کاخ سفید سه قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را پیش می برد

به گزارش شیوا مارکت، پنج منبع آگاه اعلام کردند، کاخ سفید سه قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را پیش می برد و اخیرا اطلاعیه ای را درباره این قراردادها برای تایید به کنگره ارسال کرده است.

کاخ سفید سه قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را پیش می برد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر (13 آبان) آمریکا احتمالا باعث خشم و عصبانیت چین می شود؛ چینی که تایوان را یکی از استان های خود رای خود می داند و متعهد شده حتی اگر لازم باشد با زور این جزیره را مجددا با این کشور متحد می کند.

خبرگزاری رویترز در ماه سپتامبر این خبر را منتشر کرد که همزمان با افزایش فشار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر چین، هفت سیستم تسلیحاتی مهم و پیشرفته در حال طی کردن فرایند صادرات آمریکا هستند.

سفارت چین در آمریکا در واکنش به این اخبار جدید در بیانیه ای از واشنگتن خواست تا فروش تسلیحات به تایوان و روابط نظامی اش با این جزیره را متوقف کند و گفت: مبادا این کار باعث لطمه جدی به روابط آمریکا-چین و صلح و ثبات تنگه تایوان شود.

یکی از کنندگان این سفارتخانه در این بیانیه گفت: چین همواره و به طور جدی با فروش تسلیحات آمریکا به تایوان مخالف است و در حفظ امنیت و تمامیت ارضی خود عزم راسخی دارد.

منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: به رهبران کمیته های روابط خارجه سنا و مجلس کنندگان اطلاع داده شده که این سه قرارداد فروش تسلیحاتی برنامه ریزی شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا که بر فروش های نظامی خارجی نظارت دارد، تایید شده است.

این اطلاعیه های غیررسمی برای یک راکت انداز مستقر بر وانت ساخت کمپانی لاکهید مارتین موسوم به سیستم راکتی توپخانه ای با تحرک بالا (HIMARS)، موشک های دور برد هوا به زمین ساخت کمپانی بوئینگ موسوم به SLAM-ER و غلاف های سنسور خارجی برای جنگنده های اف 16 که انتقال تصاویر و داده ها از هواپیما به ایستگاه های زمینی در زمان واقعی را ممکن می سازد، بودند.

منابع مذکور گفتند: اطلاعیه ها برای فروش سیستم های تسلیحاتی دیگر از جمله پهپادهای بزرگ و پیچیده، موشک های ضد ناو مستقر بر زمین هارپون و مین های زیر آب برای جلوگیری از فرودهای آبی-خاکی هنوز به دست کنگره نرسیده اند اما انتظار می رود این اطلاعیه ها نیز به زودی برای کنگره ارسال شوند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: به عنوان یک سیاست، آمریکا فروش های دفاعی پیشنهاد شده یا انتقال آنها را تا زمانی که رسما به کنگره اطلاع رسانی نکرده باشد، تایید نمی کند و یا درباره آنها اظهارنظری نمی کند.

کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس کنندگان آمریکا این حق را دارند که تحت یک فرایند بازنگری غیررسمی پیش از آنکه وزارت امور خارجه اطلاعیه رسمی را به این کمیته ها ارسال کند، فروش های تسلیحاتی را بررسی و مسدود کنند.

قانون گذاران آمریکایی که به طور کلی نسبت به آنچه که به عنوان تعرض به چین و حمایت از تایوان تلقی شود احتیاط می کنند، احتمالا با این فروش های تسلیحاتی به تایوان مخالفت نمی کنند.

این در حالی است که دفتر کنندگی تایوان در واشنگتن و وزارت دفاع تایوان در این باره اظهارنظری نکرده اند.

اخبار مربوط به این فروش های تسلیحاتی جدید پس از آن منتشر شدند که مقامات آمریکایی هفته گذشته بارها از تایوان خواستند تا برای دفاع از خود بودجه بیشتری اختصاص دهد و اصلاحات نظامی انجام دهد تا به چین صریحا خطرات هر گونه حمله را گوش زد کند.

این اخبار همچنین در زمانی منتشر شدند که چین به شدت فعالیت نظامی خود در نزدیکی تایوان را افزایش داده و روابط پکن-واشنگتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایین ترین حد خود در دهه های اخیر رسیده است.

طبق قانون آمریکا موظف است تا برای تایوان ابزار دفاع شخصی را فراهم کند اما مشخص نیست که در صورت حمله چین به این جزیره، آمریکا به صورت نظامی مداخله خواهد کرد یا خیر. ، ایسنا

طفره: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24269

به "کاخ سفید سه قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را پیش می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید سه قرارداد فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را پیش می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید