کارها و تفریحات غیر معمول که در استانبول می توانید انجام دهید

به گزارش شیوا مارکت، جمله بعضی آن را هرج و مرج می نامند، ما آن را خانه نام می گذاریم برای استانبول تبدیل به یک شعار شده است. این شهر، بقایای گذشته و فرهنگ همواره در حال تحول امروز است که دائماً در حال پیوند و تعامل با یکدیگر هستند. از قایقرانی روی تنگه بوسفر تا کاوش در میان هنرهای خیابانی قسمت آسیایی، در این راهنما سرگرمی های غیر معمولی را برایتان توضیح داده ایم که می توانند سفرتان را متفاوت از ماجراجویی گردشگرانی عادی نمایند.

کارها و تفریحات غیر معمول که در استانبول می توانید انجام دهید

بازدید از خانه سابق تروتسکی در بویوک آدا

خانه سابق لئون تروتسکی (Leon Trotsky) مدت های طولانی است که توسط نیروی طبیعت بلعیده شده است. او که از روسیه به شهر استانبول تبعید شده بود، بین سال های 1929 و 1933 در خانه ای زیبا در بویوک آدا زندگی می کرد. او زندگینامه خود و کتاب تاریخ انقلاب روسیه را در همین جا نوشت.

قایقرانی در گلدن هورن

شاخ طلایی یا گلدن هورن (Golden Horn) قسمتی زیبا و مشهور از استانبول است اما هیچ تجربه ای به اندازه قایقرانی روی این آبراه معروف نمی تواند برایتان تجربه ای لذت بخش بسازد. برای این کار شرکت هایی هستند که تورهای قایقی جذابی را به همراه یک مربی حرفه ای در اول صبح برای گردشگران فراهم می نمایند.

قدم زدن روی دیوارهای سابق شهر

بقایای دیوارهای سابق شهر که از قلمرو امپراطوری حمایت می کردند، به دوران امپراطور تئودوسیوس دوم بیزانس در قرن پنجم میلادی تعلق دارند. پیشنهاد می کنیم گردش خودتان را از دژ یدیکوله (Yedikule Fortress) شروع کنید و در راستا دیوار قدم بزنید تا به محدوده خارجی شهر برسید.

گردش در استانبول با یک موتور سیکلت قدیمی

اگر شما هم به موتور سیکلت های قدیمی علاقه دارید با این حساب این روش یکی از بهترین گزینه هایتان برای گردش در شهر خواهد بود. بعضی از شرکت های محلی فراهم نماینده تور استانبول با یک کلاه کاسکت، دیگر وسایل ایمنی موتور سواری و یک دوربین به دنبال شما می آیند تا در یک موتور قدیمی متعلق به جنگ جهانی دوم که یک صندلی مسافر در کنارش دارد به گردش در گوشه و کنار شهر بروید.

کشف هنر خیابانی در قسمت آسیایی

جشنواره نقاشی دیواری استانبول، محله یلده گیرمنی (Yeldeğirmeni) در کادیکو (Kadıköy) را به یک گالری هنری عظیم رو باز تبدیل می نماید. این محله دیوارهایی با آثار هنری زیبایی دارد که توسط هنرمندان بومی و بین المللی کار شده اند و در هر گوشه و کنار منطقه می توانید چیزی برای تماشا پیدا کنید. اگر در هاستل هاش (Hush Hostel) توقف کنید می توانید نقشه محله را تهیه نموده و آثار هنری برجسته را از روی آن پیدا کنید.

گردش در ساحل بورگازادا

بورگازادا (Burgazada) یکی از کمتر شناخته شده ترین جزیره های استانبول است که ساحل آن برای گردش و استراحت ایده آل خواهد بود. می توانید با یک نوشیدنی عالی در کنار آب ریلکس کنید یا اگر دوست داشته باشید برای آب تنی وارد آب های دریا که به اندازه کافی گرم هست بشوید. در راستاتان به سمت ساحل می توانید کلیساهای تاریخی را که در پوشش گیاهی انبوه و سبز پنهان شده اند تماشا کنید. حتماً قبل از آن که به سمت جزیره حرکت کنید از برنامه حرکت کشتی های مسافربری اطمینان حاصل کنید.

تماشای معماری سانچاکلار جامی

سانچاکلار جامی (Sancaklar Camii) یکی از پیروزی های واقعی معماری مدرن در استانبول است. این بنای شگفت انگیز توسط یک شرکت معروف به نام معماران امره آرولات (Emre Arolat Architects) ساخته شد. مسجد آن زیر زمین واقع شده است و تعبیری بسیار مدرن از مناره را می توانید در آن تماشا کنید.

جمع آوری قارچ در بیشه بلگراد

یکی از معروف ترین مناظر طبیعی استانبول بیشه بلگراد (Belgrade Forest) است که به خاطر جمع آوری قارچ هم شهرت زیادی دارد. یک متخصص قارچ به نام جیلبر باروتچیان (Jilber Barutçiyan) به طور منظم تورهایی در بهار برگزار می نماید که بتوانید در فصل رویش این گیاهان لذیذ به شکارشان بروید.

تجربه حمام های ترکی

بازدید از حمام های ترکی استانبول یکی از متفاوت ترین تجربه های سفر به این شهر است. حتماً با تجربه شستشو و ماساژ حرفه که در این حمام ها دریافت می کنید خاطره ای به یادماندنی در میان ابری از حباب های صابون بسازید. یکی از بهترین جاهایی که ما در این شهر به شما پیشنهاد می کنیم حمام قلیچ علی پاشا (Kılıç Ali Paşa Hamamı) است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22379

به "کارها و تفریحات غیر معمول که در استانبول می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارها و تفریحات غیر معمول که در استانبول می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید