نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه اندازی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، فاز توسعه مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با نشان تماس - عصر یکشنبه 25 خرداد ماه - با حضور علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران و جمعی از مدیران و فعالان بازار سرمایه شروع به کار کرد.

نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه اندازی می گردد

تماس قرار است به زودی نخستین مرکز جوابگویی 24 ساعته در بورس ایران باشد.

افزایشنفوذبازارسرمایهدراقتصادایران

مدیرعامل کارگزاری فارابی در مراسم شروع به کار مرکز جوابگویی تماس گفت: با گسترده شدن حجم بازار سرمایه و ورود چند ده میلیونی افراد به این بازار، نفوذ و عمق بازار سرمایه در اقتصاد ایران افزایش یافته است.

رحمان بابازاده با بیان این مطلب اضافه نمود: طی دو سال اخیر شاهد اتفاقات مهمی در بازار سرمایه هستیم. تا چند سال پیش تعداد فعالان بازار چند ده هزار نفری بود - اما امروز با استقبال مردم - تبدیل به بازاری چند میلیون نفری شده است. این تحولات در دو سال اخیر باعث شده تا عمق بازار افزایش یافته و متعاقبا صندلی و نفوذ بازار سرمایه در اقتصاد کشورمان نیز ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: تحولاتی که به آن اشاره کردیم، ضرورت کارنمودهای دقیق تر در بازار سهام را یادآور می گردد و ما نیز در کارگزاری فارابی در کوشش هستیم تا فعالیت هایمان در این بازار همراه با رضایت مشتریان باشد.

مدیرعامل کارگزاری فارابی اعلام کرد: با تماس ما اولین کارگزاری 24 ساعته و 7 روز هفته خواهیم بود و به این ترتیب طی شبانه روز مشتریان هر سوالی که داشته باشند می توانند با این مرکز مطرح نمایند و ما در صدد هستیم تا با استفاده از ارائه اطلاعات به مخاطبان، مسائل و مسائل مردم را پاسخ دهیم.

به گفته بابازاده، برای جوابگویی هر چه بهتر به مخاطبان، در این مرکز تماس قرار است از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده گردد. وی درباره این مرکز جدید شرح داد: تماس اولین و مجهزترین ارتباط بی نقص بازار سرمایه در صنعت کارگزاری خواهد شد. همان طور که اشاره شد، ما با تماس به زودی به اولین کارگزار 24*7 بازار سرمایه تبدیل خواهیم شد و جوابگوی احتیاج مشتریان خواهیم بود.

صدتحلیل مانع سوءاستفاده های رایج بر بستر شبکه های اجتماعی

مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی برای سهامداران عدالت برای نگهداری سهام و آشنایی آن ها با بازار سرمایه دارند، شرح داد: برنامه ای داریم که اگر سازمان بورس و رگولاتور ما را همراهی نمایند، سامانه شبکه اجتماعی با نام صدتحلیل - که مانع بسیاری از سواستفاده های بر بستر شبکه های اجتماعی است - را راه اندازی کنیم. ما آمادگی این را داریم که به سرعت این خدمت را در راستای پالایش بازار به سمت درست ارائه کنیم.

افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد اقتصادی

علی صحرایی نیز در مراسم شروع به کار مرکز جوابگویی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه بازار سرمایه از سرانجام سال پیش تغییر جهت اساسی داده و مورد توجه عموم قرار گرفته است، شرح داد: بازار سرمایه در یک سال گذشته تغییر جهت اساسی داده است و ورود به بازار سرمایه مورد توجه جامعه قرار گرفته است، اگر در ابتدای سال 98 روزانه 350 هزار نفر در بازار سرمایه فعال بودند، اکنون این تعداد به 850 هزار نفر افزایش یافته که با احتساب دارندگان سهام عدالت این تعداد افزایش خواهد داشت. با توجه به این موضوع احتیاج هست که سرویس های جدیدی بر بستر تکنولوژی به افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده اند، داده گردد که هم جوابگویی مناسب و هم شفافیت در این حوزه وجود داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه نسل جدیدی از افراد وارد بازار سرمایه شده اند، خدمات متفاوتی را نسبت به گذشته احتیاج دارند. کارگزاری فارابی نیز در این راستا مرکز جوابگویی خود را راه اندازی نموده است.

صحرایی گفت: امید است از این مرکز سرویس های آموزش به مشتریان ارائه گردد که افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد اقتصادی را به همراه دارد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت ها، شفاف سازی، جوابگویی و آموزش موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالش ها در بازار سرمایه است که باید برای آن برنامه ریزی گردد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران توضیح داد: افزایش عمق، سواد و دانش سهامداران و مانایی آن ها در بازار سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نسل جدید و جوانان اکنون به بازار سرمایه ورود پیدا نموده اند و متناسب با دانش خود به خدمات مناسبتری نیز احتیاج دارند. صحرایی اعلام کرد: با ایجاد زیرساخت های تکنولوژی باید فضای حضور سهامداران را داغ نگه داشت و صنعت کارگزاری با ارایه خدمات مناسبی مانند سامانه جوابگویی موجب می گردد تا مقام های ناظر نیز حمایت خود را از سهامداران داشته باشند.

استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی در کارگزاری فارابی

احسان طباطبایی مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی نیز در این مراسم درباره اقدامات این مرکز تماس گفت: در مرحله اول سعی می کنیم مشکل رایجی که افراد دارند را شناسایی کنیم تا تعداد تماس ها برای یک موضوع تکراری کم تر گردد. در واقع سعی می کنیم به سوالات رایج و احتاقتصادی افراد قبل از اینکه منجر به تماس گردد، پاسخ دهیم. همچنین در حال حرکت به سمت سرویس دهی 24*7 هستیم و در اولین روز کاری نیز به صورت دو شیفت و تا ساعت 20 جوابگو مشتریان بودیم. علاوه بر این، در حال استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی هستیم. در واقع می خواهیم مخاطبان خود را با استفاده از فناوری ها شناسایی کنیم که ممکن است چه سوالاتی داشته باشند و در ادامه جوابگو احتیاج آن ها باشیم. همچنین در این رابطه از ابزارهای مختلف جوابگویی مانند ربات ها و شبکه های اجتماعی نیز استفاده خواهیم کرد.

لازم به ذکر است عصر یکشنبه 25 خرداد ماه اولین روزی بود که تماس به عنوان مرکز جوابگویی فارابی در دو شیفت تا ساعت 20 پاسخ گوی مشتریان بازار سرمایه بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور در بین کارگزاری ها اتفاق رقم خورد. آن طور که مسئولان این کارگزاری اعلام نموده اند، فعالان و سرمایه گذاران بورسی به زودی شاهد فعالیت نخستین مرکز جوابگویی تمام وقت - 24 ساعته در 7 روز هفته - در بازار سرمایه خواهند بود.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21473

به "نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید