هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : آنالیز میدانی از شرایط بازار معاملاتی مناطق مختلف شهر تهران، از ورود گروه جدید خریداران ملک به این بازار خبر می ­دهد.

هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟

به گزارش خبرنگاران، مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می­ نمایند بخش عمده متقاضیان خرید ملک در هفته ­های اخیر را افرادی تشکیل می ­دهند که پس از کسب سود­های قابل توجه در بازار سهام طی چندماه گذشته، اکنون به دلیل نگرانی از ریزش شاخص، بازار مسکن را پناهگاه امن برای سرمایه خود انتخاب نموده اند.

حرکت از سمت بورس به بازار مسکن

افرادی که برای اطمینان خاطر از حفظ دارایی خود، بخشی از سود خود را از بازار سرمایه خارج نموده و به سرعت به بازار مسکن منتقل می­ نمایند. این گروه گمان می ­نمایند در شرایطی که امکان ریزش شاخص بورس وجود دارد و ممکن است این بازار زیان­ده گردد، می ­توانند با انتقال بخشی از سرمایه خود به بازار مسکن، خود را از ضررهای احتمالی دور نمایند.

>>>>در این زمینه بیشتر بخوانید :

قیمت آپارتمان در محبوب ترین منطقه تهران

با وجود چنین فرضیه ­ای، میزان حضور متقاضیان خرید ملک با هدف سرمایه­ گذاری در بازار مسکن زیاد شده است.

فعالان بازار مسکن به ویژه در مناطق شرق و غرب پایتخت به نکته جالبی از رفتار این گروه از متقاضیان خرید مسکن اشاره می­ نمایند.

پشت پرده بالا رفتن حجم معاملات و قیمت آپارتمان

به گفته آن­ها، از آنجاکه این گروه از متقاضیان خرید مسکن، بودجه خرید خود را با کسب سود از بازار سرمایه به دست آورده­ اند بنابراین با توجه کمتری از سطح قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده ­ها و سنجش آن با قیمت پیشنهادی سایر آپارتمان ­های مشابه در منطقه، اقدام به خرید می­ نمایند. به همین دلیل است که در غیاب خریداران مصرفی در بازار، هم حجم معاملات و هم میانگین قیمت آپارتمان همچنان رو به افزایش است.

محمد مهدی مافی ،عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران نیز حضور سرمایه گذارانی که در بورس سود بالایی کسب نموده و برای حفظ ارزش دارایی های خود به بازار مسکن روی آوردن را تایید می نماید .

بازار مسکن از مصرف نماینده واقعی خالی شد

او می گوید : با توجه به شرایط مالی کشور و افزایش قیمت مسکن دیگر مصرف نمایندگان توان خرید ندارند و می توان گفت بازار مسکن ازمصرف نمایندگان واقعی خالی شده است .

به گفته مافی هجوم سرمایه ها به بازار مسکن کسانی هستند که می خواهند ارزش پولشان حفظ گردد .

او ادامه می دهد: الگوی فراوری در این سال ها الگوی صحیحی نبوده است و باید متراژ مسکن کاهش می یافت .

در جدول زیر قیمت فروش آپارتمان های منطقه 8 آمده است . بعضی نقاط این منطقه، محبوب خانه اولی هاست.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22350

به "هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم بازیگران بورس به بازار ملک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید