هزاران لبنانی در صیدا و طرابلس دست به تظاهرات زدند

به گزارش شیوا مارکت، هزاران لبنانی در طرابلس و صیدا مجددا علیه نظام حاکم این کشور تظاهرات نموده و بعضی گروه های فعال در اعتراضات خواستار مشارکت در تظاهرات یکشنبه وحدت در بیروت شدند.

هزاران لبنانی در صیدا و طرابلس دست به تظاهرات زدند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران لبنانی بار دیگر شامگاه شنبه علیه طبقه حاکم و فسادان در کشورشان در طرابلس تظاهرات کردند و خواهان برگزاری تظاهرات امروز (یکشنبه) برای تسریع روند تشکیل دولت شدند.

طبق این گزارش، شهروندان معترض از مناطق مختلف لبنان به طرابلس آمده بودند.

به همین دلیلف رغید شهیّب 32 ساله که از شهر عالیه به طرابلس آمده بود، خطاب به اهالی طرابلس گفت: به اینجا آمدم تا از شما حمایت کنم، زیرا تنها شما هستید که همچنان انقلاب را حفظ نموده اید.

وی اضافه نمود: ما با شما هستیم و اگر روز روی زمین نباشیم قلباً از شما حمایت می کنیم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که هزاران معترض لبنانی با تجمع در میدان النور طرابلس پرچم کشورشان را به احتزاز درآوردند و سرود ملی لبنان را سر دادند.

طبق این گزارش، در جریان تظاهرات همچنین آنالیز های سیاسی و گفت وگوهایی میان استادان دانشگاه و دانشجویان انجام شد.

همچنین، لیلا الفضل 50 ساله که از شهر شیعه نشین النبطیه در جنوب لبنان به طرابلس آمده بود، ضمن اعلام حمایت از معترضان، تأکید کرد: ما احساس می کنیم که ملت یک روح واحد هستند و خواسته ها، درد و رنج و امید واحدی برای زندگی کردن به دور از تحقیر و ذلت دارند.

شهروندان لبنانی شامگاه گذشته در شهر صیدا نیز تظاهرات کردند.

معترضان در میان استقرار گسترده نیروهای ارتش در چهارراه ایلیا در صیدا تجمع کردند و همین مساله منجر به مسدود شدن این چهارراه شد.

شهروندان لبنانی علی رغم بارش باران در مناطق باب التبانه، الزاهریة، السویقه و الجسرین راهپیمایی کردند و با در دست داشتن پرچم کشورشان خواهان مقابله با فساد در لبنان شدند.

معترضان لبنانی همچنین خواهان برگزاری تظاهرات یکشنبه وحدت در میدان الشهدا در بیروت شدند.

به همین دلیل، خبرگزاری فرانسه گفت که حامیان حزب جریان آزاد ملی امروز برای برگزاری تظاهرات در حمایت از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جهت کاخ ریاست جمهوری آماده می شوند.

روزنامه النهار نیز در این باره نوشت، بیانیه هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که منتشرکنندگان این بیانیه ها خواهان برگزاری تظاهرات تحت عنوان های مختلف؛ ازجمله یکشنبه فشار و یکشنبه وحدت شدند.

طبق گزارش النهار، این تظاهرات قرار است که در سراسر لبنان برگزار گردد و هدف از آن درخواست برای تشکیل یک دولت مستقل و توانمند است.،ایسنا

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13111

به "هزاران لبنانی در صیدا و طرابلس دست به تظاهرات زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران لبنانی در صیدا و طرابلس دست به تظاهرات زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید