واکنش به خودکشی بچه ها در نشست جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش شیوا مارکت، حسین قناعت کارگردان فیلم سلفی با رستم گفت: به خاطر علاقه زیادی که به شاهنامه داشتم، این فیلم را ساختم.

واکنش به خودکشی بچه ها در نشست جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگاران، طبق گزارش رسیده، نشست معرفی فیلم سلفی با رستم با حضور حسین قناعت کارگردان، افشین علیزاده فیلمبردار، محمدمهدی گورنگی آهنگساز، راستین عزیزپور، رامین ناصرنصیر، هلیا آهنگری، زهرا جهرمی , مرتضی زارع بازیگران، جنان صدفی گریمور این فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان عصر سه شنبه 29 مهرماه در خانه اجرایی جشنواره در تهران برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، حسین قناعت گفت: پیش از ورود به سالن شنیدم که یک کودک دیگر باز به خاطر گوشی خودکشی نموده است، از زمانی که این خبر را داده اند حالم بد است. فکر می کنم این سومین بچه ای است که به خاطر تلفن همراه خودکشی می نماید، پس تکلیف دانش آموزان با آموزش و پرورش چیست؟ واقعا از این اتفاق متاسفم.

او ادامه داد: قبل از نوشتن فیلمنامه سلفی بارستم رمانی به نام سیاه دل خواندم و نکته ای که در این کتاب به چشم ام خورد همان دغدغه چندین ساله من بود. درواقع به خاطر علاقه زیادی که به شاهنامه داشتم، این فیلم را ساختم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: همواره دوست داشتم که فیلمی با این موضوع بسازم، زمانی که کتاب سیاه دل را خواندم دیدم به این زمان نزدیک است و با حمایت میثم آهنگری سرمایه گذار کار را ساختیم. به نظرم ضروری است حداقل یک بار تمام بچه ها این کتاب را بخوانند. ویژگی فیلم سلفی با رستم این است تاریخی نیست و به سبک امروزی ساخته شده است.

رامین ناصرنصیر بازیگر این فیلم در ادامه این نشست گفت: برخلاف دوره ای که نهادهای مختلف در این سینما وجود داشت و در فقدان این نهادها ساختن فیلم کودک بسیار سخت است. آقای قناعت در این روزگار به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می نماید و فیلم های او تماشاگرهای کودک را هدف قرار می دهد. پیش از این افتخار حضور در فیلم های او را داشته ام. این فیلم صندلی ویژه ای دارد و نگاهی به دنیای شاهنامه دارد و بچه ها را با تاریخ ایران آشنا می نماید.

محمدمهدی کورنگی آهنگساز فیلم سلفی با رستم در بخش دیگری از نشست توضیح داد: من هم خبر فوت کودکی که به خاطر تلفن همراه کشته شده را شنیدم و بسیار غمگینم. آنقدر روزگار ما بی مهر شده است که مجبورم با تسلیت گفتن در سوگ بچه ها کشورمان سخنم را شروع کنم. ما در ماه مهر بی مهر عزیزان زیادی را از دست دادیم. در این ماه استاد شجریان را از دست دادیم و…

او با اشاره به این که کار کردن در سینمای کودک در این زمان سخت است، ادامه داد: حسین قناعت در تمام آثارش حرف دارد. در این فیلم با اثری روبه رو هستیم که چند وجهی است، بخشی ازسلفی با رستم امروزی و بخش دیگر آن فانتزی است. در این فیلم از گروه ارکستر و ساز چنگ که تاریخی است استفاده کردم، درنهایت می توانم بگویم که برای خلق موسیقی این فیلم، موسیقی تاریخی، فانتزی و امروزی را تلفیق نموده ام.

زهرا جهرمی بازیگر فیلم در ادامه نشست با اظهار امیدواری برای بازشدن درهای سینما برای مردم، گفت: آقای قناعت پیش از انتخاب من برای این نقش مدام می گفت که این نقش بسیار حسی است و سپاسگزارم که به من اعتماد کرد.

جنان صدفی طراح گریم ،مرتضی زارع بازیگر،افشین علیزاده فیلمبردار ،هلیا آهنگری راستین عزیزپور بازیگر خردسال فیلم سلفی با رستم هم از تجربه همکاری با حسین قناعت گفتند.

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24708

به "واکنش به خودکشی بچه ها در نشست جشنواره فیلم کودک و نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به خودکشی بچه ها در نشست جشنواره فیلم کودک و نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید