پردازنده پرچم دار جدید مدیاتک به زودی رونمایی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، این طور که به نظر می رسد، مدیاتک میخواهد به زودی از پردازنده جدید و 6 نانومتری خود رونمایی کند. پردازنده ای که احتمالا می تواند به رقیبی قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه برای نماینده های کوالکام و سامسونگ تبدیل گردد.

پردازنده پرچم دار جدید مدیاتک به زودی رونمایی می گردد

ماه گذشته، گزارشی عجیب و غافلگیرنماینده از مؤسسه آماری Counterpoint منتشر شد مبنی براینکه در سه ماه سوم سال 2020، مدیاتک بیشترین تراشه را به شرکت های سازنده گوشی هوشمند فروخته. در حالی که انتظار داشتیم این رتبه به کوالکام برسد، اما در کمال تعجب چنین نشد تا مدیاتک با در اختیار داشتن 31 درصد از سهم تراشه های موبایل به این مهم دست پیدا کند.

در ادامه این فرایند خوب، مدیاتک میخواهد بالاخره از پردازنده جدید خود رونمایی کند و این اتفاق با توجه به تیزری که خود شرکت در ویبو به اشتراک گذاشت، در تاریخ 20 ژانویه 2021 (1 بهمن ماه امسال) رخ خواهد داد. پیامی که این شرکت با کاربران به اشتراک گذاشت این بود که در تاریخ یاد شده، پردازنده های جدیدی از سری Dimensity رونمایی می شوند. در رابطه با جزئیات این پردازنده ها خبری نداریم اما خبرگزاری ها مدعی شده اند فناوری به کار رفته در یکی از این پردازنده ها بسیار پیشرفته بوده و تجربه لذت بخش تری را به نسبت قبل برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

این طور که به نظر می رسد، نام پردازنده پرچم دار مدیاتک MT689X خواهد بود که پیش تر هم در رابطه با آن خبرهایی شنیده بودیم. اگر تمام آن خبرها صحت داشته باشد، بر خلاف اسنپدراگون 888، اگزینوس 1080 و 2100، کرین 9000 و A14 که پردازنده های 5 نانومتری جدید کوالکام، سامسونگ هواوی و اپل برای سال 2021 هستند، پردازنده مدیاتک 6 نانومتری خواهد بود. هرچه تراشه ای با لیتوگرافی کوچکتر فراوری گردد، یعنی تراکم بالاتری از ترانزیستور در آن وجود خواهد داشت تا بدین ترتیب در مصرف انرژی هم تا حد زیادی صرفه جویی گردد. بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که در مصرف باتری، پردازنده های رقیب شرایط بهتری از نماینده انتخابی مدیاتک خواهند داشت.

اینطور که گفته می گردد، مدیاتک MT689X از 8 هسته بهره خواهد برد که قدرتمندترین آن، Cortex-A78 است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در این محصول هم Mali-G77 است که به صورت کلی باعث می گردد عملکرد این پردازنده بسیار شبیه به اسنپدراگون 865 پلاس سال گذشته باشد. البته این چیزی است که نتایج اولیه بنچمارک نشان می دهند و خب با نگاهی به مشخصات فنی، انتظاری بیشتر از این هم نداشتیم. شاید فکر کنید این پردازنده در مقابل قدرتمندهای بازار حرفی برای گفتن ندارد اما جالب است بدانید مدیاتک آن را برای گوشی هایی در محدوده قیمتی 300 دلار در نظر گرفته تا بدین ترتیب ارزش خرید گوشی های میان رده امسال فوق العاده بالا باشد.

یکی از دلایل محبوبیت زیاد پردازنده های Dimensity مدیاتک، ارزش خرید بسیار بالای آن هاست که باعث می گردد در این روزها که کاربران بیشتر به خرید گوشی های مقرون به صرفه اهمیت می هند، شرکت ها بیشتر به خرید آن ها تمایل پیدا نمایند. مدیاتک هم سال هاست به نسبت رقبا پردازنده های ارزان قیمت تری را فراوری می نماید و بالاخره بعد از مدت ها توانست عظیم ترین شرکت در این زمینه را در یک سه ماه پشت سر بگذارد. این قطعا موفقیت عظیمی در تاریخ این شرکت به حساب می آید که اگر با سیاست درستی همراه گردد، می تواند تداوم نیز داشته باشد.

  • پردازنده 6 نانومتری مدیاتک MT6893 عملکردی مشابه اسنپدراگون 865 خواهد داشت

منبع: PhoneArena

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27175

به "پردازنده پرچم دار جدید مدیاتک به زودی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده پرچم دار جدید مدیاتک به زودی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید