ونزوئلا از فرصت سازمان ملل برای محکومیت سیاست های آمریکا استفاده می نماید

به گزارش شیوا مارکت، ایرنا نوشت: دولت کاراکاس به دنبال استفاده از فرصت برگزاری نشست سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم کردن سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا و تاکید بر متعهد بودن نسبت به صلح و ثبات در آمریکای لاتین و دنیا است.

ونزوئلا از فرصت سازمان ملل برای محکومیت سیاست های آمریکا استفاده می نماید

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در صفحه توییترش نوشت که کشورش در راستای یاری به صلح و ثبات در دنیا گام برمی دارد و اینکه چندجانبه گرایی تنها راه تضمین صلح در دنیاست.

این مقام ارشد ونزوئلا عنون کرد که هیات اعزامی از سوی دولت ونزوئلا به هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات دیگر کشورها در خصوص بعضی مسائل مهم دنیای از جمله تغییرات آب و هوایی، کاهش فقر و تدابیر آموزشی نیز گفتگو خواهد نمود.

دولت ونزوئلا بارها بر ارتقاء مسئله چندجانبه گرایی به عنوان ساز وکاری برای پیشروی در جهت صلح، امنیت و احترم به حقوق بشر تاکید نموده است.

از جمله دستورکار اصلی هیات ونزوئلایی در این دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل محکومیت تحریم های آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا و مخالفت جدی با مداخله بعضی کشورها در امور ونزوئلا و آمریکای لاتین خواهد بود.

همچنین هیات ونزوئلایی قرار است کمیپین بین المللی ضد ترامپ را که تاکنون بیش از 13میلیون جمع اوری نموده را در مجمع عمومی سازمان ملل معرفی و نامه ای را در این رابطه به دبیرکل سازمان ملل تقدیم کند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری و خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا از سوی نیکلاس مادورو به عنوان مقامات ارشد هیات ونزوئلا در این نشست معرفی شده اند. هیات ونزوئلایی همچنین قرار اقدامات کلمبیا علیه کاراکاس و اقدامات بی ثبات کننده خوان گوایدو رهبر مخالفان را طی دیدارها با مقامات محکوم کند.

مسائل مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.

310311

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10946

به "ونزوئلا از فرصت سازمان ملل برای محکومیت سیاست های آمریکا استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا از فرصت سازمان ملل برای محکومیت سیاست های آمریکا استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید