چشم انداز بازی های رایانه ای در کشور

به گزارش شیوا مارکت، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت چشم انداز بازی های رایانه ای با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد در کشور تاکید کرد.

چشم انداز بازی های رایانه ای در کشور

سیدابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای درخصوص گزارش تشریح ارایه شده از شرایط بازی ها در کشور گفت: عملکرد بنیاد بازی های رایانه ای در کشور و بازسازی ساختار، فرآیند و ماموریت های آن نشان از رخداد یک تحول امیدوارانه است و خوشبختانه تهدیدهای این حوزه به خوبی احصاء شده که در صورت نیاز می توان سیاست های لازم را در جلسات شورای عالی فضای مجازی برای معین دستورالعمل ها در سازمان ها و نهادها مصوب کرد.

وی افزود: بازی های رایانه ای در حال حرکت به سمت شبکه ای جهانی و آنلاین هستند که این علاوه بر فرصت با تهدیداتی همراه است که نیاز به تمهیدات لازم برای مقابله با آن دارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به این که تولید دانش از تخیل شروع شده و فرضیه اولین قدم در آن است تاکید کرد: در جهان پست مدرن امروز که انسان ها اصولا در آن نسبی گرا و سطحی نگر شدند بازی های رایانه ای برای تقویت قوه تخیل و تولید دانش و نوآوری کمک خواهد کرد.

فیروزآبادی با بیان این که اوقات فراغت انسان ها رو به افزایش بوده و هر فرد در زندگی ساعات بسکمک را در یک اکوسیستم نیمه جدی و خیال انگیر که حالت سرگرمی دارد می گذراند، شرح داد: بازی های رایانه ای امروز با احتمال پیشی دریافت از رسانه ها در آینده اقتصاد بزرگی خواهند داشت که باید با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد به آن پرداخته شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: نیاز است تا مدل اقتصادی مناسب با تاکید بر دو محور حمایت از بازی های داخلی و شکل گیری شرکت های بزرگ در این حوزه در کنار شرکت های کوچک برای گردش چرخه این صنعت طراحی شود.

فیروزآبادی با تاکید بر این که در استخراج مدل مناسب اقتصادی این حوزه توجه به جذب سرمایه اهمیت دارد، گفت: ضمن حفاظت از بازار داخلی نباید فضایی ایجاد شود تا شرکت ها به سمت انحصارگرایی پیش فرایند و می توان با الگوبرداری از سند حمایت از پیام رسان ها شرکت های بزرگ حوزه فضای مجازی را ترغیب به فعالیت در این حوزه کرد. ما باید برای آینده فضای مجازی با تلاش گسترده و همسو با جهان با تاکید بر فرهنگ، زبان و سرزمینمان به عنوان نقاط قوت آماده باشیم.

وی با اشاره به شرایط کشورهای ژاپن و چین در حوزه بازی های رایانه ای و تاکید آنها بر قوم شناسی گفت: باید پژوهش های قوم شناسانه در کشور برای شناسایی فرهنگ و ذائقه خیال مردم درجهت ترغیب آنها انجام شود چرا که یکی از راه های حکمرانی فضای مجازی مدیریت سرگرمی است و در مدیریت سرگرمی رکن اصلی بازی هاست که چین به خوبی با درک آن سالها پیش دراین حوزه گام برداشته است، بنابراین در کشور باید فعالیت در این حوزه با نگاه جدی، قوم شناسی و اجتماعی صورت گیرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر چشم انداز حوزه بازی های رایانه ای، خاطرنشان کرد: نباید اجازه نفوذ کشورهای خارجی را در این حوزه دهیم و باید در کنار فعالیت سکوهای بزرگ خارجی، سکوهای داخلی در این بازار بزرگ اقتصادی تقویت و فعال باشند.،ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25813

به "چشم انداز بازی های رایانه ای در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز بازی های رایانه ای در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید