هدر رفت گاز در قم کمتر از 2 درصد است

به گزارش شیوا مارکت، مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: میزان مجاز و تعیین شده هدر رفتگی گاز در استاندارد های کشوری 2 درصد تعیین شده که این عدد در قم کمتر از 2 درصد است.

هدر رفت گاز در قم کمتر از 2 درصد است

مرتضی خوش لهجه با اشاره به خطرات انشعابات غیرمجاز گاز، اضافه نمود: اتصال شبکه گاز با سایر مواردی مانند لوله کشی آب فرق دارد و کمترین نشتی و خطایی در لوله کشی گاز، می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری همچون انفجار شود.

خوش لهجه با بیان این که برقراری و استفاده از انشعابات غیرمجاز به لحاظ قانونی جرم تلقی شده و مشمول مجازات است، به شهروندان توصیه کرد: از برقراری و استفاده از انشعابات گازی غیرمجاز اجتناب نمایند؛ زیرا افرادی که به صورت اقدام می نمایند، استاندارد های لازم را رعایت نمی نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز قم همچنین در خصوص میزان ضریب نفوذ گاز در قم، بیان کرد: این استان از نظر شاخص ها و استاندارد های ملی، جزو استان های سبز محسوب می شود و ضریب نفوذ گاز برای جمعیت شهری و روستایی قم به ترتیب 99.5 درصد و 99.4 درصد است.

خوش لهجه در ادامه گفت: میزان مجاز و تعیین شده هدر رفتگی گاز در استاندارد های کشوری 2 درصد تعیین شده است که این عدد در قم به سبب فرهنگ و روحیه مذهبی مردم، کمتر از 2 درصد است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز قم، بر اساس قانون، روستا های دارای بیش از 20 خانوار جمعیت باید گازرسانی شوند که در حال حاضر تنها یک روستای بالای 20 خانوار در استان قم وجود دارد که از نعمت گاز طبیعی محروم است.

خوش لهجه با بیان این که طراحی شبکه و ایستگاه گازرسانی به تنها روستای بالای 20 خانوار محروم از گاز طبیعی در دست اقدام است، عنوان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستای دیگر محروم از گاز طبیعی استان قم نیز برنامه ریزی شده و پس از حل مسائل پیش رو در ماه های آینده انجام خواهد شد و امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود.

او شرح داد: شهروندان قم در زمینه مصرف گاز به نسبت کل کشور، الگوی مصرف را بهتر رعایت می نمایند، ولی نسبت به استاندارد های جهانی بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز قم با تاکید بر رعایت الگوی مصرف به ویژه در فصل زمستان، یادآور شد: دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد است که این دما باید به منظور بهینه سازی و رعایت الگوی مصرف مدنظر قرار گیرد تا تمام کشور از این موهبت الهی بهره مند شوند و قطعی گاز در کشور نداشته باشیم.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29979

به "هدر رفت گاز در قم کمتر از 2 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدر رفت گاز در قم کمتر از 2 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید