پوست الکترونیکی، فناوری تازه سامسونگ برای لمس اشیاء در واقعیت مجازی

به گزارش شیوا مارکت، یکی از موانع طبیعی جلوه کردن محیط های واقعیت مجازی، فقدان بازخورد ها لمسی دقیق است. در داخل بیشتر کنترلر های واقعیت مجازی موتور های لمسی واقع شده است که به منظور واقعی جلوه دادن ابزار واقعیت مجازی طراحی شده اند. با وجود این ابزار، کنترلر ها هنوز نتوانسته اند آن طور که باید واقعیت مجازی در چشم مردم طبیعی و واقعی جلوه دهند و اصطلاحا افراد را در خود غوطه ور نمایند.

پوست الکترونیکی، فناوری تازه سامسونگ برای لمس اشیاء در واقعیت مجازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، سامسونگ این روز ها در کوشش است تا حس واقعی تری را به فضای واقعیت مجازی بیاورد. این شرکت اخیراً فناوری جدیدی به نام پوست الکترونیکی (E-skin) را به نمایش گذاشته است.

پروفسور آنریونگ جونگ (Unryong Jeong) از دپارتمان علوم و مهندسی مواد دانشگاه POSTECH با همکاری سامسونگ الکترونیکس به مدت پنج سال بر روی پروژه تحقیقاتی پوست الکترونیکی کار نموده و اخیرا نتیجه این پروژه تحقیقاتی چندساله را به اشتراک گذاشته است.

این پوست، فناوری جدیدی است که سعی می نماید مشابه پوست انسان، حواس مختلف از درد گرفته تا تغییرات دما و فشار را شبیه سازی کند. پوست انسان شبیه مداری است که از جریان های الکتریکی تشکیل شده است. این اندام پیچیده به وسیله سیستم عصبی با مغز ارتباط برقرار می نماید و تقلید از آن کار ساده ای نیست.

پروفسور جئونگ و سامسونگ عقیده دارند که توسعه این پوست الکترونیکی امیدوار نماینده به نظر می رسد. E-skin نه تنها می تواند واقعیت مجازی را متحول کند، بلکه پتانسیل یک دستگاه پزشکی را نیز دارد.

به عنوان مثال، تقریبا 40 ٪ از بیماران در بیمارستان ها یک بار زخم بستر را تجربه می نمایند. یک تشک مجهز به لایه ای از پوست الکترونیکی می تواند تغییرات فشار را حس نموده و به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه به پرستاران اطلاع دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29969

به "پوست الکترونیکی، فناوری تازه سامسونگ برای لمس اشیاء در واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست الکترونیکی، فناوری تازه سامسونگ برای لمس اشیاء در واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید