پورشیب: به جز قهرمانی دنیا، به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم

به گزارش شیوا مارکت، ملی پوش کاراته کشورمان گفت: ما به گونه ای تمرین کردیم که با دست پر به کشور برگردیم و به جز قهرمانی دنیا به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم.

پورشیب: به جز قهرمانی دنیا، به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم

ذبیح الله پورشیب ملی پوش کاراته کشورمان در مصاحبه با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی خبرنگاران بیان نمود: مسابقات دنیای اسپانیا برای کاراته مفید است و ما می توانیم از عنوان قهرمانی تیم ملی در دنیا دفاع کنیم. اگر بتوانیم در بخش انفرادی در رقابت های دنیای مدالی را کسب کنیم می تواند یاری زیادی به کسب سهمه المپیک 2020 توکیو کند چرا که امتیازات در رقابت های دنیای ضریب 12 دارد و در رنکینگ کاراته کاها تاثیر زیادی خواهد داشت.

او ادامه داد: امیدوارم در این رقابت ها بدرخشیم و بهترین مدال را بگیریم. در حال حاضر تیم ما فوق العاده است و انتظار از آن زیاد است. البته باید این را در نظر گرفت که کاراته المپیکی شده است و تمام کشور ها در حال تمرین و سرمایه گذاری هستند و اگر بتوانیم در رقابت های دنیای اسپانیا مدال طلا بگیریم نیمی از مسیر کسب سهمیه المپیک را طی نموده ایم که امیدوارم ملی پوشان ما بتوانند بهترین نتایج را رقم بزنند.

پورشییب اضافه نمود: از زمستان سال گذشته به تناوب ملی پوشان در اردوی تیم حضور داشتند، اما اردوهای سال گذشته به دلیل برگزاری لیگ کاراته متوقف شد و در سال جدید به طور مداوم به دلیل حضور در مسابقات مختلف اردوها پیگیری شد. حضور در لیگ دنیای، قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی پیش زمینه ای برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا در اسپانیا بود و به همین دلیل ما به گونه ای تمرین کردیم که با دست پر به کشور برگردیم و به جز قهرمانی دنیا به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته بیان کرد: فدراسیون کاراته و مسئولان آن در حد توان خود از تیم ملی حمایت کردند. فدراسیون تا اندازه ای توان دارد و همان طور که انتظار مدال آوری از تیم ملی وجود دارد ما نیز از مسئولان وزارت ورزش و جوانان انتظار حمایت داریم. کاراته پتانسیل زیادی دارد و می تواند در تمام اوزان المپیک مدال آوری کند اما این موضوع احتیاج به حمایت از سوی مسئولان دارد.

او توضیح داد: با توجه به هزینه هایی که برای اعزام وجود دارد مشکلاتی در این زمینه داریم و کم و کاستی هایی در اعزام وجود دارد که اگر رفع گردد با آرامش در تورنمنت ها حاضر خواهیم شد و این می تواند بزرگترین امتیاز برای افزایش آمادگی ملی پوشان باشد.

کاپیتان تیم ملی کاراته بیان کرد: امیدوارم ثمره یکسال زحمت را با کسب بهترین نتایج در رقابت های دنیای رقم بزنیم. تمام اوزان در این رقابت ها سخت هستند چرا که بهترین های دنیا در این اوزان شرکت می نمایند. در مسابقات دنیای نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت و امیدوارم بتوانم در بخش انفرادی خوشرنگ ترین مدال را بدست آورم. انگیزه زیادی در این رقابت ها دارم تا بتوانم با مدالی که کسب می کنم به قهرمانی تیم ملی یاری کنم.

بیشتر بخوانید:

صافی: حریف جدی در قاره آسیا برای کاراته ایران وجود ندارد

برگزاری تمرین تیم ملی کاراته مردان پیش از اعزام به رقابت های دنیای

روحانی: کاراته توانایی مدال آوری در المپیک توکیو را دارد

اظهارات پورشیب درباره تیم ملی کاراته و مسابقات دنیای اسپانیا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1568

به "پورشیب: به جز قهرمانی دنیا، به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشیب: به جز قهرمانی دنیا، به هیچ عنوان دیگری فکر نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید