نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور برگزار گردید

به گزارش شیوا مارکت، نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار گردید.

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور برگزار گردید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم ، نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار گردید.

در این نشست نیسی با اشاره به این نکته که منطقه 2 ظرفیت خوبی دارد که باید از آن به طور کامل استفاده کرد، این ظرفیت ها را در منطقه تاثیرگذار دانست و خواهان آن شد که معاونان پژوهشی دانشگاه ها از این پتانسیل در جهت کسب منابع و اعتبارات لازم بهره برداری نمایند.

وی انعقاد قراردادهای مختلف در قالب طرح های پژوهشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و برقراری ارتباطات پژوهشی و تحقیقاتی با کشورهای هم جوار تاکید نمود.

در ادامه علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران نیز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سالار شهیدان، با اشاره به این که منطقه 2 کشور که متشکل از سه استان گیلان، گلستان و مازندران است، حدود 10 درصد جمعیت ایران را دارد، به آنالیز شاخص های مختلف این منطقه و مقایسه آن با میانگین کشور پرداخت.

وی پل های ارتباطی با اشاره به اینکه دانشگاه های حاشیه دریای خزر، پتانسیل خوبی برای منطقه 2 ایجاد می نماید، بر لزوم بهره برداری از این ظرفیت با تکیه بر پتانسیل های علمی پژوهشی در منطقه تاکید نمود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، انعقاد قراردادهایی با مناطق آزاد را یکی از راه های توسعه اهداف علمی و پژوهشی در منطقه دانیت و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک و با تحقق یک منطقه آزاد مدون در مازندران، این مهم نیز تحقق یابد.

لازم به ذکر است در سرانجام این نشست، نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از پروژه در حال احداث آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مازندران نیز بازدید کرد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12291

به "نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری منطقه 2 کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید