معامله گری چیست؟ و چگونه می توان به یک معاملگر حرفه ای تبدیل شد؟

به گزارش شیوا مارکت، رپرتاژ اگهی - طی سال های اخیر درمیان کالاهایی که در بورس مورد معامله قرار می گیرند آینده زعفران نیز دیده می گردد. قراردادهای آینده درزمینهٔ زعفران، به عنوان یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین راهکارها برای برطرف مسائل مربوط به زعفران ایران است. بازاریان و سهام داران بسیاری بر روی این کالا سرمایه گذاری نموده اند. طبق قراردادهای آینده زعفران، فروشندگان متعهد می شوند در زمان مشخص به قیمت و مقدار مشخص، زعفران را به خریدار تحویل دهند. خریدار نیز با همان قیمت توافق شده و مقدار مشخص شده، متعهد به خرید کالا است. این گونه معاملات آینده زعفران در بازار بورس کالا انجام می گردد؛ اما مسئله این است که آیا واقعاً در این معامله سودی وجود دارد؟ چگونه باید عمل کنیم تا معامله سوددهی داشته باشیم؟ چه مقدار را چه زمانی خریداری کنیم و چگونه به فروش برسانیم تا سود داشته باشیم؟ این سؤالات را در پاسخ به سؤال معامله گری چیست؟ می توانیم بیابیم که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

معامله گری چیست؟ و چگونه می توان به یک معاملگر حرفه ای تبدیل شد؟

معامله گری چیست؟

اگر بخواهید بدانید معامله گری چیست؟ در ابتدا باید بدانید معامله گر چه کسی است؟ می توان گفت معامله گر کسی است که بر اساس پیش بینی درست و صحیح فرایند آینده قیمت، سعی می نماید از خریدوفروش دارایی های خود سود کند. این گونه معاملات در بازار مالی از زمان های گذشته تا به امروز بوده و اغلب معامله گران، تجاری بودند که سعی می کردند با خرید محصولات از یک منطقه و فروش آن به کشورها و یا مناطق دیگر سود بسیاری کسب نمایند. امروزه به مدد اینترنت و رشد بازار بورس در جهان معامله گران معاملات خود را باهدف به دست آوردن سود، با خریدوفروش به موقع و صحیح در بازار بورس انجام می دهند.

اهمیت معامله گری آینده زعفران در چیست؟

اهمیت زعفران و صندلی آن در میان محصولات کشاورزی بر کسی پوشیده نیست؛ اما طی سال های اخیر با بی توجهی به این محصول، کم کم در حال خارج شدن از چرخه فراوری بود. از سویی دیگر، کشورهای اروپایی با خرید زعفران ایرانی و بسته بندی آن با برند و نام خود و گهگاه فراوری زعفران کم کیفیت در جهان، در حال تسخیر صندلی زعفران ایرانی در جهان بودند. با توجه به این امر، تصمیم بر آن شد که از خرداد سال 97 قراردادهای آینده زعفران باهدف کسب سود برای خریداران و فروشندگان و همچنین نجات زعفران از افول در چرخه مالی و کاهش ریسک نوسانات قیمتی آن، بین معامله گران بسته گردد و این محصول به حوزه بورس کالاها وارد گردد.

معامله گر حرفه ای آینده زعفران کسی است که پیش بینی صحیح از قیمت و میزان عرضه و تقاضای بازار داشته باشد و بتواند در زمان درست و صحیح اقدام به خرید زعفران به مقدار تعیین و باقیمت تعیین، نماید و در زمان صحیح و درست نیز باهدف به دست آوردن سود در معامله زعفران خریداری شده را بفروشد.

معامله گر خوب کیست؟

معامله گر خوب کسی است که بتواند در هر دو حالت صعود و نزول قیمت ها با استفاده از تدابیری همچونفیلترنویسی ، آموخته ها و تجربیاتی که داشته است بتواند سود کسب کند. معامله گر خوب کسی است که به قوانین و استراتژی های بازار مسلط باشند و مدیریت سرمایه را بلد باشند. معامله گران در آینده زعفران باید بتوانند سرمایه های خود را مدیریت نمایند و بهترین قرارداد خریدوفروش را ببندند. معامله گر خوب در آینده زعفران کسی است که بتواند با استفاده از یادگیری مهارت های مهم همچون تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، بهره گیری از تجربیات تجار و یا فعالان بازار زعفران و همچنین ارتقاء مهارت های فردی و معامله گری در بازار سرمایه و بازار کالا، بهترین تحلیل و پیش بینی را از بازار داشته باشد و بتواند در زمان درست اقدام به خریدوفروش نماید تا بهترین سود را کسب کند. یادگیری مهارت های معامله گری احتیاج به آموزش دارد و باید این حوزه بسیار جدی گرفته گردد. گذراندن دوره های معامله گری چیست؟ به خوبی می تواند شمارا در این زمینه یاری نماید.

چگونه معامله گری پیروز داشته باشیم؟

اگر می خواهید بدانید معامله گری چیست؟ و چگونه معامله گری پیروز را تجربه کنید کافی است به چند مورد اساسی توجه و دقت داشته باشید. ابتدا اینکه دنبال سیستم های پیچیده نباشید. دوم اینکه مدیریت سرمایه را یاد بگیرید و بیاموزید. سوم اینکه مدیریت ریسک بلد باشید و اگر در این زمینه احتیاج به آموزش دارید، دوره ها را با اساتید مجرب طی کنید. نکته آخر اینکه توجه بیشتری را به روانشناسی معامله گری معطوف نمایید. این ها ازجمله عواملی است که معامله گران پیروز در جهان توانسته اند از آن ها بهره ببرند و پیروز باشند. درزمینهٔ معامله گری در آینده زعفران نیز همان گونه که توضیح دادیم، به این نکته توجه داشته باشید. حتی می توانید با قدیمی های این حوزه ملاقات داشته باشید و از تجربیات آن ها بهره ببرید و یا در دوره هایی که زیر نظر متخصصان این حوزه با تمرکز بر روی آینده زعفران انجام می گردد، شرکت داشته باشید.

دوره های معامله گری را کجا بگذرانیم؟

اگر به فعالیت و معامله گری در حوزه آینده زعفران علاقه دارید و این محصول باکیفیت و بی نظیر و بسیار سودآور، توجه شمارا جلب نموده است، باید بگوییم بهتراست قبل از قدم نهادن به این حوزه حتماً دوره های آموزشی معامله گری را با متخصصان این حوزه بگذرانید تا در قدم ابتدایی بدانید معامله گری چیست؟ و بعد در این راه قدم بگذارید.

مجموعه پرتلاش میداس سرمایه به شما یاری می نماید تا بتوانید در شغل معامله گری حرفه ای شوید. میداس سرمایه تنها مؤسسه آموزشی در ایران است که با شرکت در دوره های آن می توانید به صورت عملی همراه با معاملات آینده زنده همچون آینده زعفران، آینده زیره و آینده پسته، معامله گری را بیاموزید. شما پس از 24 ساعت آموزش تئوری وارد دوره عملی معامله گری آینده زعفران به مدت یک ماه خواهید شد. طی این دوران همراه با مربیان خود می توانید آموزش های خود را تکمیل کنید و پس ازاین دوره از معامله گری در بازار آینده زعفران می توانید سود مستمر کسب کنید.

با مراجعه به وب سایت میداس سرمایه (https://midassarmaye.com/) می توانید با این مؤسسه آموزشی پیروز آشنا شوید و با مقالات و مطالب علمی آن همراه شوید و در دوره های ویژه معامله گری حرفه ای شرکت کنید و با آموختن معامله گری حرفه ای به یک معامله گر پیروز تبدیل شوید و از انجام معاملات پیروز خود لذت ببرید.

وبلاگ باتسک: باتسک: دارالترجمه آنلاین، مترجم متن هوشمند

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27038

به "معامله گری چیست؟ و چگونه می توان به یک معاملگر حرفه ای تبدیل شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله گری چیست؟ و چگونه می توان به یک معاملگر حرفه ای تبدیل شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید