معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1، 5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها

به گزارش شیوا مارکت، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها گفت: برای اشتغال در روستاها 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که تا به امروز 13 هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا نموده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1، 5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان این که اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه های جهانگردی، کشاورزی و صنعت باید براساس ظرفیت های استان ها باشد، گفت: شناور شدن اعتبارات از خواسته های استان ها در بحث اشتغال است، اما برای جلوگیری از موازی کاری به ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استناد می کنیم، نباید تنها به یک ظرفیت برای ایجاد اشتغال توجه کنیم، بلکه تمام ظرفیت ها باید در کنار یکدیگر دیده گردد.

وی تاکید نمود: برای اعطای تسهیلات برای ساخت هتل در روستاهای مقصد جهانگردی در استان ها مسئله ای وجود ندارد، اما نباید تنها به احداث هتل برای اسکان جهانگرد توجه کرد، بلکه در کنار احداث هتل باید به سایر ظرفیت های بومی و محلی در جهانگردی برای ماندگاری گردشگر توجه کرد تا احداث هتل سودمند باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که هنر در ایجاد اشتغال تنها اعطای تسهیلات نیست، گفت: باید در حوزه اشتغال سیاست گذاری براساس اولویت ها انجام گردد، مثلا در حوزه فرش قبل از اعطای تسهیلات برای بافت فرش باید زمینه صادرات و بازار کار در دستور کار قرار بگیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به صنعتی شدن و شهرسازی موجب افزایش مهاجرت به شهرها شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه روستایی با تمرکز بر ایجاد زیرساخت جزو اولویت ها نهاده شد، اما غفلت اشتغال و اقتصاد در روستا موجب کاهش مهاجرت نشد و روستاییان به شهرها مهاجرت کردند.

وی در مورد تسهیلات کرونا در کشور، اعلام کرد: 23 هزار و 500 میلیارد تومان برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در سطح کشور اختصاص یافت، از این میزان 8 هزار میلیارد تومان به متقاضیان دریافت تسیهلات پرداخت شد؛ در حال حاضر در مرحله اول نیز 2 هزار میلیارد تومان در بخش جهانگردی، 1800 میلیارد تومان در بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان در بخش ورزش و 3500 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل پرداخت شده است و در مرحله دوم به عنوان بنگاه محوری در این چهار حوزه پرداخت می گردد .

منصوری ادامه داد: درصدد هستیم برای تثبیت اشتغال افراد آسیب دیده از کرونا طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای را اجرا کنیم. اگر فردی در این ایام بیکار شده باشد، پس از بازگشت به کار سهم بیمه کارفرما و 30 درصد دستمزد او توسط دولت پرداخت می گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک های عامل، مطرح کرد: پس از بازپرداخت تسهیلات بانک ها تا 9 سال باید این تسهیلات را در چرخه قرار دهند.

وی با اشاره به طرح های پیش بینی شده در سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه به چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کلیات این طرح ها برای اجرا به تصویب رسیده است، درصدد هستیم این طرح ها تا انتها دولت به اتمام برسد و اگر طرح جدیدی شروع می گردد تا انتها دولت به یک پیشرفت فیزیکی مطلوب برسد.

منصوری با بیان این که جهانگردی سلامت و طبیعت گردی از مزیت های چهارمحال و بختیاری است، مطرح کرد: باید الگوی جهانگردی ارگانیک در اولویت قرار بگیرد، به همین منظور برای اعطای تسهیلات و یاری های بلاعوض حدود 30 طرح جامع تا حداکثر یک هفته آینده تدوین و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: 100 میلیارد تومان مازاد بر سهمیه، تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی به چهارمحال و بختیاری اعطا می گردد زیرا کسب و کار و اشتغال برای ما اولویت است.

با همکاری وزارت تعاون و شرکت های زیرمجموعه،

طرح های توسعه ای پیشنهادی در چهارمحال و بختیاری اجرا می گردد

همچنین اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: در نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح های توسعه ای در این استان در سه محور از سوی این وزارتخانه و شرکت های تابعه مورد آنالیز و گفتگو نهاده شد و مقرر شد وزارتخانه نسبت به اجرایی شدن طرح های توسعه ای در استان اقدام کند.

وی با تاکید بر این که نباید سرمایه گذاران در حوزه های مختلف بلاتکلیف بمانند، اظهار کرد: کوشش گردد در کوتاه ترین زمان طرح ها مورد آنالیز علمی و کارشناسی قرار بگیرد، اگر طرح توجیه اقتصادی دارد مورد حمایت قرار بگیرد و اگر طرح مناسب نیست به سرمایه گذار اعلام گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راهنمایی سرمایه به مناطق کم برخوردار در کشور و توجه ویژه به اشتغال روستاییان، اضافه نمود: در بحث سرمایه گذاری 34 طرح پیشنهاد داده شده بود که از این تعداد 32 طرح احتیاجمند تامین اقتصادی هستند و دو طرح در دست اجرا نیز احتیاج به تسهیلات دارند، خوشبختانه کلیات طرح ها مورد پذیرش واقع شد و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرایی شدن این طرح ها در چهارمحال و بختیاری اقدام کند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27035

به "معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1، 5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پرداخت بخش عمده ای از اختصاص 1، 5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید