معرفی دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad

به گزارش شیوا مارکت، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن آب و هوایی مفرح، طبیعت زیبا و مردمانی خونگرم از مقاصد مهم گردشگری تابستانه در جنوب غربی ایران است. این سرزمین رویایی با داشتن طبیعی سرسبز، هوای پاک و خنک، کوه های سربه فلک کشیده، سواحل رودخانه های خروشان، پارک های طبیعی بی نظیر، روستاهای پلکانی و مناطق تاریخی گنجینه ای بی نظیر برای ایرانگردی و بهترین مکان برای دوستداران جاذبه های آبی است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد بیشتر آشنا شوید.

معرفی دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad

آبشار یاسوج

در شمال شرق شهر یاسوج، باغ هایی بسیار زیبا و خرم وجود دارند که اگر از آن ها عبور کنید به تنگه ای به نام تنگه یاسوج با درختان کهنسال چنار خواهید رسید. در انتهای این تنگه آبشاری خروشان قرار گرفته است. آب آبشار یاسوج از ذوب شدن برف کوه های بالا دست آن سرازیر می گردد و در تمام طول امسال است.از آب این آبشار برای آبیاری باغ های پائین دست آن استفاده می گردد. همچنین، آب شرب بخش نسبتا بزرگی از شهر یاسوج هم از این آبشار تهیه می گردد.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

گردنه شلال دون

تفرجگاه شلال دون از توابع شهرستان باشت با آب و هوایی مفرح، پوشش جنگلی بلوط و طبیعتی چشم نواز و قرار داشتن در محل جاده ارتباطی از استان های خوزستان، بوشهر به فارس شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در اسفند و فروردین است.

حرم مطهر بی بی حکیمه (س)

حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با قرار داشتن در دل کوه های نفتخیز، وجود چشمه های آب گرم و طبیعتی زیبا به ویژه در سال پرباران امسال از مقاصد اصلی گردشگری مذهبی در جنوب ایران است.این بارگاه نورانی زائرانی از کشورهای مختلف دنیا و مناطق مختلف ایران را پذیراست.

نقوش برجسته تنگ سروک

اگر به روستای سرسبز تنگ سروک سفر کنید در دل کوه شاهد نقش برجسته های ارزشمندی خواهید بود که نشان دهنده دوره های مختلف تاریخی و تمدن در این منطقه است و ما را به یاد سنگ نبشته های تخت جمشید میندازد. مهمترین این بقایا نقوش برجسته ای متعلق به پادشاهی الیمایی در دوره اشکانی هستند.این سرزمین در روزگار باستان یکی از نواحی آباد و از مراکز تمدن قدیم بود، به طوری که از سنگ نبشته های کوه فرخ و اشکفت سلمان معلوم می گردد در روزگار قدرت عیلام، این منطقه اهمیت به سزایی داشته است.

دریاچه کوه گل

این دریاچه که در شمال شرقی شهر سی سخت و درحدود هشت کیلومتری آن واقع است، همچون نگین آبی انگشتری که اطراف آن را گلهای زردنرگس، بنفشه وزنبق قرار گرفته تابلویی زیبا از هنر آفریدگار بزرگ است.این دریاچه که در ارتفاعات دامنه نزدیک به قله کوه گل دنا واقع شده دارای جاده دسترسی آسفالته تا اردوگاه بوده و با دقایقی کوهپیمایی این جاذبه زیبای خدادادی قابل رویت است.

باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام

باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام جاذبه ای بدیع با تنوع گونه های درختی و چشم انداز مفرح چشمه ساران و استخر بزرگ آن گوشه ای دیگر از طبیعت مفرح کهگیلویه و بویراحمد است.

روستای تاریخی مارین

روستای مارین در 30 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز گچساران نیز به عنوان ماسوله جنوب با رنگین کمانی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.آب و هوای مفرح، وجود بقعه متبرکه بی بی حمیده (س)، باغ های میوه های رنگارنگ مارین را به ماسوله جنوب ایران معروف نموده و این روستا همه ساله در فصل بهار و اواخر زمستان میزبان گردشگران زیادی از تمام نقاط کشور است.

غار ده شیخ پاتاوه

این غار بر اساس آنالیز های زمین شناسی، شکل گیری این غار مربوط به دوره دوم زمین شناسی بوده که در سالیان طولانی، بر اثر ریزش نزولات جوی، حفره هایی در غار ایجاد شده و آب درون حفره ها به بیرون راه یافته و به این ترتیب سبب ایجاد قندیل های اعجاب انگیز و دالان های زیبا شده است.غار ده شیخ یکی از شگفت انگیزترین غارهای شناخته شده در کشور است که دهانه این غار در ارتفاع 1670 متری از سطح دریا واقع شده و بسیار تنگ و باریک است.

سی سخت

سی سخت یکی از شهرهای شهرستان دناست که در دامنه طبیعت بکر و بی نظیر دنا قرار گرفته است. این شهر بواسطه مکان جغرافیایی اش از آب و هوا و طبیعت جذابی برخوردار است، بطوریکه هر ساله گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند. لاله های واژگون در دامان کوه، گیاهان متعدد دارویی، آب و هوای پاک و دل انگیز و چشمه های متعدد همه دست به دست هم داده اند تا فضایی رویایی را برای مسافین رقم زنند. اگر بازدید از سی سخت را در برنامه سفر خود بگنجانید می توانید از چشمه میشی، گردنه شگفت انگیز و تاریخی بیژن، دریاچه کوه گل و زیبایی های کم نظیر دنا دیدن کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15185

به "معرفی دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دیدنی های کهگیلویه و بویر احمد Kohgiluyeh and Boyer-Ahmad"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید