چگونه فناوری های هوشمند صنایع لبنی را متحول خواهند کرد؟

به گزارش شیوا مارکت، برآورد شده است که در 25 سال گذشته فراوری جهانی شیر 61 درصد افزایش یافته است (به طور متوسط 2 درصد در سال) و تا سال 2025 این افزایش 177 میلیون تن خواهد بود.بنابراین می توان گفت ورود هوش مصنوعی به این حوزه حائز اهمیت بسزایی است.

چگونه فناوری های هوشمند صنایع لبنی را متحول خواهند کرد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، همزمان با افزایش جمعیت و رشد تکنولوژی انتظار می رود نحوه استفاده از هوش مصنوعی در صنایع لبنی نیز در حال تحول است.

نگهداری گاوهای سالم در دامداری سیار مهم است و کوشش برای بالا بردن کارایی و بهره وری فراوری شیر احتیاج به مزارعی دارد تا گاوها بتوانند بهتر تغذیه نمایند. اما همه چیز به تغذیه محدود نمی گردد و مواردی مثل درجه حرارت بدن گاوهنا، سطح استرسی که به حیوانات وارد می گردد و روی کیفیت شیر آنها تاثیر می گذارد نیز مهم است.

به نظر می رسد فناوری، نیروی محرکه ای برای رشد سرعت بهره برداری از صنایع لبنی است. در حال حاضر تکنولوژی در صنایع لبنی بیگانه نیست و شاهد حضور سنسورهای هوشمند در بخش هایی مثل آنالیز و کنترل کیفی شیر، آنالیز وضعیت سلامت گاوها، سنجشگرهای هوشمند کیفیت شیر و ... هستیم اما در ادامه بعضی از ابزارهای مدرن و دستگاه هایی که احتمالا به زودی در دامپروری ها و صنایع لبنی شاهدشان هستیم آنالیز می کنیم:

تجهیزات شیردوشی صنعتی روباتیک

چن یوانرنگ، یکی از بنیانگذاران سیستم های هوشمند روباتیک در دامپروری می گوید توسعه این تکنولوژی ها چند میلیون دلار هزینه دارد اما این تکنولوژی ها کاربردی ترین تکنولوژی های دامپروری هستند که شستشو، ماساژ و تغذیه حیوانات را شامل می شوند. با یاری روبات ها سیستم شیردوشی در محیطی بهداشتی تر و بسیار سالم تر انجام خواهد شد.

استفاده از پهبادها

کشاورزان می توانند به وسیله نظارت بر هوایی زمین و گاوهای شیری بلافاصله به شرایط اضطراری واکنش نشان دهند و احتمالا جان حیوانات را نجات دهند. با توسعه عمر باتری و توانایی پرواز خودران در پهبادها امکان نقشه برداری هوایی رشد پیدا نموده است.

شستشوی روباتیک حیوانات

شاید بسیار عادی به نظر برسد یا حتی مهم به نظر نرسد اما شستشوی حیوانات به شکل روباتیک از اهمیت بسزایی برخوردار است. پاکیزگی بدن حیوانات با سلامت دام ها ارتباطی مستقیم دارد و می تواند در کیفیت شیر نیز موثر باشد. این روزها سیستم های هوشمند نقشی مهم در نظافت و پاکیزگی حیوانات دارند.

شناسنامه های الکترونیک

شناسنامه های الکترونیک که اغلب به شکل قلاده طراحی می شوند، به وسیله یک فرستنده به کشاورزان اطلاعاتی را ارسال می نمایند. برای مثال وضعیت سلامت گاوها، نرخ شیردهی، وضعیت تغذیه و بیماری های احتمالی گاوها را مخابره می نماید. این تکنولوژی های پوشیدنی یاری می نمایند حیوانات به طور دائم رصد شوند.

چاپگرهای سه بعدی

استفاده از قطعات چاپ شده با یاری چاپگرهای سه بعدی یک برنامه اصلی برای جایگزینی قطعات ماشین کشاورزان روستایی است که نه تنها موجب صرفه جویی در وقت می گردد بلکه در هزینه های افراد نیز صرفه جویی می نماید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2695

به "چگونه فناوری های هوشمند صنایع لبنی را متحول خواهند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فناوری های هوشمند صنایع لبنی را متحول خواهند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید