هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!

به گزارش شیوا مارکت، دلایل سفر به وارنا

وارنا به عنوان سومین شهر بزرگ در کشور بلغارستان، یکی از زیباترین و به جرات دیدنی ترین مقاصدی است که علی الخصوص برای فصل های بهار و تابستان برای هر کسی وجود دارد. وارنا، شهری است که سواحل زیبا و دیدنی بسیاری دارد که بی شک همین سواحل حتی بدون در نظر دریافت دیگر جاذبه های این شهر می توانند دلیل خوبی برای سفر به این شهر ساحلی باشد. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم برای شما دلایل سفر به وارنا را مورد آنالیز قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!

سواحل فوق العاده وارنا، یکی از دلایل سفر به وارنا

اولین دلیلی که از سری دلایل سفر به وارنا می خواهیم برای شما در این مطلب آورده و مورد آنالیز قرار دهیم این است که وارنا در واقع یکی از مشهورترین و زیباترین شهرهای ساحلی در سراسر کشور بلغارستان است. این شهر بیشتر به خاطر سواحل طلایی و آفتاب مطبوعش شهرت زیادی پیدا نموده است و در علی الخصوص در فصل تابستان، گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می نماید. بعضی از این سواحل فوق العاده را برای شما در ادامه معرفی می نماییم.

  • ساحل گلدن سندز | Gloden Sands

راستش را بخواهید، سپری کردن تعطیلات در مجموعه ساحلی گلدن سندز آن هم بدون در نظر دریافت سواحل دیگر، خود می تواند یکی از دلایل سفر به وارنا باشد! گلدن سندز یکی از مشهورترین سواحل وارنا و یکی از بهترین های آن است. ساحل گلدن سندز را به دلیل پارک زیبا، ساحل شنی و طلایی و طبیعت زیبای اطراف دریای سیاه بلغارستان هم می نامند. گلدن سندز حدود 3.5 کیلومتر طول و تا 100 متر هم عرض دارد. منطقه ساحلی گلدن سندز تفریحات آبی و ساحلی زیادی برای مسافران فراهم می نماید و یکی از بهترین انتخاب ها برای سپری کردن تعطیلات است. آب شفاف دریای گلدن سندز در کنار سواحل شنی و طلایی و چشمه های آب معدنی این منطقه را به یکی از بهترین انتخاب ها در سفر به وارنا تبدیل نموده است.

  • ساحل سنت کنستانتین و هلنا | St. Constantine and Helena

از جمله سواحل بسیار قدیمی وارنا، ساحل سنت کنستانتین است که تنها 8 کیلومتر با وارنا فاصله دارد. ساحل سنت کنستانتین و هلنا فضای نسبتا کوچک و خلوت است و به دلیل شفافیف و زلالی آب برای غواصی و ماهیگیری بسیار مناسب است.

  • مجموعه ساحلی سانی دی | The Sunny Day Complex

در مجاورت ساحل سنت کسنتانتین و هلنا منطقه ساحلی آرام و دلنشینی به نام مجموعه سانی دی وجود دارد. مجموعه سانی دی به دور از هیاهو و ازدحام سواحل شلوغ وارنا موقعیت ایده آل برای استراحت و لذت بردن از آفتاب مطبوع و ساحل را فراهم می نماید. این مجموعه تنها 10 کیلومتر با شهر وارنا فاصله دارد و دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر برای گردشگران فراهم است.

  • ساحل آلبنا | Albena

این ساحل طبیعت بسیار زیبایی دارد و هارمونی دلنشینی بین فضای سرسبز اطراف و دریا وجود دارد. آب دریا در این ساحل بسیار شفاف و درخشان است و می توانید کف آن را به راحتی ببینید. ساحل آلبنا حدود 7 کیلومتر طول و 150 متر عرض دارد و محیطی آرام و دلپذیر برای لذت بردن از آفتاب و دریا فراهم می نماید.

  • ساحل ریویرا | Riviera

ساحل ریویرا در فاصله 17 کیلومتری شمال شرقی شهر وارنا قرار گرفته و دارای محیطی دوست داشتنی و دلپذیر برای اقامت و تفریح مسافران و مراجعان خود است. از جمله دلایلی که این منطق بسیار معروف شده است؛ سکوت و آرامش آن در کنار پارک و فضای سبزی است که گیاهان و درختان نادری را در خود جای داده است.

دلایل سفر به وارنا در بخش بهترین سواحل شگفت انگیز این شهر رابرایتان عنوان کردیم اما دلیل بعدی چیست؟

تاریخ غنی وارنا

از تاریخچه غنی شهر وارنا تا به حال چیزی خوانده اید؟ یکی از دلایل سفر به وارنا می تواند این عامل باشد که شما از نزدیک با تاریخچه این شهر آشنا شوید. در زمان های قدیم، وارنا را به عنوان اودسوس (Odessus) می شناختند و به عناون یکی از مهم ترین شهرهای دوران قدیم شناخته می شده است. موقعیت استراتژیک وارنا و قرارگیری آن در کنار دریای سیاه، مهم ترین نقش را در توسعه فرهنگی این شهر داشته است.

تبادلات تجاری دریایی باعث شده تا وارنا از شهرها و مناطق مختلف بلغارستان و کشورهای همسایه تاثیر بگیرد و ترکیبی جالب فرهنگی را به نمایش بگذارد. در حومه وارنا و در هنگام حفاری های باستان شناسی در مکانی که امروزه ما آن را نکروپولیس می نامیم، قدیمی ترین گنجینه طلای دنیا مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد کشف شد. جالب ایت بدانید که این شهر طی سال های 1949 تا 1956 میلادی به نام استالین نام گذاری شده بوده است. بازدید از شهری با چنین سابقه تاریخی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

رستوران های وارنا

از آن جا که شکم گردی یکی از دلایل سفر به وارنا و آن هم از دسته دلایل مهمش است باید بگوییم که؛ شهری توریستی همچون وارنا برای ارائه غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه اش، رستوران های بسیار زیادی در خود دارد. این رستوران ها انواع غذاهای با کیفیت و متنوع را ارائه می دهند، از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای اروپایی و بین المللی! کافی است که به یکی از رستوران های شهر وارنا بروید تا بتوانید طعم اصیل آشپزی به سبک وارنا را بچشید.

غذاهای محلی و اصیلی که منصوب به شهر وارنا هستند عبارتند از: بانیتزا (Banitza)، سالاد شوپسکا (shopska salata)، کباب چه (kebapche)، موساکا (musaka)، لیوتنیتسا (lyutenitsa)، تاراتور (Tarator)، سوپ سیرابی (Shkembe chorba)، فلفل شکم پر (Chushki Burek) و کلی غذاهای دیگر.

آب و هوای دلنشین وارنا

بر اساس گزارشات هواشناسی به صورت کلی برای سفر به وارنا و با توجه به وضعیت ساحلی بودن این شهر، بهترین فصل برای سفر به آن؛ در بین ماه های فروردین و تا آخر ماه مهر است. به هر حال از جمله دلایل سفر به وارنا می تواند آب و هوای فوق العاده آن مخصوصا در این ماه ها باشد. این را در نظر داشته باشید که دمای میانگین در وارنا در زمان های مختلف سال به شدت متغیر است. بر این اساس و با توجه به میزان رطوبت، هوا در نیمه ای از سال سرد و در نیمه ای دیگر، دلپذیر و گرم متعادل است. اگر دوست دارید وارنای معتل و نسبتا گرم را ببینید، از فروردین تا مهر و اگر دوست دارید تا وارنای برفی را مثلا ببینید از اواخر آذر تا اواسط بهمن به این شهر سفر کنید که حتما به اسکی آن هم برسید.

VARNA WEATHER

بازدید از جاذبه های دیدنی وارنا

از جمله مهم ترین دلایل سفر به وارنا این است که حتما از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. این جاذبه های زیبا در واقع ترکیبی از جاذبه های طبیعی و تاریخی است و مجموع همین ها این شهر را تبدیل به مقصد پر هوادار گردشگری در سراسر بلغارستان برای گردشگران خارجی نموده است. از جمله این جاذبه ها می توانیم به:

  • موزه باستان شناسی وارنا | Varna Archaeological Museum

موزه باستان شناسی وارنا از زمانی معروف شد که در آن، نمایشگاه طلای وارنا برگزار گشت. در این نمایشگاه، مجموعه طلا و اشیای با ارزش وارنا که از گورستان شهر باستانی یعنی جایی که قبرهای مردم اهالی تراس پیدا شده است و قدمتی به اندازه 6 هزار و 500 دارد به نمایش گذاشته شده است. جالب است بدانید که این مجموعه به خاطر قدمتش لقب قدیمی ترین طلای دنیا را به خود اختصاص داده است.

  • غار صومعه | Aladzha Monastery

این غار که در قدیم به عنوان صومعه استفاده می شده در واقع بزرگ ترین غار صومعه ای است که در منطقه دریای سیاه است. این غار در دو طبقه ساخته شده و در طول قرن های 13 و 14 مورد استفاده عابدان و زاهدان قرار می گرفته است. کلیسا، حجره های زاهدان، آشپزخانه و فضای غذاخوری از جمله بخش های این غار شگفت انگیز و تاریخی هستند. اهالی منطقه باورهای افسانه ای زیادی در خصوص این غار دارند. به گفته آن ها روح زاهدانی که در این غار زندگی می کردند شب ها ظاهر می شود و می توان آن ها را دید!

  • باغ دریایی | Sea Garden

از جمله دلایل سفر به وارنا از نظر خیلی ها، دیدن باغ دریایی است. این باغ که یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد. شما می توانید روی نیکمت های رو به دریا بنشینید و از منظره آرام بخش دریا لذت ببرید. از پل کوچکی که طبق باور اهالی با عبور از آن به آرزوهایتان می رسید گذر کنید و از آکواریوم و موزه باغ نیز دیدن کنید.

  • جنگل سنگی | Stone Forest

جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است. جنگل سنگی بیرون از شهر واقع شده است و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. وقتی به این منطقه می رسید کاملا متوجه می شوید که چرا به آن نام جنگل سنگی را داده اند! تا چشم کار می نماید ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد نموده اند.

  • پارک آبی آکواپولیس | Aquapolis Water Park

این پارک به ادعای مسئولان زیباترین پارک آبی در اروپای شرقی است و در آن می توانید تفریحات آبی فوق العاده ای تجربه کنید.

  • حمام های رومی وارنا | Varna Roman Baths

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری وارنا به حمام های رومی معروف است و در بخش های جنوبی این شهر قرار گرفته و از نظر زمانی متعلق به شهر رومی اودئوس بوده است. قدمت این حمام به سال 100 میلادی باز می شود. در آن موقع تعداد بیشتری از این حمام ها در سراسر اروپا وجود داشت. ولی امروزه تنها 2 الی 3 مورد از آن ها باقی مانده است.

  • موزه تاریخ دارو | Museum of the History of Medicine

از جمله دلایل سفر به وارنا می تواند بازدید از موزه تاریخ دارو باشد. در این موزه شما شاهد سیر تحول و پیشرفت علم پزشکی خواهید بود. در این موزه شما می توانید تا یافته هایی از اقدامات پزشکی در یونان باستان و روم باستان، تا روزهای استقلال بلغارستان را مشاهده نمایید. 4 هزار اثر مربوط به پزشکی در این موزه قرار گرفته اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای دلایل سفر به وارنا می توانید تا به سایت تریپ ادوایزر مراجعه فرمایید. ✌

tripadvisor.com

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4718

به "هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و یک دلیل برای سفر به وارنا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید