نمایش ظرفیت های نوآوری کشورمان برای کشورهای آسیا- اقیانوسیه

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- دبیر نخستین همکاری کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCAP) با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019) در خردادماه امسال، گفت: ظرفیت های نوآوری کشورمان همزمان با برگزاری این نمایشگاه برای کشورهای آسیا و اقیانوسیه به نمایش گذاشته می گردد.

نمایش ظرفیت های نوآوری کشورمان برای کشورهای آسیا- اقیانوسیه

به گزارش خبرنگار گروه علمی خبرنگاران، سیداحمدرضا علائی روز دوشنبه در نشست خبری هشتمین نمایشگاه اینوتکس در سخنانی با بیان اینکه برای نخستین بار یک رویداد مشترک با نمایشگاه اینوتکس باعنوان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در کشورمان میزبانی می گردد، اضافه نمود: این برنامه همزمان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCAP) از 20 الی 22 خرداد در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه اسکاپ یکی از نهادهای تابع اکوسوک، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که برای توسعه اقتصاد پایدار در این دو قاره کوشش می نماید، گفت: یکی از ابزارها در مشارکت دنیای به منظور تحقق توسعه پایدار، علم، فناوری و نوآوری است که برعهده کمیته نوآوری و فناوری آن است و مأموریت اکوسوک در آسیا و اقیانوسیه به اسکاپ واگذار شده است که مقر اصلی آن در کشور تایلند واقع شده است.

علائی هدف از برگزاری این رویداد در ایران را علاوه بر اطلاع رسانی درباره ظرفیت های کشور در حوزه فناوری و نوآوری، افزایش همکاری در حوزه های علمی، نوآوری و فناوری با کشورهای دیگر بیان کرد و گفت: این رویداد فرصتی است تا به دنیا نشان دهیم دیپلماسی ایران تنها بعد سیاسی ندارد و در حوزه های علمی و فناوری نیز فعال است.

وی اظهارکرد: برگزاری این مجمع به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در دومین کمیته نوآوری ESCAP به تصویب رسیده است که با توافقات شکل گرفته با سازمان ملل متحد، این مجمع میزبان سیاستگذاران عرصه علم و فناوری از 63 کشور دنیا همزمان با اینوتکس 2019 در محل نمایشگاه بین المللی تهران است.

دبیر نخستین همکاری کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCAP) گفت: اقدامات مربوط به ارسال دعوتنامه برای 79 نفر از وزرای علم و فناوری کشورهای آسیا و اقیانوسیه و تعدادی از سازمان های بین المللی در اواخر اسفندماه سال گذشته با امضا رییس اسکاپ و معاون دبیرکل سازمان ملل و همچنین دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اجرا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به پنج موضوع اصلی در قالب پنل های تخصصی پرداخته می گردد، اضافه نمود: این موضوعات شامل نقش زنان و حمایت از آنها در حمایت از توسعه فناوری، سیاست های اتخاذشده دولت ها درباره استارت آپ ها، نقش پارک های علم و فناوری در توسعه اکوسیستم نوآوری، نقش ابزارهای اقتصادی در تجاری سازی و همچنین نقش دولت ها در توسعه اقتصاد پایدار است.

علایی با بیان اینکه کشورمان در حال حاضر با کشورهایی همچون مالزی، هند، روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و ترکیه تبادلات علمی و فناورانه دارد، یادآور شد: یکی از محورها و اهداف اسکاپ اهمیت استارتاپ های فناورانه و نقش آنها در توسعه پایدار است و مباحث نوآوری و فناوری فرصتی را فراهم می نماید تا ظرفیت های کشور در این راستا به سایر کشورها معرفی گردد.

در این نشست که با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، علی مرتضی بیرنگ قائم مقام امور بین الملل معاونت علمی و اکبر قنبرپور معاون توسعه انوآوری پارک فناوری پردیس همراه بود، از پوستر نمایشگاه اینوتکس 2019 رونمایی شد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2019) طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه 19 الی 22 خردادماه 1398 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف برگزار می گردد.

علمی**1836**1485

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4747

به "نمایش ظرفیت های نوآوری کشورمان برای کشورهای آسیا- اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش ظرفیت های نوآوری کشورمان برای کشورهای آسیا- اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید