پوشش 100 درصدی اسکان دانشجویان دختر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهروز دادخواه با بیان این مطلب، اضافه کرد: تنها 67 نفر از دانشجویان پسر مشکل اسکان دارند که اسکان آنها به زودی مرتفع می گردد.

پوشش 100 درصدی اسکان دانشجویان دختر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

وی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مجموع 4 خوابگاه در شهر اردبیل و سه خوابگاه در شهرستان های تابعه دارد. خوابگاه دختران در مشکین شهر و دو خوابگاه در شهرستان گرمی اسکان دانشجویان در این شهرها را برعهده دارد. ضمن اینکه دو خوابگاه مشارکتی در اردبیل نیز کار اسکان دانشجویان دختر را برعهده دارد.

دادخواه با اشاره به وجود 3 هزار و 291 دانشجوی علوم پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از این تعداد، هزار و 110 دانشجو متقاضی خوابگاه ها هستند که تقریبا به تمام متقاضیان، خوابگاه داده شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به پیگیری ها برای ساخت یک خوابگاه 400 نفره در این دانشگاه گفت: این خوابگاه 400 نفره، جزو 21 خوابگاه استانداردی است که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی گفت: البته ساخت این خوابگاه استاندارد دانشجویی در مرحله مناقصه اول است و هنوز نهایی نشده است. کارشناسی های اولیه و استعلام برای ساخت این خوابگاه اجرا شده است و جانمایی و مکان احداث این خوابگاه تعیین شده است و قرار است این خوابگاه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی ساخته گردد.

دادخواه گفت: نقشه ها برای ساخت این خوابگاه استاندارد دانشجویی از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است و کارشناسی و مشاوره های اولیه روی نقشه انجام گرفته است و بعد از مناقصه، کار ساخت این خوابگاه استاندارد شروع می گردد.

وی در خصوص منابع مالی برای احداث این خوابگاه استاندارد دانشجویی مطرح کرد: هدف ما این است که برای ساخت این پروژه عمرانی، بخشی از منابع مالی را به وسیله وام بانکی و بخشی را به وسیله یاری های دولت، تامین کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه همه خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مجردی است، گفت: درحال حاضر خوابگاهی برای اسکان دانشجویان متاهل نداریم. البته درخواست ساخت خوابگاه متاهلین به معاونت توسعه دانشگاه داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت طبخ غذا و سلف سرویس دانشگاه گفت: پخت غذا در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال حاضر به صورت نیمه صنعتی انجام می گردد و کلیه مراحل طبخ، تهیه و توزیع غذا به شرکت خصوصی واگذار شده است.

دادخواه اضافه نمود: البته شورای صنفی به نمایندگی از دانشجویان همواره در مراحل تهیه و توزیع غذا نظارت کافی دارند و شورای صنفی منوهای غذایی را تعیین می نمایند. شورای صنفی که نمایندگان دانشجویان در دانشگاه هستند نظارت خوبی در نحوه پخت، نوع و توزیع غذا دارند و خوشبختانه مسئله ای به لحاظ تغذیه در دانشگاه وجود ندارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جزو حداقل ده دانشگاه برتر کشور است که به لحاظ کیفیت غذا، نظارت های مستمری نسبت به مساله تغذیه انجام می گردد، به طوری که هر هفته مدیر دانشجویی، رئیس اداره تغذیه و شورای صنفی نسبت به تهیه و توزیع غذا، نظارت های لازم را انجام می دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید نمود: کوشش داریم در راستای پخت غذا، به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم. البته در حال حاضر طبخ غذا به صورت نیمه صنعتی انجام می گردد و با خرید دستگاه های کباب زن صنعتی و دیگ های بخارپز، پخت غذا صورت می گیرد، اما تا رسیدن به مرحله صنعتی شدن، باید کوشش کرد.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه به موضوع سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی اردبیل گفت: نسبت به موضوع سلامت روان دانشجویان حساسیت زیادی داریم و معتقدیم دانشجویان باید در وهله اول مسئله ای به لحاظ سلامت روان نداشته باشند تا بتوانند با آرامش و بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

دادخواه اضافه نمود: سال گذشته در شش ماهه دوم سال، 85 کارگاه مختلف با موضوع آسیب های اجتماعی، مشاوره های تحصیلی، ازدواج آسان، مهارت های زندگی، نحوه کنترل خشم، مبارزه با استرس، آسیب های فضای مجازی و اعتیاد زیر نظر مدرسان مجرب برگزار کردیم و این کارگاه ها همچنان در دانشگاه و خوابگاه ها ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای یاری به حل مسائل دانشجویان و تامین امنیت سلامت روان آنها، حدود 75 همتایار سلامت فعال در خوابگاه ها و دانشگاه ها مستقر نموده ایم که یاری یار مشاوران ما برای حل مسائل احتمالی دانشجویان باشند. البته تعداد کل همتایاران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 202 نفر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه نمود: همتایاران سلامت با دریافت کار دانشجویی و داشتن تخصص های کافی، در دانشگاه ها آماده خدمت در عرصه سلامت روان دانشجویان هستند و افرادی را که در دانشگاه مشکل دارند و آسیب پذیر هستند را به اداره مشاوره معرفی می نمایند تا اقدامات لازم نسبت به برطرف مسائل دانشجویان صورت گیرد.

وی گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همه ساله به مناسبت هفته تربیت بدنی برنامه های متنوعی برای دانشجویان تدارک می بیند وامسال نیز همگام با دیگر دانشگاه ها، با برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه کوهپیمایی و پیاده روی و.... این هفته را گرامی داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اهمیت ورزش در سطح دانشگاه ها بخصوص توسعه ورزش همگانی تاکید نمود و گفت: اختصاص ردیف های بودجه مستقل برای فعالیت های ورزشی و همچنین نشریات دانشجویی ازسوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گامی مقتدر برای توسعه ورزش در سطح دانشگاه های علوم پزشکی است.

دادخواه با اشاره به تقدیر از مدال آوران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سیزدهمین المپیاد قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت، گفت: کوشش داریم از دانشجویانی که در رشته های مختلف در این المپیاد حائز مدال و رتبه شدند، با اهدای جوایزی تقدیر کنیم. همچنین از برگزیدگان و نفرات برتر مسابقات ورزشی درون دانشگاهی و درون خوابگاهی نیز تجلیل می گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1618

به "پوشش 100 درصدی اسکان دانشجویان دختر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش 100 درصدی اسکان دانشجویان دختر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید