چطور برای سفر 5 روزه به بمبئی برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، برنامه 5 روزه سفر به بمبئی

بمبئی را پایتخت اقتصادی و اقتصادی هند می دانند. این شهر تنها با جاذبه های بالیوودی خود شناخته نمی گردد. بلکه محله های زاغه نشین، سینماهای مشهور، سواحلی شلوغ، بندر و اسکله ماهیگیری و حتی بازارهای محلی بزرگش در جهان مطرح شده است. بیشتر گردشگرانی که به تنهایی و بدون تور بمبئی به این شهر سفر می نمایند، با راهنمایان محلی به دیدن جاذبه هایی که در برنامه سفر 5 روزه به بمبئی به شما معرفی کرده ایم، می روند. مجله خبرنگاران اگر چه تور بمبئی را به شما در مطالب قبلی معرفی کرده است اما این بار به سراغ محله های خاص و کمتر شناخته شده از بمبئی آمده است. در برنامه 5 روزه سفر به بمبئی با ناشناخته های بمبئی، بازارهای محلی، زندگی مردم زاغه نشین و کولی و بسیاری دیگر آشنا می شوید.

چطور برای سفر 5 روزه به بمبئی برنامه ریزی کنیم؟

روز اول - ورود به بمبئی

به بمبئی خوش آمدید! پس از ورود به فرودگاه، با ترانسفر فرودگاهی یا تاکسی و ریکشاو خود را به هتل برسانید. اتاق خود را تحویل بگیرید و استراحت کنید تا برنامه 5 روزه سفر به بمبئی خود را آغاز کنید. در هنگام رزرو اتاق در هتل اگر شب هنگام می رسید، حتما تاریخ رزرو اتاق را یک روز قبل از ورود به هتل، انتخاب کنید.

گشت و گذار در خیابان شلوغ داراوی (Dharavi slum)

صبح خود را با صبحانه ای عالی و در نهایت حرکت به سمت دروازه هند آغاز کنید. برنامه 5 روزه سفر به بمبئی در روز اول با دیدن دروازه معروف هند یا حتی ابتدا استراحت در هتل 4 ستاره یا 5 ستاره خود آغاز کنید. برنامه ای سبک بریزید. کم خستگی را از تن خود دور کنید و سپس به دیدن مناطق شلوغ شهر بروید. پس از آن، به سمت خیابان شلوغ داراوی بروید. برای رسیدن به این خیابان، به ایستگاه قطار دروازه کلیسا (the Church Gate Railway station) رفته و برای این خیابان بلیط تهیه کنید. یادتان باشد که باید قبل از ساعت 13:45 دقیقه برای خرید بلیط قطار اقدام کنید.

در این خیابان می توانید با صنعت و بازار بمبئی آشنا شوید. خیلی از گردشگران، خیابان داراوی بمبئی را بزرگترین خیابان شلوغ در آسیا می دانند. با این حال، جدای از زاغه نشینی این مکان، جاذبه های تاریخی بسیاری را در گوشه و کنار آن پیدا خواهید نمود. باید گفت که تنها خیابانی در بمبئی که می توانید در آن، مردمی از تمام اقشار هند و بمبئی را یکجا ببینید، این خیابان است.

روز دوم - بازدید از مناطق جذاب بمبئی

در روز دوم از برنامه 5 روزه سفر به بمبئی به سراغ جاذبه های زیر بروید.

منطقه بازیافتی بمبئی: از سرتاسر دنیا، قطعات کامپیوتری، پلاستیکی و هر آنچه که زباله محسوب می گردد، به منطقه بازیافت بمبئی در داراوی می آید. می توانید در این مکان از روند بازیافت زباله های کامپیوتری و ذوب پلاستیک ها آگاه شوید.

تماشای پشت بام ها: یکی از جذابیت های شهری بمبئی وجود پشت بام های کارخانه های داراوی است. پشت بام های حلبی خانه ها که تا سرانجام امتداد یافته و پرواز پرندگان در آسمان نمایی است که هیچ گاه فراموش نمی کنید.

نانوایی بیسکوییت (Biscuit bakery): نان چای و تمام اسنک هایی که در تمام شهر بمبئی می خورید، ابتدا در این نانوایی پخته می شوند. اگر به دنبال تازگی و گرمی نان هستید، به این مغازه بروید.

در این محله ها می توانید زنان هندی را ببینید که در حال پخت پوپادوم (Popaddom) نوعی نان نازک هندی هستند. نانی که غذای اصلی مردم این کشور را تشکیل می دهد و با آفتاب پخته می گردد. گشت و گذار خود را تا ساعت 5 بعد از ظهر در محله داواری به خاتمه برسانید و به هتل بازگردید.

روز سوم - سفر با دوچرخه در میان شهر بمبئی

پیشنهاد امروز ما در برنامه 5 روزه سفر به بمبئی دوچرخه سواری در این شهر و بازدید از بالیوود است. به خاطر اینکه به ترافیک شهر برخورد نکنید، صبح زود با دوچرخه از هتل بیرون بزنید و همراه با راهنما، از خیابان های اصلی دوری گزینید. صبحانه را می توانید در رستوران کایلاش پاربات (Kailash Parbat Restaurant) سفارش دهید و سپس به سمت اسکله ساسون (Sassoon Dock) بروید. این اسکله توسط دیوید ساسون (David Sassoon) ساخته شده و مرکز تجارت و بارگیری ماهی ها در جنوب بمبئی است.

افرادی که در این منطقه زندگی می نمایند را کولی می نامند. این مردم، اولین و قوم اصیل کولی ها در هند هستند. عصر را پیشنهاد می دهیم که در سینماهای سنتی و قدیمی هند به دیدن یک فیلم 3 ساعته بالیوودی بروید و از جو حاکم بر سینما لذت ببرید. یادتان باشد که فیلم ها در ساعت 2 ظهر آغاز می شوند. برای رفتن به سینمای سلطنتی بمبئی حتما در روز اول برنامه 5 روزه سفر به بمبئی از پذیرش هتل بخواهید تا برایتان بلیط ورودی تهیه نمایند.

در هنگام عصر هم به دیدن ساحل چاوپاتی (Chowpatty Beach)، کامالا نهرو پارک (Kamala Nehru Park) و ساختمان آنتیلیا (Antilia building) بروید.

روز چهارم - تورهای حمل و نقل عمومی

امروز برنامه ای ویژه و متعارف برای برنامه 5 روزه سفر به بمبئی خود بریزید. پس از صبحانه، در تورهای حمل و نقل عمومی این شهر شرکت کنید. با این تورها می توانید با چهره واقعی بمبئی آشنا شوید. سوار قطارهای برون شهری، اتوبوس ها و تاکسی های این شهر خواهید شد و با جذابیت های بیشتری از بمبئی آشنا می شوید. اگر تهیه تورهای حمل و نقل عمومی بمبئی برایتان مقدور نبود، خودتان برنامه زیر را انجام دهید.

قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می دهیم که سحر خیز باشید. قبل از ساعت 08:30 صبح از هتل بیرون بزنید و به سمت سینمای مشهور سلطنتی بمبئی بروید. این سینما در محله کولابا (Colaba area) قرار گرفته است. در این جهت می توانید کارگرهای بمبئی را ببینید که منتظرند تا با کارفرمایی به سمت کار روزانه خود برده شوند.

امروز را به مشاهده زندگی کارگری مردم بمبئی و آنچه که واقعی می کند (چهره واقعی مردم معمولی این شهر) بگذرانید. در نتیجه می توانید فراتر از سایت های گردشگری بمبئی را کشف کنید. تنها یادتان باشد که تمام نکات سفر به بمبئی را رعایت نموده باشید.

شما تعدادی از بازارهای متفاوت و داباوالاهای (Dabbawallahs) مشهور دنیا را خواهید دید. این بازدید، به شما دیدگاهی واقعی و جامع از زندگی کارگری و چالش های هر روزه زندگی آن ها، می دهد. اگر عکاسی حرفه ای هستید، شرکت در این تورها را به شما پیشنهاد می دهیم.

  • کاوش در بمبئی با سیستم حمل و نقل عمومی

برای برنامه 5 روزه سفر به بمبئی خود، حتما قطار معروف بمبئی را در نظر بگیرید. به ایستگاه CST بروید و یکی از شلوغ ترین ایستگاه های قطار هند را در ساعات شلوغ آن، امتحان کنید. اینجا ایستگاه و مکانی است که بسیاری از فیلم های بالیوودی در آنجا فیلمبرداری شده است. به طور مثال می توان به صحنه های معروف میلیونر زاغه نشین اشاره نمود. برای ساخت این ایستگاه قطار از ایستگاه سنت پانکراس لندن الهام گرفته شده و جزو سایت های میراث دنیای یونسکو است.

پس از آن به چور بازار (Chor Bazaar) بروید. چور بازار یکی از شلوغ ترین، بزرگترین و رنگارنگ ترین بازارهای شناور و محلی در هند است. در چور بازار که به معنی بازار دزدان نیز هست، هر کالا و اشیایی را پیدا خواهید کرد. در این بازار حتما از شیرینی های محلی یا غذاهای خوشمزه خانگی همراه با خیارشور ها و ترشی های طعم دار آن، امتحان کنید.

پس از آن به سمت نول بازار (Null Bazaar) بروید. بازاری پر از میوه ها و سبزیجات تازه، ماهی و گوشت که بسیار هم شلوغ است. در این بازار رنگارنگ، انواع بوهای گوناگون مواد غذایی به مشامتان می رسد.

محله دوبی گات (Dhobi Ghat): دوبی گات بزرگترین رخشتشوی خانه در بمبئی است. رختشورها در این محله پارچه های بیمارستانی و تمام پارچه های هتل ها را می شورند. به همین دلیل، شلوغ ترین محله در بمبئی است.

بازار دادار گل: در هند، از گل در همه جا استفاده می نمایند. در بناهای مذهبی، در تاکسی ها، در خانه ها، در لباس خانم ها، در موی خانم ها و در کل در هر چیزی که فکرش را نمی کنید، گل ها را خواهید دید. با این وجود اگر به بازار دادار گل بمبئی بروید، گل های بیشتری خواهید دید.

به دیدن دابا والاس ها (Dabbawallahs) هم حتما بروید. داباوالاس ها گاری چی هایی هستند که کار دلیوری غذا را انجام می دهند. این برنامه را تا حدود 5 عصر می توانید به خاتمه برسانید و شب را در هتل بگذرانید.

روز پنجم - خداحافظی با بمبئی

پس از گشت و گذارهای جذاب و با کوله باری پر از خاطره و تجربه دیگر باید با بمبئی، شهر بالیوود خداحافظی کرد. باید صبحانه خود را در هتل سفارش دهید و پس از جمع نمودن چمدان و سوغاتی هایتان، اتاق خود را تا قبل از ساعت 12 ظهر تحویل دهید. برای رسیدن به فرودگاه بمبئی بهترین کار، استفاده از ترانسفر فرودگاهی هتل است. اگر هتل شما، جزو هتل های فرودگاهی باشد که دیگر چه بهتر! راحت می توانید خود را به فرودگاه برسانید. حواستان به ساعت پرواز بلیط هواپیمای خود باشد و سعی کنید حداقل 2 ساعت قبل از پرواز، در فرودگاه حاضر باشید.

منبع: gobeyond.asia

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: الی گشت
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8766

به "چطور برای سفر 5 روزه به بمبئی برنامه ریزی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای سفر 5 روزه به بمبئی برنامه ریزی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید