هشدار مرکل درباره قدرت دریافت نیروهای تاریکی

به گزارش شیوا مارکت، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مصاحبه ای پس سرانجام انتخابات مجلس اروپا از قدرت دریافت آنچه او آنها را نیروهای تاریکی خوانده ابراز نگرانی کرد.

هشدار مرکل درباره قدرت دریافت نیروهای تاریکی

به گزارش خبرنگاران،مرکل در گفت و گو با سی ان ان اعلام نموده کارهای زیادی باید صورت بگیرد تا با جریان این نیروها و حمایت مردمی از آنها در اروپا و سایر نقاط دنیا مقابله گردد. او به گذشته تاریخی آلمان اشاره نموده و گفته است به خاطر این سابقه مقام های آلمان باید بیشتر از دیگر نقاط دنیا هوشیار باشند. اشاره صدراعظم آلمان بیشتر به قدرت دریافت نیروهای راست افراطی در کشورهای مختلف اروپاست. نتایج انتخابات مجلس اروپا نشان می دهد که دو بلوک بزرگ و پیش از این قدرتمند راست و چپ میانه اکثریت خود را از دست داده اند. در مقابل لیبرال ها،سبزها و ملی گرایان در کشورهای مختلف این قاره جهش چشمگیری داشته اند.

احزاب راست میانه و چپ میانه سال ها است که کنترل مجلس اروپا را در دست داشته اند. اما حالا با افزایش محبوبیت گروه ها و احزاب راست افراطی و ضد اتحادیه اروپا، رقابت تنگاتنگی در این مجلس شکل گرفته است. در آلمان با وجود پیشتازی حزب دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، این حزب ضعیف ترین نتایج تاریخی خود را در انتخابات اروپایی کسب نموده است. میزان آرای این حزب از 35 درصد در سال 2014 به 28 درصد افت نموده است.

آخرین نتایج نشان می دهد که محبوبیت راست های افراطی آلترناتیو برای آلمان نسبت به انتخابات پیشین مجلس اروپا دست کم سه درصد افزایش یافته است.

این ماجرا را گروهی زنگ خطری برای کشورهای اروپا و رشد حمایت مردمی از گروه های افراطی می دانند. آنگلا مرکل پیش از این هم نسبت به تهدیدها علیه صلح در اروپا و دنیا با موج رو به گسترش ملی گرایی هشدار داده بود.

5050

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6333

به "هشدار مرکل درباره قدرت دریافت نیروهای تاریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکل درباره قدرت دریافت نیروهای تاریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید