مهاجران بازداشتی در عربستان: از آب دستشویی می خوریم ، کسانی که پول ندارند باید آب کثیف بخورند

به گزارش شیوا مارکت، یک روزنامه انگلیسی به اوضاع رقت بار مهاجرانی که به صورت غیرقانونی به عربستان رفته و در این کشور بازداشت شده اند پرداخت.

مهاجران بازداشتی در عربستان: از آب دستشویی می خوریم ، کسانی که پول ندارند باید آب کثیف بخورند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: اوضاع بازداشت شدگان در مرکز الشمیسی واقع در راستا میان جده و مکه بسیار وخیم است.

بر اساس این گزارش، در این مرکز، کارگرانی که به صورت غیر قانونی درعربستان به سر می برند، نگهداری می شوند تا به کشورهای خود فرستاده شوند اما شرایط نگهداری آنها بسیار نامناسب است.

ابراهیم الصومالی 40 ساله که در نخستین هفته کاری اش در بازار جده بازداشت و به این مرکز منتقل شده است، گفت: با ما مانند حیوانات رفتار می نمایند. روی زمین بدون فرش می خوابیم و از آب دستشویی می نوشیم. کسانی که پول ندارند باید آب کثیف بخورند.

مسئولان سعودی این کارگران را که بدون ویزا به عربستان سفر نموده اند بازداشت نموده و به بازداشتگاه الشمیسی منتقل می نمایند. صِرف بازداشت این افراد، مسأله نیست اما شرایط نگهداری آنها و نحوه رفتار با آنها بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

به محض آنکه این افراد به بازداشتگاه الشمیسی منتقل می شوند گوشی های تلفن همراه آنها مصادره می گردد تا نتوانند اطلاعاتی از نحوه اقامت خود به بیرون بدهند.

گسترش ویروس کرونا نیز یک مشکل دیگر بر مسائل ساکنان این بازداشتگاه اضافه نموده است چرا که شرایط بهداشتی در آن بسیار وخیم بوده و افراد مریض از افراد سالم جدا نگهداری نمی شوند.

بعضی از این اشخاص به صورت روزانه حالت تهوع و دل دردهای مزمن دارند اما کسی به آنها اهمیت نمی دهد.

در عربستان سعودی، افرادی که بازداشت می شوند نه مدت بازداشت خود را می دانند و نه اتهامات وارده را. آدام کوگل معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر گفت که نبود بهداشت و شکنجه در مراکز بازداشت مهاجران غیر قانونی در عربستان بیداد می نماید.

همچنین تعدادی از این مهاجران اعلام نموده اند که پلیس عربستان در زمان بازداشت از آنها رشوه خواسته است. تعدادی از این مهاجران، شهروندان سومالی هستند که از ترس حملات تروریستی در این کشور به عربستان رفته اند اما تحت شرایط بسیار وخیم تری قرار دارند

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22076

به "مهاجران بازداشتی در عربستان: از آب دستشویی می خوریم ، کسانی که پول ندارند باید آب کثیف بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجران بازداشتی در عربستان: از آب دستشویی می خوریم ، کسانی که پول ندارند باید آب کثیف بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید