هواوی برند گوشی ارزان قیمت خود را فروخت

به گزارش شیوا مارکت، شرکت هواوی تکنولوژیز در پی تحریمهای دولت ترامپ و قطع دسترسی به فناوری آمریکایی، برند تلفن هوشمند آنر (Honor) را به یک کنسرسیوم تحت حمایت دولت چین فروخت.

هواوی برند گوشی ارزان قیمت خود را فروخت

این کنسرسیوم از سوی گروه توسعه فناوری شهر هوشمند شنزن تشکیل شده و بیش از 30 شریک، عامل و واسطه شامل شرکت سانینگ دات کام تا نهادهای دولتی مانند پست و مخابرات چین دارد. شرکت هواوی پس از این معامله دیگری هیچ سهمی در برند Honor نخواهد داشت.

این معامله ممکن است یاری کند این برند ارزان قیمت در میان کاربران جوانتر محبوبیت پیدا کند و به بازارهای خارجی نظیر اروپا راه پیدا کند. معلوم نیست آیا جدا شدن برند Honor از هواوی به ازسرگیری امکان خرید قطعات آمریکایی برای فراوری محصولات این برند منتهی خواهد شد یا خیر. انتشار این خبر باعث شد ارزش سهام شرکت رقیب شیائومی در هنگ کنگ حداکثر شش درصد سقوط کند.

برند Honor بخش یکپارچه ای از کسب و کار تلفن هوشمند هواوی بود که زمانی بسیار بزرگتر از سامسونگ بود اما اکنون برای تامین قطعات و نرم افزار برای فراوری با محدودیت روبرو شده است. این فشار نشان دهنده تاثیر تحریمهای آمریکا روی بزرگترین شرکت فناوری چین است. گفته می گردد پیش از اجرای تحریمهای آمریکا، شرکت هواوی به انبار کردن قطعات کلیدی به منظور تامین تجهیزات شبکه 5G در چین حداقل تا سال 2021 پرداخته تا کسب و کار اصلی خود را حفظ کند.

آمریکا با اشاره به نگرانیهای امنیت ملی، از سال 2018 کمپینی را علیه هواوی راه انداخته که به دستگیری خانگی مدیرمالی این شرکت در کانادا و ممنوعیت استفاده از تجهیزات شبکه 5G ساخت هواوی در کشورهای متعدد از انگلیس گرفته تا ژاپن منجر شده است. ضربه نهایی به هواوی پس از اجرای محدودیت تامین تراشه های آمریکایی وارد شد و دسترسی این شرکت به قطعات مورد احتیاج برای زنده نگه داشتن کسب و کار مصرف کننده اش را تقریبا قطع کرد.

طبق آمار موسسه IDC، فروش تلفنهای هوشمند هواوی در سه ماهه سوم به دلیل تحریمهای آمریکا 22 درصد کاهش یافت. این شرکت باید اکنون از صندلی شماره دوی خود در برابر شیائومی دفاع کند که افزایش 42 درصدی فروش در سه ماهه سوم را تجربه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برند Honor در کنار تلفنهایی مانند سری Mate فعالیت نموده و با مدلهای گوشی اپل یا سامسونگ رقابت مستقیمی نداشت. تلفنهای برند Honor با حداقل قیمت 899 یوان (137 دلار) تا حداکثر 4000 یوان فروخته می شد. گرانترین گوشی هواوی 17000 یوان قیمت دارد که از مدل آیفون 12 پرو مکس هم گرانتر است. برند Honor با هواوی در بخشهای دیگری مانند لپ تاپهای بازی و اسمارت واچ هم رقابت داشت.،ایسنا

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25455

به "هواوی برند گوشی ارزان قیمت خود را فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی برند گوشی ارزان قیمت خود را فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید