هراتیان: شاید امروز یا فردا درباره تعویق لیگ تصمیم گیری گردد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران درباره تعطیلی لیگ گفت: می دانم این موضوع دغدغه دوستان است و امروز یا فردا شاید تصمیماتی گرفته گردد که این نگرانی هم رفع گردد.

هراتیان: شاید امروز یا فردا درباره تعویق لیگ تصمیم گیری گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر زهره هراتیان درباره بحث برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران گفت: دغدغه تیم ها را درک می کنم. برگزاری این مسابقات موضوعی است که باید با هماهنگی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی و ورزشی گرفته گردد، چون مسابقات لیگ برتر به AFC، تیم ملی و همه چیز وابسته است.

وی اضافه کرد: مطمئنم تصمیم درست در این مورد گرفته خواهد شد. این موضوع فقط مربوط به کشور ما نیست. من با همکارانم در کره جنوبی هم صحبت می کردم آنها هم همین مشکل را داشتند. تا لحظه ای که یک تصمیم قاطع در این مورد گرفته گردد همه تیم ها موظف هستند نکاتی که سازمان بهداشت جهانی گفته را رعایت نمایند. از همه مربیان و مدیران تیم ها خواهش می کنم که در شرایطی که ممکن است بحران روانی اجتماعی هم به وجود بیاید، در کنار پزشکان نقش سربازانی را داشته باشند که با دادن امید و روحیه، روحیه قوی را به جامعه انتقال دهند. به خاطر اینکه یکی از موضوعاتی که ویروس می تواند به بدن انتقال یابد، ضعف سیستم ایمنی بدن است که ترس و استرس آن را تشدید می نماید.

رئیس ایفمارک در واکنش به سوالی که چرا بازی ها به تعویق نمی افتند، بیان کرد: این چیزی نیست که پزشکی بتواند در خصوص آن تصمیم بگیرد. من می دانم این موضوع دغدغه دوستان است و امروز یا فردا شاید تصمیماتی گرفته گردد که این نگرانی هم رفع گردد.

هراتیان درباره اینکه سازمان لیگ و تیم ها چه تدابیری باید داشته باشند تا مسئله ای برای سلامتی تیم ها به وجود نیاید، گفت: براساس چیزی که وزارت بهداشت تدوین نموده از دو روز پیش دستورالعملی از سوی ایفمارک به تمام باشگاه ها ابلاغ شده که ورزشکاران تا حد امکان به یکدیگر دست ندهند و برخورد کمتری داشته باشند. طبق تصمیم درستی هم که گرفته شد تمام بازی ها بدون تماشاگر باشد و تیم ها باید در هنگام سفر طبق دستورالعمل عمل و نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: برای انسان سالم به هیچ عنوان ماسک احتیاج نیست اما کسانی که دچار علائم بیماری هستند باید از ماسک استفاده نمایند به این دلیل که بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند به شکل یک سرماخوردگی ساده بهبود پیدا و فکر می نمایند یک سرماخوردگی ساده است. در حالی که اگر نکات بهداشتی رعایت نگردد این بیماری در بدن یک فرد دیگر که ضعف سیستم ایمنی دارد یا شیمی درمانی می گردد، می تواند علائم خیلی بدتری داشته باشد. یادمان هم باشد آمار ما خیلی بالا نیست و همان 2 درصد است و همینطور در حال کاهش است. این بحران خواهد گذشت و در طول تاریخ این بحران ها بوده و بعد از سه سال حالت عادی به وجود آمده است. ملتی پیروز خواهد بود که قوی باشد و نکات بهداشتی را رعایت کند.

رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا در شرایط کنونی مردم می توانند در فضای آزاد ورزش نمایند یا خیر؟ گفت: مطالعات در خصوص ویروس کرونا چون جدید است، هنوز کامل نیست اما در بعضی مطالعات گفته شده که ورزش هوازی انجام ندهیم. هر ورزشی می خواهند انجام دهند فعلاً و حداقل تا خاتمه اسفندماه در خانه انجام دهند. فعلاً تا می توانیم تفریحاتی در خانه داشته باشیم بهتر است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16646

به "هراتیان: شاید امروز یا فردا درباره تعویق لیگ تصمیم گیری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراتیان: شاید امروز یا فردا درباره تعویق لیگ تصمیم گیری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید