پیشتازی در نوادا ، دورخیز سندرز برای رقابت نهایی با ترامپ

به گزارش شیوا مارکت، برنی سندرز ئر انتخابات درون حزبی ایالت نوادا با بیش از 20 درصد اختلاف نزدیک ترین رقیب خود جو بایدن را پشت سر گذاشت و به نظر می رسد گزینه نهایی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باشد.

پیشتازی در نوادا ، دورخیز سندرز برای رقابت نهایی با ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، با شمارش حدود 30 درصد از آرای انتخابات درون حزبی در نوادا معین شد سناتور ایالت ورمونت با 47 درصد پیشتاز است و جو بایدن که در دوره های پیشین تا رده چهارم پایین رفته بود، این بار با 23 درصد در رده دوم پس از سندرز ایستاد. پیت بوتیجیج با 14 درصد و الیزابت وارن هم با 9 درصد آرای دموکرات های نوادا سوم و چهارم شدند تا بخت هر دو برای ادامه دادن رقابت بسیار کم گردد.

بایدن که پیش تر گزینه اصلی حزب دموکرات برای رقابت کردن با دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 بود، در دو رای گیری پیشین درون حزبی در ایالت های آیووا و نیوهمپشایر بسیار دور از انتظار ظاهر شد و تا رده چهارم هم پایین رفت. هر چند معاون باراک اوباما در نوادا نشان داد هنوز دود از کنده بلند می گردد و شاید بتواند در ادامه راه خود را در قامت نامزد نهایی حزب دموکرات به مردم آمریکا ثابت کند.

نامزدهایی که در انتخابات درون حزبی ایالت ها بیش از 15 درصد رای بیاورند، بر اساس میزان آرا می توانند نمایندگان خود را به همایش حزبی ماه جولای معرفی نمایند. این نماینده ها با حضور در همایش دموکرات ها از نامزد محبوب خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دفاع و پشتیبانی می نمایند. سندرز تا پیش از روز شنبه 21 نماینده داشت و البته برای اینکه نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات 2020 گردد، 1990 نماینده احتیاج دارد.

سندرز 78 ساله پس از قطعی شدن پیروزی درخشان خود در نوادا، عصر شنبه در سخنرانی در جمع هوادارانش در تگزاس بار دیگر به ترامپ حمله کرد و گفت: مردم آمریکا از رئیس جمهوری که مدام دروغ می گوید بیمار و خسته اند. از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا هم در توییتر خود پیروزی سندرز را تبریک گفت و در عین حال او را برنی دیوانه خطاب کرد.

چهار سال پیش هیلاری کلینتن در انتخابات درون حزبی ایالت نوادا گوی سبقت را از سندرز ربود و در انتها هم نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد. هر چند با وجود داشتن رای بیشتر نسبت به ترامپ، در آرای الکترال کالج انتخابات را به نامزد جمهوریخواهان باخت.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16276

به "پیشتازی در نوادا ، دورخیز سندرز برای رقابت نهایی با ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی در نوادا ، دورخیز سندرز برای رقابت نهایی با ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید