کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران داران در پی گرانی گوشت

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد گفت: افزایش قیمت گوشت سبب کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران داران شده است.

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران داران در پی گرانی گوشت

حسن امیریان در گفت وگو با ایسنا، در مورد تاثیر قیمت گوشت بر بازار رستوران داران اظهار کرد: با افزایش قیمت میزان فروش نیز کاهش می یابد و طی گرانی اخیر قیمت گوشت فروش حدود 30 الی 40 درصد کمتر شده است.

وی افزود: رستوران داران هیچ نقشی در افزایش قیمت نداشته و افزایش و تغییر قیمت دارای پروسه ای است. روند این پروسه به این صورت است که بعد از گرانی یکی از مواد اولیه، فاکتورها توسط رستوران داران به اتحادیه ارسال و پس از بررسی به انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده فرستاده می گردد.

رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد اعلام کرد: سپس پس از ارزیابی این انجمن و بهره مندی از مشاوره اتحادیه و کارشناسان خود که حدود پنج الی 10 روز به طول می انجامد به اتاق اصناف رفته و پس از تایید آنان برای امضا به خانه صنعت، معدن و تجارت فرستاده می گردد و سپس بعد از تایید اتاق اصناف توسط اتحادیه به اعضا ارسال می گردد.

امیریان در رابطه با ابطال پروانه توسط رستوران داران، اعلام کرد: علت ابطال پروانه توسط رستوران داران نبود قیمت مصوب است. پس از گرانی های اخیر مدت زمانی زیادی برای به روز رسانی قیمت ها سپری شد که این امر سبب زیان رستوران داران و ابطال پروانه آنان گشت.

وی افزود: خوشبختانه روند پروسه قیمت گذاری تسریع یافته و بعد از گرانی گوشت پس از یک هفته قیمت های جدید ابلاغ شد.

رئیس اتحادیه رستوران داران مشهد در مورد مسائل موجود در بازار توضیح داد: در حال حاضر مشکل ما گرانی گوشت و روغن است. روغنی که قیمت آن شش ماه پیش 60 تا 70 هزار تومان بوده هم اکنون با قیمت 120 هزار تومان عرضه می گردد.

امیریان عنوان نمود: در جدیدترین قیمت مصوب اعلام شده فقط گرانی گوشت لحاظ شده و در قیمت مصوب جدید 20 درصد افزایش حقوق کارگران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3890

به "کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران داران در پی گرانی گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران داران در پی گرانی گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید