرورش دهد.

مظاهری ادامه داد: شورای فنی تصویب کرد که باید از مربی خارجی در رده های پایه استفاده کنیم تا در المپیک 2024 به نتیجه برسیم اما آقایان نتوانستند این کار را عملی نمایند و حالا قصد دارند مربی جدیدی را برای تیم ملی بزرگسالان بیاورند که کار منطقی نیست. آنطور که معلوم است مربی مد نظر یک ماه و نیم طول می کشد به ایران بیاید و سه ماه دیگر تیم ملی باید در رقابت های جهانی و انتخابی المپیک حاضر گردد، آیا با یک ماه و نیم تمرین مربی خارجی می خواهند کسب سهمیه نمایند؟

بدون اردو می خواهیم کسب سهمیه کنیم؟

بوکسور سابق تیم ملی ایران تاکید نمود: ما با پیروزیت های بوکسورهایی چون احسان روزبهانی نشان داده ایم که ظرفیت کسب سهمیه المپیک را داریم. اگر تیم ملی پیروز نگردد در رقابت های جهانی کسب مدال و سهمیه کند این بار ما ول کن نیستیم و جواب می خواهیم. اگر تیم ملی قرار است سه ماه دیگر به مسابقات جهانی اعزام گردد چرا الآن اردوهای تیم ملی تعطیل است؟

مظاهری اضافه نمود: با این فرمانی که فدراسیون بوکس پیش می رود حس می کنم ثوری تصمیم دارد تیم ملی را به رقابت های جهانی اعزام نکند چون اگر قرار به حضوری پیروز در مسابقات جهانی باشد، باید الآن اردوهای تیم ملی پیگیری می شد اما مربی قزاق یک ماه و نیم دیگر تازه به ایران می آید. من نمی گویم تیمی که ما از صفر آماده اش نموده ایم را استفاده ننمایند، اما آیا با اردوهای تعطیل می خواهند کسب سهمیه المپیک نمایند؟ تیم ملی باید سه ماه دیگر راهی روسیه گردد اما اردوها برگزار نمی گردد. سایر تیم ها از دو سال پیش خود را برای این رقابت ها آماده نموده اند، آیا روش ثوری درست است؟

احدی با پول خودش به بوکسورها شام داد

او گفت: پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا تا پنجم فروردین ماه فدراسیون تعطیل بود و هیچکس حال ملی پوشان را نمی پرسید. 21 یا 22 فروردین ماه بود که بوکسورها از عملکرد فدراسیون ناراحت بودند و اکبر احدی برای رفع کردن این ناراحتی با پول خودش بوکسورها را به شام دعوت کرد تا حال و هوای آن ها تغییر کند، حتی مربیان هم با آن ها نرفتند تا هزینه ها بالا نرود. ما حتی ابتدایی ترین مسائل را هم خودمان رفع می کردیم، حتی از جیب خود برای ملی پوشان میوه می گرفتیم. همه می دانند که تهیه میوه برای تمرینات ملی پوشان را همه فدراسیون ها برای ملی پوشانشان انجام می دهند.

مظاهری در ادامه انتقاداتش گفت: بارها به رئیس فدراسیون گفتیم که ما برای کارهای ریکاوری احتیاج به استخر داریم و او این احتیاج ابتدایی را هم برای ملی پوشان رفع نکرد. به ثوری گفتیم که بهتر است از استخر شیرودی استفاده کنیم اما حتی 10 - 11 بلیت معمولی استخر را هم برای ملی پوشان تهیه نکردند.

بلیت های هواپیما را یک روز زودتر گرفته بودند

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2006 دوحه، در ادامه انتقاداتش از عملکرد فدراسیون بوکس گفت: همه این صحبت ها برای پیش از اعزام بود. شورای برون مرزی در نامه نگاری هایش با فدراسیون بوکس زمان خروج ما از ایران را 27 فروردین ماه گفت اما بلیت ملی پوشان برای 26 فروردین ماه گرفته شده بود. سجاد کاظم زاده 24 ساعت را در فرودگاه خوابید و سپس به تیم اضافه شد. بوکسور 91+ کیلوگر ما نیز همین شرایط را داشت. زمانی که رمضان پور به تایلند رسید شب را خوابید و صبح به روی رینگ مبارزه رفت و باخت، چه کسی مسئول این اتفاقات است؟

او گفت: تیم ملی ایران تنها تیمی بود که در اتاق های سه تخته که دو تخت آن معمولی بود و یک تختش را بعداً آوردند و سیار بود، اسکان داشت. در آخر هم که مربیان دو شب کم تر در اتاق هایشان ماندند تا هزینه تیم کم تر گردد و مجبور شدیم چهار نفری در اتاق های دو نفره بخوابیم.

ثوری وسط مسابقات به بوکسورها گفت مربی خارجی می آوریم

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2014 اینچئون با انتقاد از رفتارهای غیر حرفه ای و غیر منطقی رئیس فدراسیون بوکس، اظهار کرد: چرا آقای ثوری وسط مسابقات به ملی پوشان گفته است که این کادر ماندنی نسیست و مربی خارجی می آوریم؟ کدام رئیس فدراسیونی این کار را انجام می دهد؟ بعد از آن هم که به ایران آمد و در میان مسابقات به رسانه های مختلف گفت که اکبر احدی را کنار می گذاریم و مربی خارجی می آوریم!

او اضافه نمود: ما همواره در رقابت های قهرمانی آسیا از 10 بوکسوری که می بردیم تنها به کسب 3 مدال امیدوار بودیم و هیچگاه همه بوکسورهای ما مدال نگرفته اند. آقای ثوری با این مدیریت ضعیف چگونه انتظاری را دارند؟ ما حتی بعد از بازی های آسیایی اینچئون طلا هم نداشته ایم و آقای ثوری الان چه انتظاری داشته اند که در وسط مسابقات آن حرف ها را به ملی پوشان می زنند و به ایران برمی گردند؟

مظاهری ادامه داد: بوکسور 75 کیلوگرم ما شاهین موسوی برای صعود به فینال مسابقه داشت که در فاصله کم تر از 17 - 18 ساعت مانده به این مبارزه دیدیم برای احدی پیغام فرستاده اند از زحمات شما متشکریم اما دیگر شما را نمی خواهیم. خدا شاهد است که در این مبارزه شاهین عالی بود و علناً داوری او را 3 بر 2 بازنده گفت.

هدایای میلیونی آقای رئیس برای هیچ بود

دارنده مدال طلای رقابت های بوکس اولان باتور، با اشاره به لابی های اشتباه حسین ثوری، گفت: در جریان رقابت های قهرمانی آسیا انتخابات فدراسیون آسیا نیز برگزار گردید که آقای رئیس با کادوها و هدایای میلیونی تشریف آورده بودند تا با دادن آن ها به اعضای مجمع برای خود رأی جمع نموده و نایب رئیس شوند، در حالی که نفرات قدرتمندی از تایلند، ازبکستان، قزاقستان و چین در این انتخابات بودند.

او گفت: ثوری با لابی های اشتباهی که در سفرش به امارات انجام داده بود هزینه های زیادی را در این انتخابات برجای گذاشت اما هزینه های میلیونی را برای هیچ انجام داد، در حالی که با آن مبالغ می شد به بوکس کشور خدمت زیادی کرد. کادوهایی که در 5 تا 6 جعبه بزرگ گنجانده شده بودند و هیچکس نفهمید برای چه کسی و چه چیزی بود.

شورای فنی برای چیست وقتی حرف فقط حرف ثوری است؟

مظاهری در ادامه گفت: کاری به این صحبت ها ندارم که چه هزینه های زیادی از این انتخابت برای فدراسیون بوکس به جای ماند، اما، وقتی خود ثوری گفته است شورای فنی باید در خصوص مسائل فنی تیم ملی تصمیم بگیرد چون شورا از افراد کار بلد و کارشناس در بوکس تشکیل شده، چرا به تنهایی همه تصمیمات را می گیرد؟ شورای فنی در این وسط چه کاره است؟

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی خواهان برگزاری جلسه بود، گفت: خود سرمربی و کادر فنی تیم ملی گفت که باید جلسه شورای فنی تشکیل گردد اما وقتی جلسه برگزار گردید دیدیم اعضای جدید دور میز نشسته اند. من به عنوان عضو شورای فنی تا کنون آن افراد را ندیده بودم اما آقای ثوری شهریار رحمانی و کوروش مولایی را به عنوان اعضای جدید وارد شورا نموده بود تا رأی بگیرد. چون امکان مخالفت با آقای رئیس وجود داشت اعضای جدید وارد شورا کردند در حالی که خلاف قانون است.

او گفت: وظیفه شورای فنی این است که در خصوص مسائل تاکتیکی و تکنیکی ملی پوشان بحث نموده و در انتها نظر خود را ارائه کند اما در شورای فنی بوکس هر کسی مسائل شخصی خود را مطرح می نمایند. برای مثال بعضی افراد می گویند آقای احدی چون فلان موقع با من مخالفت کردید من هم الآن با شما مخالفت می کنم! با این حال بنده به عنوان مربی تیم ملی در قهرمانی آسیا به جرأت می گویم که بوکسورهای ما به بوکسورهای درجه دو یا سه نباختند و همه حریفان بوکسورهای شماره یک آسیا بودند. به جز بوکسور وزن 91+ کیلوگرم ما که خود من هم در جلسه گفتم، سایر بوکسورهای ما از لحاظ فنی شرایط بدی نداشتند. ضمن اینکه به قدری اکبر احدی را تحت فشار قرار دادند که او حتی به عنوان عضو شورای فنی به خودش رأی نداد در حالی که این حق را داشت.

بی قانونی در فدراسیون بوکس بیداد می نماید

مظاهری گفت: در فدراسیون بوکس بی قانونی بیداد می نماید اما حرف از قانون مداری می زنند. آقای هویت دوست به عنوان هیأت رئیسه فدراسیون گفته بودند که ما به عنوان هیأت رئیسه اطلاع نداشتیم که جلسه شورا چه زمانی برگزار می گردد و در جواب به او گفتند که هیأت رئیسه نباید در چنین مسائلی دخالت کند و تنها در مواقعی که تصمیمات شورای فنی بار اقتصادی داشته باشند باید هیأت رئیسه ورود کند!

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس ادامه داد: بنده به عنوان عضو این شورا نمی دانم چه زمانی تصویب شد که مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان آورده گردد که رئیس فدراسیون حرف از آوردن مربی جدید می زند! ما تصویب کردیم برای رده های پایه مربی خارجی بیاورند که باز هم نظر شورا اهمیت نداشت و این کار انجام نشد. چرا وقتی پای چنین صحبت هایی می رسد ثوری با تلفن از اعضای شورای فنی نظر می خواهد؟ مگر این کار خلاف قانون شورای فنی فدراسیون ها نیست؟ مگر غیر از این است که باید جلسه برگزار گردیده و رأی گیری صورت بگیرد؟

کمیته و وزارت باید به داد بوکس برسند

مربی تیم ملی بوکس در انتها گفت: با این شرایط و روندی که بوکس ایران طی می نماید طولی نمی کشد که شاهد متلاشی شدن این رشته خواهیم بود. خدا شاهد است که دل من برای بوکس می سوزد و این حرف ها را می زنم و برای خراب کردن کسی این حرف ها را نمی زنم. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به مسائل بوکس ورود نمایند. افتخار من این بود که تیمی را از صفر در اختیار گرفتم تا نگویند مظاهری برای پیروزیت آمد و تنها هدف من ارائه تجربیاتم به جوان ترها بود که همین اتفاق رخ داد و برای من افتخار است. همه این آقایان رهگذری بیش نیستند و از بوکس می روند، تنها نفراتی چون مظاهری در بوکس می مانند چون از خانواده این رشته و دلسوز آن هستند. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به مسائل رسیدگی نمایند، با این روش من فکر نمی کنم ثوری انتها دوره چهار ساله را ببیند.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5842

به "مظاهری: چندین میلیون هدیه دادند برای هیچ، فکر نمی کنم ثوری انتها دوره چهار ساله را ببیند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظاهری: چندین میلیون هدیه دادند برای هیچ، فکر نمی کنم ثوری انتها دوره چهار ساله را ببیند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید