نظر وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه تدوین پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن ها را برعهده دارد، گفت: در شرایطی که هیچ تصوری از پاییز و زمستان و احتمال همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد، چطور می توانیم این ریسک را انجام داده و برگزاری کنکور را عقب بیندازیم. البته تصمیم گیری در خصوص این موضوع بر عهده وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

نظر وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با خبرنگاران، درباره نظر وزارت بهداشت در زمینه برگزاری و یا عدم برگزاری کنکورهای سراسری در شرایط فعلی شیوع کرونا، گفت: اولویت وزارت بهداشت، سلامت آحاد مردم ایران است. وزارت بهداشت وظیفه دارد که شرایط را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شکل توصیه انجام دهد.

وی اضافه کرد: در زمینه توصیه ها نیز راهی به جز اطلاع رسانی و تدوین پروتکل های بهداشتی و تشویق به رعایت و تا حدی اجبار به رعایت آنها، وجود ندارد. به طور مثال اصناف باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا اجازه فعالیت داشته باشند و اگر رعایت ننمایند، ابتدا اخطار دریافت نموده و سپس برای مدتی پلمب شده و از ادامه فعالیت منع می شوند. حالا این شرایط در خصوص بعضی اماکن یا فعالیت ها در عمل امکان پذیر نیست. به طور مثال در خصوص برگزاری کنکور، باید پروتکل های تدوین شده را با حداکثر دقت و وسواس اجرا نمایند.

لاری با بیان اینکه برگزاری کنکور بر عهده وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور است، اظهار کرد: وزارت بهداشت علاوه بر تدوین پروتکل ها و ارائه توصیه ها، وظیفه نظارت بر اجرای پروتکل ها را نیز بر عهده دارد و کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط این نظارت را انجام می دهند. از طرفی همراهی و همکاری داوطلبان هم باید وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: در شرایطی که هیچ تصوری از پاییز و زمستان و احتمال همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد، چطور می توانیم این ریسک را انجام داده و برگزاری کنکور را عقب بیندازیم. البته تصمیم گیری در خصوص این موضوع بر عهده وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است و وزارت بهداشت فقط توصیه های بهداشتی و ضوابط برگزاری آزمون از نظر بهداشتی را تدوین، ابلاغ و نظارت می نماید.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22065

به "نظر وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر وزارت بهداشت درباره برگزاری کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید