میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، روح اله میکائیلی در خصوص برنامه های آینده تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: در حال حاضر منتظر این هستیم اتحادیه جهانی کشتی تقویم فنی خود را اعلام کند و فدراسیون نیز بر اساس آن برنامه هایش را به هیأت های کشتی اعلام کند.

میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم

وی ادامه داد: اولین برنامه ما برگزاری مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که امیدوارم شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا هرچه زودتر به حالت عادی بازگردد تا بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.

میکائیلی در خصوص اینکه بعنوان یک مربی سازنده، راهنمایی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را برعهده گرفته است، گفت: این کار فدراسیون بسیار خوب و ارزشمند است. به عنوان کسی که در یک باشگاه مربی هستم و تمرین می دهم، این شانس را پیدا کردم که به عنوان سرمربی انتخاب شوم و این یک دیدگاه نو و جدید است.

وی اضافه کرد: مربیان سازنده دیگر باشگاه ها نیز از انتخاب من اعلام خرسندی کردند و از این موضوع که امکان این را دارند، روزی بتوانند سرمربی تیم ملی شوند خوشحالند. به هرحال راه برای مربیانی که در باشگاه ها زحمت می کشند باز شده است و این باعث شده که قوی تر به کار خود ادامه دهند.

عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه حضور در تیم ملی به کارش در سازندگی لطمه نمی زند، توضیح داد: مربی سازنده باید سازندگی کند و این باعث نمی گردد که این کار را کنار بگذارم. 12 سال است که مربیگری می کنم و کار و حرفه ای جز مربگیری ندارم. یک زمانی کشتی می گرفتم و از روزی که کشتی را کنار گذاشتم ب عنوان مربی مشغول به کار شدم. زمانی که در اردوها حضور ندارم، قطعا به باشگاه خود می روم و کار مربیگری را ادامه می دهم.

وی ادامه داد: در این مدت نیز که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم هر روز صبح و بعد از ظهر در کوه و دشت با نونهالان و نوجوانان کار می کنم و دلیل نمی گردد که کشتی را در قم رها کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در خصوص نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: به نظرم در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان باید از برگزاری اردوهای بلند مدت اجتناب کرد و بهتر است اردوها مقطعی و کوتاه مدت باشد. این کار باعث این می گردد که کشتی گیران بتوانند تمام انرژی و توان خود را در رده سنی بزرگسالان به کار گیرند. امیدوارم که این اتفاق بیافتد تا ما نیز بتوانیم در باشگاه ها نیز حضور بیشتری داشته باشیم.

میکائیلی اضافه کرد: البته اردوهای بلند مدت برای یک سری از کشورها مانند آذربایجان که کشتی گیر زیادی ندارند و سعی می نمایند در اردوها کشتی گیران را بسازند شاید کارساز باشد. اما به نظرم فدراسیون کشتی به دنبال تقویت باشگاه ها است و کشتی گیر در باشگاه است که ساخته می گردد و پس از آن به تیم ملی راه پیدا می نماید. برگزاری اردوهای تیم های ملی نیز باید جایی برای رفع کردن اشکالات و نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت کشتی گیران باشد و تیم های ملی جای سازندگی نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای بلند مدت و متعدد بسیار هزینه بر است گفت: برگزاری اردوها باید توجیه پذیر و هدفمند باشد و طوری نباشد که کشتی گیر از درس و زندگی خود بیافتد. اگر یک کشتی گیر در باشگاه خود تمرین کند هم به درس و هم به زندگی خود می رسد، بهتر است هزینه ها طوری مدیریت کنیم که بتوانیم کشتی گیران را به تورنمنت ها اعزام کنیم یا اینکه به باشگاه ها و هیأت ها توجه گردد تا امر پشتوانه سازی در استان ها به نحو بهتری انجام گردد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در سرانجام اظهار داشت: از مسئولان فدراسیون کشتی که به من بعنوان یک مربی سازنده اعتماد کردند تشکر می کنم و تمام تلاشم را می کنم که پاسخ خوبی به اعتماد این عزیزان بدهم.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20597

به "میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید