پاراسل؛ فرصتی هیجان انگیز برای پرواز بر فراز دریا

به گزارش شیوا مارکت، یکی از این تفریحات آبی مجذوب کننده پاراسل است. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که پاراسل چیست؟ و در کجا می توان آن را تجربه نمود تا پایان با ما همراه باشید. ایران دارای جزایر و شهر های ساحلی زیبایی در جنوب و شمال کشور است که هنگام سفر به این منطقه ها علاوه بر سایر جاذبه های گردشگری، می توان انواع تفریحات و ورزش های آبی هیجان انگیز را تجربه نمود.در این مطلب پاراسل را به صورت کامل معرفی می کنیم و به شما می گوییم که در کدام منطقه ها ایران می توانید از این تجربه لذت بخش بهره مند شوید.

پاراسل؛ فرصتی هیجان انگیز برای پرواز بر فراز دریا

خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل با مناسب ترین قیمت در سامانه خبرنگاران

پاراسل چیست؟

در ورزش یا سرگرمی پاراسل سواری شما با پوشیدن یک جلیقه نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل می شوید. این چتر از طریق یک طناب بلند به یک قایق تند رو متصل شده و با حرکت قایق، باد به داخل چتر می پیچد و باعث بلند شدن آن می شود. پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، قایقران به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل نموده و مسافرین را به ارتفاعات بالا می فرستد.

برای رزرو آنلاین تور کیش خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

پاراسل سواری

بیشترین هیجان را می توان در لحظه بلند شدن و بالا رفتن چتر پاراسل تجربه نمود. با تمام شدن اوج گیری چتر و ثابت ماندن آن در یک ارتفاع معین، می توانید چشم انداز فوق العاده ای از دریا و ساحل را ببینید و لذت ببرید. معمولا مدت زمان پاراسل سواری حداقل 10 الی 15 دقیقه است و برای استفاده بیشتر و ماندن مدت زمان طولانی تر در ارتفاع، باید با شرکت یا قایقران ارائه دهنده این سرگرمی به توافق برسید و هزینه اضافی لازم را پرداخت نمایید.

ارتفاع و ظرفیت پاراسل

حداقل ارتفاع برای پرواز با پاراسل 150 متر است. در صورت مثبت بودن یک سری شرایط می توان تا ارتفاع 500 متری از سطح دریا نیز بالا رفت و تجربه ای خاص را رقم زد. چتر پاراسل در ابعاد و طرح و رنگ های مختلف وجود دارد. بعلاوه ظرفیت پاراسل با توجه به نوع چتر و وزن افراد می تواند تک نفره، دو نفره و یا سه نفره باشد. حداقل سن برای این سرگرمی 16 سال بوده و برای بچه ها هم امکان پرواز وجود ندارد مگر اینکه همراه والدین خود باشند و سن آنها به حدی رسیده باشد که بتوانند تجهیزات ایمنی را بپوشند.

ایمنی پاراسل

این سرگرمی آبی هیجان انگیز کاملا ایمن است و نگرانی بابت بروز حادثه و اتفاقات حین استفاده از آن وجود ندارد. اما باز هم رعایت یک سری نکات ضروی بوده و درصد امنیت را بالاتر می برد. این موارد عبارتند از:

اطمینان پیدا کردن از معتبر بودن کلوپ و سابقه آن و قایقران

مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آنها

یادگیری راه و روش ارتباط با قایقران

انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد

شهرهای ایران برای پاراسل سواری

به علت موقعیت جغرافیایی ایران و قرارگیری دریای خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان در جنوب، شهر های ساحلی و جزایر کشور جزو منطقه ها توریستی مهم محسوب می شوند که محبوبیت بالایی برای سفر دارند و میزبان گردشگران زیادی هستند. در این منطقه ها علاوه بر سایر دیدنی ها و جاذبه ها، سرگرمیات آبی نیز از مهم ترین خدمات گردشگری برای مسافران به شمار می آیند. در اینجا با چند شهر و جزیره ایران آشنا می شویم که می توانید در آن ها لذت و هیجان پاراسل سواری را تجربه نمایید.

پاراسل کیش

یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری و مقاصد سفر در ایران، جزیره زیبای کیش است. در این جزیره می توانید انواع سرگرمیات مختلف را تجربه نمایید. از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه ها و سرگرمیات کیش، ورزش های آبی این جزیره است. شما می توانید در سواحل نیلگون خلیج فارس انواع سرگرمیات و ورزش های آبی مانند پاراسل سواری، شاتل سواری، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب و … را تجربه نمایید. پرواز بر فراز آسمان با پاراسل یکی از پرطرفدار ترین سرگرمیات جزیره کیش مخصوصا برای جوانان محسوب می شود.

این سرگرمی آبی مجذوب کننده همه روزه در تمامی مراکز سرگرمیات ساحلی کیش مانند ساحل مرجان، ساحل دامون، ساحل سیمرغ، پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع سرگرمیی دلفین، سی من، اسکوبا، مجتمع سرگرمیی نگین خلیج فارس و ناتیلوس، از طلوع خورشید تا غروب آن برای استفاده علاقه مندان در دسترس است.

پاراسل قشم

یکی از مقاصد سفر خاص در ایران جزیره زیبای قشم است که دارای انواع جاذبه ها و دیدنی ها است. در سال های قبل بیشتر افراد قشم را فقط محلی برای خرید اجناس مقرون به صرفه قیمت تصور می کردند اما کم کم با ظرفیت های گردشگری این جزیره آشنا شدند و به مرور زمان نیز امکانات و زیر ساخت های لازم برای سایر جاذبه ها و سرگرمیات در این جزیره ایجاد شد. در جزیره زیبای قشم نیز به مانند کیش انواع سرگرمیات آبی برای گردشگران درنظر گرفته شده است. یکی از این سرگرمیات و ورزش های آبی پاراسل است که می توانید هنگام استفاده از این سرگرمی و رفتن به ارتفاع بالا منظره ها شگفت انگیزی از خلیج فارس و ساحل قشم و بعلاوه جزایر هرمز و هنگام که در نزدیکی قشم قرار دارند را دیدن کنید.

هنگام استفاده از پاراسل قشم می توانید تلفن همراه و یا دوربین عکاسی خود را ببرید و تصاویر خاطره انگیزی ثبت کنید. بعلاوه مراکز سرگرمیات آبی نیز با دریافت هزینه می توانند تصاویری از پاراسل سواری شما ثبت کنند. ساحل زیتون قشم یکی از برترین مکان ها برای تجربه انواع سرگرمیات آبی از جمله پاراسل سواری است.

پاراسل رامسر

شهر رامسر که معروف به عروس شمال ایران است یکی از منطقه ها مجذوب کننده برای گردشگران در فصول مختلف است. این شهر دارای جاهای دیدنی و جاذبه های زیبایی است که بسیار محبوب هستند. سواحل رامسر از برترین ساحل های شمال ایران و دریای خزر محسوب می گردند و دارای امکانات اقامتی و سرگرمیی با کیفیتی هستند. یکی از سرگرمیات آبی که در شهر رامسر می توانید تجربه کنید، پاراسل سواری و پرواز بر فراز دریای خزر است. مجموعه سرگرمیی پلاژ توسکا سرا و مجتمع رفاهی سرگرمیی شهر سبز در رامسر دو مکان مناسب برای انجام انواع سرگرمیات آبی از جمله پاراسل سواری، شاتل سواری، اسکی روی آب و … محسوب می گردند.

پاراسل متل قو

یکی دیگر از منطقه ها توریستی در شمال کشور متل قو سلمان شهر است که می توان در آن لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین سرگرمیات آبی و غیر آبی را تجربه نمود. در پلاژ ساحلی متل قو علاوه بر امکانات رفاهی متنوع و با کیفیت مانند رستوران، کافی شاپ، هتل، سوئیت و … انواع سرگرمیات آبی نظیر پاراسل، شاتل، بنانا، فلای بورد، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، جت اسکی و … برای علاقه مندان وجود دارد. پاراسل متل قو نیز مانند سایر منطقه ها دارای هیجان خاص خود است و ظرفیت آن تا 3 نفر است. مدت زمان استفاده از پاراسل متل قو حداقل 6 دقیقه و ارتفاع آن تا 300 متر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29952

به "پاراسل؛ فرصتی هیجان انگیز برای پرواز بر فراز دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراسل؛ فرصتی هیجان انگیز برای پرواز بر فراز دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید