پارک نهج البلاغه تهران

به گزارش شیوا مارکت، این بوستان تماشایی بیش از 35 هکتار وسعت دارد و در بخش وسیعی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام احداث شده است. اختلاف ارتفاع سطح تا کف پارک، 55 متر و دارای شیب بین 10 تا 35 درجه است!

پارک نهج البلاغه تهران

این بوستان دارای 4 فاز است که فاز اول آن در پاییز سال 1388 به بهره برداری رسید. قبل از اینکه پارک به شکل کنونی خود در بیاید، در محل بوستان مکانی تقریبا خرابه مانند بود.

بوستان نهج البلاغه در واقع در دامنه رود فرحزاد ساخته شده است که اگر بازدیدی از پارک هم داشته باشید این امر به راحتی قابل تشخیص است. حالت پله ای پارک و وجود طبقات مختلف که به خاطر وجود همین رود ایجاد شده نهج البلاغه را به یکی از دیدنی ترین پارکهای تهران تبدیل کرده. از امکانات پارک می توان به راستا اختصاصی دوچرخه سواری، شهربازی، بوفه و رستوران، سرویس بهداشتی، مسجد، آلاچیق، پارکینگ، زمین بازی کودک، وسایل ورزشی جالبی که در کمتر پارکی از تهران می بینید و …را نام برد!

دوچرخه سواری در این بوستان یکی از تفریح های ناب به شمار می رود. اگر شما هم جز افراد ورزش دوست هستید حتما این لذت را در پارک نهج البلاغه تجربه کنید. اگر خودتان هم دوچرخه شخصی ندارید، می توانید از دوچرخه هایی که در پارک کرایه داده می شوند استفاده کنید. راستا ویژه دوچرخه سواری پارک 9 هزار متر مربع است.

رودخانه جاری پارک هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که نهج البلاغه را خاص کرده. این رودخانه زیبا که از دره فرحزاد سرچشمه می گیرد از دیر باز در این منطقه وجود داشته و به نوعی پارک در اطراف این رود ساخته شده است. قدم زدن و کتاب خواندن در کنار این رود آرامش بخش از دیگر تفریحاتی است که نهج البلاغه برایتان محیا کرده است! در واقع پارک به وسیله رودخانه به دو قسمت تقسیم شده که این دو قسمت به وسیله پل های کوچک و بزرگی به هم وصل می شوند. منظره پارک از بالای این پل ها به راستی که دیدنی ست!

یکی از جاذبه های اصلی پارک به خصوص برای بچه ها شهربازی بیلینو پارک است که این امکان را به بچه ها می دهد تا با دستگاه های راه سازی و ساختمانی و ماشین آلات راه سازی شبیه سازی شده بازی کنند. بی شک روز شگفت انگیزی برای بچه ها دلبندتان می شود! تمامی این ماشین آلات مانند مدل های کوچک ماشین آلات عمرانی معمولی هستند.

یکی دیگر از مکان های جذاب برای بچه ها و حتی بزرگ ترها، سرزمین شگفت انگیز پارک است که دارای وسایل بازی از قبیل قایق پرش در آب، پیست پرواز در آسمان، سافاری پارک وحشت و … است.

نیمکت ها و آلاچیق های جالبی در سطح پارک تعبیه شده اند که نهج البلاغه را برای اقامت های خانوادگی مناسب می کنند.

وسایل بازی جالبی در قسمت های مختلفی از پارک به چشم می خورد که برای بزرگ ترها مناسب است و در کمتر بوستانی از تهران نمونه اش پیدا می شود.

رستوران ها، کافه و بوفه های زیادی در سطح پارک وجود دارد که با خوراکی های خوشمزه خود انتظار شما را می کشند!

چه طور به بوستان نهج البلاغه برویم؟

نشانی پارک: بزرگراه همت، کوچه میثاق، پارک نهج البلاغه و یا جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی

تلفن: 88735074

شاید بهترین راه برای رفتن به این پارک با وسیله شخصی باشد. بوستان نهج البلاغه از جنوب به اتوبان همت می رسد و از شرق و غرب هم با بلوار همیلا برخورد دارد. پس با استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی خود را به بزرگراه همت یا بلوار همیلا برسانید و از آنجا به پارک نهج البلاغه برید.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: مجله سفر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19098

به "پارک نهج البلاغه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک نهج البلاغه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید