ورزش کردن قبل از صبحانه، می تواند برترین انتخاب برای افراد دارای اضافه وزن باشد

به گزارش شیوا مارکت، با توجه به تحقیقات نو در خصوص رابطه بین زمان صرف وعده های غذایی و ورزش، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زمان ورزش به خودی خود می تواند به مهمی خود ورزش باشد.

ورزش کردن قبل از صبحانه، می تواند برترین انتخاب برای افراد دارای اضافه وزن باشد

بعضی مطالعات منابع معتبر نشان می دهند که اثربخشی ورزش می تواند با زمان خوردن فرد مرتبط باشد.

با این وجود، به ندرت می توان یافته های حاصل از مطالعات در افراد مبتلا به چاقی را به افراد لاغر نسبت داد.

بنابراین، دانشمندان دانشگاه بیرمنگام، در انگلستان، تصمیم گرفتند تا آنالیز نمایند آیا می توان ارتباط مشابهی بین زمان خوردن غذا و زمان ورزش در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی را مشاهده کرد یا خیر.

مبتلا به چاقی و زندگی نسبتاً کم تحرک باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می گردد.

این امر به این علت است که حساسیت نسبت به انسولین کاهش می یابد، و هایپرینسولینمی - شرایطی که در آن سطح انسولین در بدن بیش از حد می گردد- افزایش می یابد.

یافتن راهی برای جلوگیری از این اثرات مرتبط با انسولین می تواند به طور بالقوه نجات بخش باشد.

مزایای عمیق آن

هدف این مطالعه، آنالیز چگونگی تاثیر ذخیره سازی چربی عضلات و پاسخ به انسولین، هنگام ورزش کردن قبل و بعد از خوردن غذا است. این نخستین مطالعه ای بود که در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی به این رابطه نگاه کرد.

این آزمایش که به مدت 6 هفته به طول انجامید، بر روی 30 مرد دارای اضافه وزن انجام شد که تیم تحقیق این مردان را به سه گروه تقسیم کرد:

  • افرادی که قبل از ورزش صبحانه می خورند.
  • افرادی که بعد از ورزش صبحانه می خورند.
  • افرادی که هیچ تغییری در سبک زندگی شان ایجاد نشده بود.

نتایج حاصل نشان داد که تغییر زمان غذا خوردن در رابطه با زمان ورزش می تواند باعث ایجاد تغییرات عمیق و مثبتی در سلامت کلی فرد گردد.

یک سوخت و ساز بهتر

شرکت نمایندگانی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که بعد از خوردن همان وعده غذایی ورزش می کردند، چربی سوزی داشتند. یک علت ساده برای این امر وجود دارد: وقتی افراد در طول شب تا صبح چیزی نمی خورند، در هنگام ورزش سطح انسولین پایینی دارند و به بدن خود اجازه می دهند تا چربی بیشتری مصرف کند.

در حالی که این امر هیچ تاثیری در کاهش وزن نداشته است، اما سلامت کلی آنها را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

ماهیچه های افرادی که قبل از صبحانه ورزش می کردند بهتر به انسولین پاسخ دادند، و سطح قند خون را در بدن بهتر کنترل کردند. با توجه به اینکه هر دو گروه ورزشی وزن مشابهی را از دست داده بودند و هر دو مقدار مشابهی از تناسب اندام را بدست آورده بودند، این تأثیر از همه برجسته تر بود.

تنها تفاوت، زمان مصرف مواد غذایی بود.

پروتئین های خاصی در ماهیچه های گروهی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، افزایش بیشتری داشتند - خصوصاً آن پروتئین هایی که وظیفه تحویل گلوکز به عضلات را دارند.

نکته قابل توجه دیگر این که، کسانی که قبل از ورزش صبحانه می خوردند از نظر پاسخ انسولین بعد از غذا بهتر از گروه دیگر نبودند.

تمرکز آینده

دکتر گرت والیس، نویسنده مطالعه، گفت: این کار نشان می دهد که انجام ورزش قبل از صبحانه می تواند مزایای سلامتی ورزش را برای افراد افزایش دهد، بدون اینکه شدت، طول مدت یا کوشش آنها تغییر کند.

این یافته های خاص، تنها بر روی جنس مردان بود، زیرا محققان فقط با مردان همکاری کردند. بنابراین، مطالعات بعدی آنالیز این شرایط در خانم ها است تا ببینند آیا آنها نیز از ورزش قبل از صبحانه بهره مند می شوند یا خیر.

صبحانه ای که شرکت نمایندگان مصرف کردند، حاوی کربوهیدرات بالایی بود، بنابراین تحقیقات آینده ممکن است احتیاج به آنالیز این داشته باشد که آیا وعده های غذایی کم کربوهیدرات نیز تأثیرات مشابهی دارند یا خیر.

با اینحال، خوردن یک غذای سبک در شب و ورزش قبل از صبحانه می تواند کلید افزایش اثربخشی ورزش در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی باشد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29940

به "ورزش کردن قبل از صبحانه، می تواند برترین انتخاب برای افراد دارای اضافه وزن باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش کردن قبل از صبحانه، می تواند برترین انتخاب برای افراد دارای اضافه وزن باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید