وحدت: ایران برای فراوری مشترک محصولات دانشی با ارمنستان و صادرات آن به اروپا و اوراسیا آماده است

به گزارش شیوا مارکت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ارمنستان می تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش بنیان به اروپا و اوراسیا باشد

وحدت: ایران برای فراوری مشترک محصولات دانشی با ارمنستان و صادرات آن به اروپا و اوراسیا آماده است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری که در رأس هیاتی تجاری به ارمنستان سفر نموده است، در روز دوم از سفر خود با تعدادی از مقامات این کشور ملاقات و بر تقویت همکاری های فناورانه میان دو کشور تاکید نمود.

در جریان این سفر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با لنا نانوشیان معاون وزیر بهداشت، آواگ آوانسیان معاون وزیر اقتصاد، ملکیان معاون وزارت صنایع پیشرفته، هونانیان دستیار نخست وزیر و ماکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات ها طرفین بر شناسایی ظرفیت های فناورانه دو کشور، ایجاد کمیته مشترک برای برقراری ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و فناور ایران و ارمنستان و نیز تدوین نقشه راه همکاری های فناورانه میان دو کشور تاکید نمودند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ملاقات با لنا نانوشیان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به اینکه ارمنستان می تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش بنیان به اروپا و اوراسیا باشد، گفت: شرکت های ایرانی آماده هرگونه همکاری نزدیک با شرکت های ارمنی هستند. در همین زمینه ما در این سفر، نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایرانی را در ایروان افتتاح می کنیم که امیدوارم به توسعه همکاری ها یاری کند.

وحدت ضمن دعوت از معاون وزیر بهداشت ارمنستان برای سفر به ایران و بازدید از شرکت های دانش بنیان ایرانی و آشنایی با توانمندی های این شرکت ها، گفت: در این سفر شرکت های مرتبط با حوزه سلامت ما را همراهی می نمایند. از جمله این شرکت ها شرکتی است که پروتز های پزشکی را می سازد و رسما یکی از پروژه های این شرکت در ایروان افتتاح می گردد و این مسئله می تواند فرصت خوبی برای همکاری با شرکت های ارمنستانی باشد. این پروتز ها تمامی استاندارد های لازم را کسب نموده و حتی در مقایسه با نمونه های خارجی به خصوص آلمانی که در ارمنستان مورد استفاده قرار می گیرد ارزان تر است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت دیگری که در هیات تجاری ایران حضور دارد شرکتی است که دستگاه شناسایی جانباختگان براساس شاخص های DNA را فراوری می نماید که این دستگاه می تواند به بحث شناسایی جانباختگان به خصوص افراد کشته شده در جنگ اخیر ارمنستان یاری کند. ما در این زمینه، هم در بحث کوتاه مدت و هم در بحث بلندمدت یعنی انتقال دانش فنی این موضوع، آمادگی همکاری را با طرف ارمنستانی داریم.

آمادگی ایران برای تاسیس بانک خون بندناف در ایروان

وحدت پیشنهاد کرد که شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی و ارمنی بتوانند با ایجاد منطقه ای برای فراوری مشترک، محصول نهایی خود را به اروپا و اوراسیا صادر نمایند و ادامه داد: ما آمادگی داریم ظرف 6 ماه آینده شرکت های ایرانی با همکاری طرف ارمنی، سایت فراوری خود را در مناطق آزاد ارمنستان راه اندازی نمایند و صندوق نوآوری نیز پروژه های شرکت های ایرانی را حمایت اقتصادی می نماید.

وی در ادامه با اشاره به دیگر توانمندی های شرکت های دانش بنیان ایرانی توضیح داد: بخش خصوصی ما این آمادگی را دارد که در ایروان، بانک خون بند ناف را تاسیس کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ایرانی در بحث مقابله با کرونا، گفت: هم اکنون چهار شرکت دانش بنیان ایرانی بر روی فراوری واکسن کرونا مشغول به فعالیت هستند و ما به زودی به جمع معدود کشور های فراورینماینده واکسن کرونا اضافه خواهیم شد. ایران یکی از کشور های پیشرفته در بحث مقابله با کرونا است به طوری که ما هیچ کیت تشخیصی را از خارج کشور وارد نکردیم که این نشان از توانمندی های شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی دارد.

آمادگی ارمنستان برای همکاری های فناورانه با ایران در حوزه تجهیزات پزشکی

لنا نانوشیان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان نیز در این ملاقات از آمادگی کشورش برای همکاری های فناورانه با ایران به خصوص در حوزه تجهیزات پزشکی اطلاع داد و ضمن استقبال از محصول دانش بنیان ایرانی شناسایی جانباختگان بر اساس شاخص های DNA گفت: پس از جنگ اخیر احتیاجمان به این دستگاه بیش از گذشته شد. ما دو سال گذشته یک دستگاه تهیه و با توجه به جنگ اخیر نیز دستگاه دوم را خریداری کردیم و به دستگاه های بیشتری نیز احتیاج داریم.

وی همچنین ضمن استقبال از اظهارات رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ایران برای تاسیس بانک خون بند ناف در ارمنستان، گفت: این موضوع جالبی است و از آن استقبال می کنیم، لذا خواهشمندم اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه به وسیله سفارت ایران در اختیار ما قرار دهید.

معاون وزیر بهداشت ارمنستان در عین حال از تجربیات گرانسنگ کشورش در حوزه عمل جراحی قلب گفت و گفت که ارمنستان آماده همکاری با ایران در این زمینه است.

نانوشیان ادامه داد: ما به دلیل تعاملات مان با هیات های پزشکی اروپایی، تجربه خوبی در زمینه کاهش مبتلایان به ویروس کرونا داریم که می توانیم در اختیار ایران قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27598

به "وحدت: ایران برای فراوری مشترک محصولات دانشی با ارمنستان و صادرات آن به اروپا و اوراسیا آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحدت: ایران برای فراوری مشترک محصولات دانشی با ارمنستان و صادرات آن به اروپا و اوراسیا آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید