پاف تخت خواب؛ ویژگی ها و انواع آن

به گزارش شیوا مارکت، پاف تخت خواب که به آن نیمکت پایین تخت خواب هم می گویند، می تواند به جذابیت اتاق خواب بیفزاید.

پاف تخت خواب؛ ویژگی ها و انواع آن

برای داشتن یک اتاق خواب ساده و شیک، عوامل زیادی می توانند تاثیرگذار باشند؛ از رنگ آمیزی دیوارها گرفته تا نوع کمدی که انتخاب می گردد و یا سرویس خوابی که در اتاق قرار می گیرد. اما گاهی اوقات این جزییات است که می تواند یک مجموعه را کامل تر و زیباتر کند. پاف یا نیمکت پایین تخت خواب هم یکی از این مواردی است که وجودش در اتاق خواب می تواند آن را کاملا شبیه به نمونه های مدرن و شیک در ژورنال ها کند. در این مطلب خبرنگاران، ویژگی های یک پاف تخت خواب مناسب را برای شما شرح خواهیم داد.

جنس مناسب پاف

پاف تخت خواب برای استفاده های گوناگونی در پایین تخت قرار می گیرد؛ گاه نقش جایگاه را دارد و گاهی نیز به عنوان یک فضای ذخیره سازی برای قرار دادن وسایل مختلف به کار می رود. این که شما چه جنسی را برای پاف خود انتخاب کنید، به کاربرد آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی تشک رویی پاف می تواند از انواع پارچه ها و چرم تشکیل شده و پایه نیمکت فلزی یا چوبی باشد.

اندازه ایده آل پاف تخت خواب

پاف تخت خواب باید باریک و سبک انتخاب گردد. همچنین عرض پاف باید از عرض تخت خواب کوچک تر باشد؛ به این صورت که از هر دو طرف تخت خواب، 15 تا 20 سانتی متر کوتاه تر در نظر گرفته گردد. رعایت این موارد هم برای حفظ تناسب و زیبایی اتاق خواب و هم برای سهولت در رفت و آمد اهمیت زیادی دارد.

ارتفاع مناسب برای پاف

پاف ها از نظر ارتفاع معمولا باید کوتاه در نظر گرفته شوند که این کوتاه یا بلند بودن، نسبت به ارتفاع تخت خواب سنجیده می گردد. به طور کلی ارتفاع 10 تا 15 سانتی متر کوتاه تر از تخت خواب مناسب است. اما برای مثال اگر تخت خواب بلندی دارید، این ارتفاع می تواند هم اندازه در نظر گرفته گردد. ضمن این که پاف ها نباید حتما به شکل نیمکت باشند، گاهی اوقات قرار دادن چند پاف یا جایگاه کوچک در کنار هم می تواند همان نقش را برای اتاق خواب شما ایفا نماید.

انتخاب شکل و طرح مناسب

اگرچه این مورد سلیقه ای است؛ اما پیشنهاد ما این است که پاف تخت را از میان مدل های ساده انتخاب کنید. طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می نمایند که بهتر است از پاف های خیلی شلوغ استفاده نکنید؛ هرچه ساده تر، بهتر.

انواع پاف، دسته دار و بدون دسته

پاف تخت خواب در اشکال مختلف ساخته و عرضه می گردد. نمونه های مختلف نیمکتی و ساده برای پاف ها وجود دارد که خود شما هم می توانید در منزل آن ها را بسازید و یا مدل هایی که از سبک های کلاسیک و با جزئیات بیشتری پیروی می نمایند. همچنین برخی از پاف ها طوری طراحی شده اند که دارای تکیه گاه و شبیه مبل های تکی است؛ برای این که در اتاق خواب خود از این پاف ها بهره ببرید ضروری است فضای اتاق خواب عظیم باشد. ضمناً اگر به فضای داخل پاف احتیاج دارید می توانید از پاف های دارای قفسه یا صندوق دار بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تزئین اتاق خواب، شش توصیه برای تزیین اتاق خواب را مطالعه کنید.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16713

به "پاف تخت خواب؛ ویژگی ها و انواع آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاف تخت خواب؛ ویژگی ها و انواع آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید