ورود 1000 یتیم سمنانی به بورس با شتابای استاندار

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/سمنان با رونمایی رسمی از طرح پیشنهادی استاندار سمنان تحت عنوان طرح شبکه توانمندسازی ایتام در بورس، یک هزار نفر از ایتام این استان وارد بورس شدند.

ورود 1000 یتیم سمنانی به بورس با شتابای استاندار

علیرضا آشناگر در ملاقات با بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سمنان، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) جدای از وظایف قانونی، نسبت به تکلیف دینی و شرعی خود مبنی بر حمایت از نیازمندان بسیار خوب عمل نموده است، اظهار کرد: تغییر نگرش در سیاست ها و برنامه ریزی به جهت ایجاد فرصت شغلی مناسب برای مددجویان در قالب طرح توامنند سازی، امری بسیار ارزنده است که در نهایت منجر به کارآفرینی، اشتغال و ارتقاء و بهبود شرایط مالی مددجویان و خروج آنها از جامعه هدف این مجموعه خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب ایجاد فرصت های شغلی مطلوب، امری بسیار ارزنده است.

وی ضمن تقدیر از تسهیلات پرداخت شده توسط کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی، گفت: با نظارتی که از سوی کمیته امداد صورت گرفت و با توجه به اینکه متقاضیان واقعا از جامعه هدف نیازمندان کشور بودند، اشتغال تعهد شده در برابر دریافت تسهیلات محقق شد.

آشناگر با بیان اینکه سمنان یک استان صنعتی و مقصدی برای دست یافتن به شغل مناسب برای برخی از نیروهای کار استان های همجوار شده است، اظهار داشت: تمام توان خود را برای یاری در پیشبرد امور و هماهنگی مسائل کمیته امداد و خانواده های نیازمند به کار خواهیم گرفت.

استاندار سمنان از رونمایی طرح شتابا(شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) با حضور رئیس کمیته امداد کشور در روز جاری اطلاع داد و با تشکر از کوششها و مساعدت های بختیاری در به ثمر نشستن این طرح اظهار کرد: امروز با رونمایی از این طرح، یک هزار نفر از ایتام استان سمنان، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

استاندار سمنان همچنین در آیین رونمایی از طرح شتابا گفت: درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار باکسب و کارهای نوین و رونق روزافزون بازار سرمایه نیازمند اجرای طرح های آموزشی و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی اضافه کرد: ایده هایی نو که در رونق مالی کشور موثر است باید فرهنگ سازی گردد و افراد تحت پوشش کمیته امداد همیشه از شخصیت های بااستعداد جامعه به شمار می فرایند.

آشناگر اظهار داشت: نیروی انسانی و اقشار مردم در برخی موارد مشاهده می گردد که متناسب با بازار کار در جامعه پرورش نیافتند که این رویه نادرست نیازمند اصلاح و بازنگری است.

استاندار سمنان توضیح داد: بازار سرمایه و رونق کسب و کار در این حوزه در قالب طرح شتابا فرصت مهم برای رونق مالی و معیشت ایتام خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح شتابا به صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا می گردد و در ادامه فعالیت، این طرح در دیگر استان های کشور هم در گام عملیاتی قرار می گیرد اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات بسیار ارزنده ای را به مردم ارائه داده است و محرومیت زدایی از دستاورد های مهم این کمیته در دهه های گذشته بوده است.

استاندار سمنان گفت: رونق مشاغل خرد و خانگی در بین افراد کمتر برخوردار جامعه با کوشش و حمایت کمیته امداد بسیار ارزنده است.

آشناگر توضیح داد: طرح شتابا گام مهم برای تحت پوشش قرار دادن ایتام است که در قالب بازار سرمایه این طرح در گام اجرایی قرار می گیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22444

به "ورود 1000 یتیم سمنانی به بورس با شتابای استاندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 1000 یتیم سمنانی به بورس با شتابای استاندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید